Kétarcúságáról tesz tanúbizonyságot Ócsa város vezetése, amikor szöveges üzeneteiben Zöld Ócsát hangoztat, miközben a lakosság háta mögött a maguk által jóváhagyott környezetszennyezést elkövették.
Történt mindez Bukodi és Horváth alatt, az állítólagos önkormányzati engedéllyel úgy, hogy az a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nem bírt.
Ócsa legnagyobb környezetszennyezésében az önkormányzat által engedélyezett mutyi volt a lényeg |
A gyakorlat ismert volt, hiszen a Lakatosház elbontását is így intézték, hogy az már megállíthatatlan és visszafordíthatatlan legyen. Az ház hűlt helye ma is egy sebes foghíjként mutatkozik az örökségvédelmi övezetben. Mindez csupán az elkövetés értelmetlenségét és haszontalanságát mutatja. Nem is maradt utána más, csak a sebzett tájrész és a károkozás. Minderről érthető mód nem számol be a polgármesteri propaganda. És lett volna megoldás a tájjellegű épület megtartására. Nem csak elképzelésben, hanem konkrét tervekben. Csakhogy azt lesöpörték. Sőt a dózerolás helyett a megújításra is van példa. Másutt ez működik. Ócsán az alpolgármester a polgármesterrel közösen jótékonykodik.
Az örökségvédelmi területen okozz kártétel sebe máig begyógyítatlan - megmagyarázhatatlan és értelmetlen pusztítás |
Ugyancsak hasonlatos mód jártak el akkor, amikor a MÁV iparvágányok mentén található rakodó betonszalagját bontották az Eu-s beruházásként zajló P+R parkoló létesítése során.
Tonnaszám hordták "észrevétlenül" a sittet az önkormányzat telkére - az utat is tönkretették vele |
Ekkor találtak egymásra az alvállalkozói érdekek és az önkormányzati felek. Az B2 Trans, volt mint alvállalkozó az aki a felszedett beton építési törmeléket szabályos lerakóba szállítsa. Erre szolt a megbízatása és vállalt feladatköre. Mindezt tisztességen és jól meg is fizették számára. Azonban a vállalkozói érdekei inkább arra sarkallották, hogy ezt a feladatott egy olcsóbb, illegális úton gyorsan elvégezve extraprofithoz jusson.
4 éve így igyekeztek eltüntetni a MÁV-parkoló beruházás során kinyert és itt az önkormányzat telkén beásott építési törmeléket |
Nosza lett is erre megfelelő lehetőség és alkalom, amiben a városvezetés nyakig benne volt. Így került meghatározásra és személyes engedélyezésre, majd megnyitásra az önkormányzatunk egyik hasznosítás nélküli erdős ingatlanja, ahova nem törvényes mód engedélyezték a veszélyes hulladéknak minősülő lerakást. Mindennek illegális mivoltát maga a munkát elvégző is tudta, hiszen az Eu-s támogatással finanszírozott beruházásban használt gépeket és eszközöket vették igénybe az építési törmelékek eltüntetéséhez. Mind a szállítójárművek, mint a kotró-markoló a beruházás eszköztárából került átvezénylésre az illegális lerakóba.
A Kormányhivatal nem tett feljelentést és nem nevesítette az engedélyező személyét és a közreműködőket - elfedték a bűncselekményt |
Erről a városvezetők és a közterület-felügyelő is tudott. A városvetés a bukta során a Kormányhivatalnál maga ismerte el, hogy engedélyezte a törvénysértő elhelyezést, mondván ők csak termőföldről beszéltek. A vizsgálódás azonban nem terjedt ki odáig, hogy ez az engedélyezés miért nem törvényes mód, a testület jóváhagyásával, az önkormányzat kontrollja mellett, esetleg a jegyző, a közterület-felügyelet közbeiktatásával zajlott. A vizsgálat a személyes engedélyezőt sem kívánta feltárni, ahogy a képviselő-testület megkerülése, vagy a vezető tisztségviselők személyes felelőssége sem került előtérbe, nehogy a kormánypárthoz köthető helyi vezetést leplezze a Kormányhivatal.
Mindezért az ügyet a színfalak mögött elsikálták azzal, hogy az illegális lerakót suttyómban felszámolják, vagy ahogy az egyik polgárőrvezető fogalmazott, "rekultiválták". Az eset során elszámolt alvállalkozói díjat, a keletkezett nyereséget és az Ócsát ért veszteséget senki nem firtatta. Azt sem, hogy ezért miféle összeget vágott zsebre az aki mindezt engedélyezte. Vagyis a helyi vezetés döntéshozói miért is hagyták ezt jóvá, majd számolták fel az egészet a város (vagyis az itt élők) pénzén. Az okozott kárt meg végleg nem került elszámolásra. A költségvetés kiadása közt ugyanúgy eltüntették ezeket a pénzeket, ahogy a vállalkozó által benyelt összegeket is.
Ócsa önkormányzat a városlakók költségvetéséből hozza helyre a saját kártokozó tevékenységét - következmények nélkül |
Kártétel csak a várost és az itt élőket érte. Haszna ebben csak az illegális tevékenységet lefolytató alvállalkozónak, az önkormányzati ingatlan kijelölő és biztosító önkormányzati vezetőknek származott. A közterületesnek és a polgárőrségnek nyújtott hallgatási elismeréseket más kapcsolódó tevékenységek során biztosították. Ezzel az egész ügy feledésbe merült volna, ha nincs ez a blog.
Ócsa soha sem volt egy zöld sziget. A közterületi szennyezettség korábban senkit nem zavart. Ezért a Zöld Ócsáért szlogen és a környezetszennyező önkormányzat egymásnak ellenszegülő ténykedés.
Horváth alpolgármester összeférhetetlen |
Az alpolgármester összeférhetetlensége során felmerülő anyagi szivattyú is egy olyan fű alatti ügy, amit soha nem vitattak, csak elhallgattak. Ezzel Horváth Tamás olyan jogosulatlan pénzekhez jutott, ami törvényesen lehetetlen volna. Történt ugyanis, hogy a pénz szagára a korábban mellékállásban foglalkoztatott alpolgármester átváltotta főállásúra az önkormányzati munkát. Azt a vezető tisztséget, ami mellett más kereső tevékenységet nem folytathatna, pár kivételtől eltekintve. Ilyen a tudományos munka, a kutatói tevékenység, stb. Lényeg, hogy Horváth Tamás nem egyetemi adjunktusi végzettségű oktató, nem kutató és nem is olyan kivételezett tudományos munkatárs aki megfelelnek a törvényi mentesség vagy engedékenység körének. Mivel Horváth az alpolgármesterség mellett megtartotta a köziskolai (földrajz) tanári munkáját, ezáltal összetelhetetlenség áll t elő, amit jelenteni kellet volna, és ennek nyomán azt meg kellett volna szüntetni. Ócsán azonban ezt sem az alpolgármester Horváth nem jelentette, sem pedig a polgármestere, Bukodi Károly, de még a képviselők sem. Így egyfajta hallgatólagos bűnszövetséget alkotva csapoltál meg a költségvetést azzal, hogy az alpolgármesteri juttatásain túl a középiskolai tanári fizetését is elrakhatta éveken át a kettős foglalkoztatásban álló alpolgármester. Ezzel az évek óta fenntartott állapottal milliókat húztak ki a kasszából. Arról nem beszélve, hogy Buza Ernő javaslatára még külön elismerésként a testület éves prémiumot is megszavazott a vezető tisztségviselőknek. Cserébe a saját éves külön juttatásukat is bevezették. A képviselők és a vezető tisztségviselők külön díjazása évek óta milliók többlet kifizetést jelenti a közpénzes kasszából. Abból, ahova a kommunális adóbefizetéseink is folynak.
A bajok forrása - rossz választás |
Nem véletlen hát, hogy a kiszivárgott információk során komoly belső feszültségek és pozícióharcok zajlottak a fideszes többségű testületben. Az egészet a politika hálója fonta be és alkotta eggyé úgy, hogy az egyes konfliktushelyzeteket mindig ki/lefizetésekkel oldották fel. Így történt ez akkor is, amikor a vezetés összerúgta a port a korábbi jegyzővel. Ez 10 milliós nagyságrendű kifizetéssel, amolyan kártételezéssel járt számunkra. Ugyancsak ez volt tapasztalható akkor, amikor a szabadidőközpont vezetőjével romlott meg a kapcsolat. Számára is milliós nagyságrendű összeg került kifizetésre a városi kasszából.
Mindez több milliós veszteséggel járt |
Az önkormányzati békétlenség azonban nem csak ezekben az esetekben jelentkezett. A helyi általános iskola és annak tornatanára, valamint a városvezetés alkotta összefonódás gerjesztette konfliktus került bírósági terítékre, amikor is részint elmarasztalták az önkormányzatot. Ez sem kis összeget emésztett fel a közösből. Ennek előzményeként az iskolával szomszédos jogász pere során kellett milliós kártérítést fizetnie az önkormányzatnak a jogsértések ellensúlyozásaként.
Lassan nálunk is ki lehet tenni |
Ugyancsak ehhez kapcsolható azoknak a hivatali visszaéléseknek a sora, amikor különböző anyagok kikerülése miatt kerül sor rendőrségi, vagy bírósági eljárásra. Talán kevesen tudják, hogy egyes régi dolgozóknak szabad vissza- és bejárásuk volt a hivatalba. Ezzel kapcsolatosan több lakossági panasz is volt, de azokat rendre lesöpörték. Volt, hogy egyes dolgozók hivatalos iratokat vittek ki és adtak át másoknak, vagy helyeztek postaládába. Az egyik ilyen eset bíróságon is volt, aminek során az egykori dolgozó elismerte részességét. A személyes kapcsolatok és ellentétek uralták akkor a hivatali munkát. Ennek elburjánzása volt az alpolgármester levélszekrényének a táplálása. Aztán volt amikor a polgármester is panaszolta a hivatalos iratok kikerülését. A korábbi jegyző még ismeretlen elkövetővel szemben hivatali visszaélés gyanújával feljelentést is tett a rendőrségen, de az ügy akkor is elsikkadt. Ezt követően mégis az egykori tornatanárnál bukkantak fel olyan személyes anyagok, amik csakis az önkormányzatból kerülhettek ki és juthattak el hozzá. Közismert személyként és közszereplést vállaló emberként olyan elismert baráti kapcsolatokkal rendelkezett, hogy előtte nem volt akadály a hivatalba történő bejutás. A gimnáziumból is szóbeli kérésére kapott a tanulókra vonatkozó információkat. Az önkormányzatban pedig a polgármester jóbarátjaként fogadták. Aztán maga is perbe került ennek során. Több dolgozót hallgatott ki a rendőrség és idézett be tanúként a bíróság, de a hivatalból kikerült anyagok kiszivárogtatójára nem derült fény.
De volt itt már útper, tornacsarnok, meg focipálya per és milliós tartozások elengedései mások számára. Mindig ahogy a hatalmi érdek erős embere kívánta.
2013-ban 25 cégnek 48 milliót engedtek, aztán meg a lakosságot 24-32 milliós kommunális adóval terhelték |
Így történt meg az Oxyfa-üzletből származó jelentős vagyonvesztés, amit a polgármester hozott és vitt keresztül, majd a város bukta el, no meg a TSz-Iroda vásárlása és bontása költségeiben megvalósuló vagyonvesztés, ami a két eset összességében az 50 milliós nagyságrendet üti.
Mindezek az elmúlt évek, a két ciklus során történtek. Ezek a jéghegy csúcsai, amik a büntetőjogi kategória mezsgyéjét érik, de máig nem lettek feltárva és teljességgel kivizsgálva. Ezekről a történésekről és esetekről nem beszélnek az önkormányzati ciklusban, sem a választások előtti időszakban. Erről nincsen szó a polgármesteri dicshimnuszban. Ezek csak a rendőrségi, a bírósági és levéltári háttéranyagokban lelhetők fel foszlányosan. Azonban az elkövetők ma is névtelen haszonélvezői annak a pártpolitikai folyamatnak, ami a városunkban zajlik.
*
1 megjegyzés:
Kedvenc virágom: a borvirág (Rosacea).
Megjegyzés küldése