2019. október 26., szombat

A környéken mindenki többet kapott kerékpárútra - Alsónémedi sokadszorra pályázik és sorra nyeri a pénzeket

Ócsán valahogy nagyon szerencsétlenül mennek a dolgok. Vagy a pályázatunk nem jó, vagy a pályázatíró, vagy pedig a városvezetés. 

Akárhogy is, de mégis csak a városvezetés hibáztatható ha nem jönnek és nem hoznak annyit a benyújtott pályázatok, más kis települések által elnyert  összegek, ugyanis nem dobta ki még azt a sikertelen háttér embereket (stábot), akiknek mindezt köszönhetjük.

Talán kevesen emlékeznek azokra a lehetőségekre, melyek közül semmit sem nyertünk.  Ilyen volt a világháborús emlékmű és a köztes tér felújításának kísérlete pályázati forrásból, ami aztán nem valósult meg. Szintén pályázati pénzek bevonásával akarták visszalapátolni a lóba a szart, amikor a bevásárolt romos Tsz-Iroda épületét akarták megújítani a szlovák alapból. Ez a pályázat sem sikerült.

Valahogy így vagyunk az út és a kerékpárút felújítási pályázatinkkal is. Igaz itt már sok évnyi lekörözés után eljutottunk odáig, hogy magunk is nyertünk egyet. Végre-valahára sikerült elindulni és nyerni. Mindez annak ellenére jött össze, hogy jobb elképzeléssel is előállhatott volna a városvezetés.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67512913_2382242451831108_4904427866881523712_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQk4dfM_RYNDqiTeyllNs3wcVeBx4NDGtl9eQxC9-D-ifud-M4J1ZZw7aYvyKYIhkyE&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=1383c844620ab619b9f31399e99e7341&oe=5E212FAE
A dolog szépséghibája pusztán annyi, hogy ez idő alatt Alsónémedi már a harmadikat zsákolja be. Bugyi ki tudja hol jár már, Dabasról nem is beszélve. Ráadásul Szűcs Lajos választási körzetében is rendesen kapnak erre fejlesztési összegeket.  Üllő 200 milliót, Felsőpakony 188,3 milliót, míg Ócsa csupán 151 milliónál megállt úgy, hogy az évekkel korábban félbehagyott Alsópakony-Ócsa vasútállomás közötti nyomvonalat be sem fejezik. 

Közben Alsónémedi a most nemrég átadott új fejlesztésű önálló vonalvezetésű északi kerékpárutat adott át, ami a község szívén át a vállalkozási területig (Penny) húzódik. Mindez annak a községi kerékpárút-hálózatnak a része, amivel Ócsa vezetése nem számol. Alsónémedi ezért ismét pályázott és újra nyert 109,46 milliót.  Ebből ott egy újabb szakaszt fognak megvalósítani.

Ezzel szemben Ócsa nem hogy az elkezdett és beígért kerékpárútját fejeztetné be a saját pártállású kormányával, hanem ahhoz nem kapcsolódó új, nyomvonalon a Falu Tamás utca vonalán kíván egy kapcsolat nélküli nyomsávot kialakítani. 

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/2B6ktkqTURBXy82OWZhOGNhOGI5NzMwN2Y0OTM0NTgwZDI2NTgzMWQwNy5qcGVnkpUDACTNCKfNBN2TBc0DIM0BwgIdén nyáron, Pest megye 29 települése nyert el támogatást kerékpárutak építésére, felújítására, összesen 4,2 milliárd forint értékben.

29 Pest megyei település megemelt keretből nyerte el a forrásokat, a fejlesztések révén kiegészítő tevékenységként zöldterület-építési, átalakítási munkák is megvalósulnak.

Mindez számunkra jó is lehet, mert ott ahol semmi nincs, bár mi jobb a jelenleginél, de azért ez is legalább annyira logikátlan, mint az eddig történtek közül a TSz-Iroda megvásárlása és elbontása, vagy az Oxy-fa ültetvényekbe fektetett milliók. Az arra elherdált  tízmilliók sem vezettek sehova. 

Ócsa így soha nem lesz kerékpárosbarát település.

*

1 megjegyzés:

  1. Szeretnem, ha Ócsa es Ráckeve között kerékpárút épülhetne, amelyet magamfajta amatőr félmaratoni futok (kocogok) is használhatnának. Amikor Bugyira átfutok, a kamionosok "gyilkolnak" , es mar a rendőrség is többször megállt, hogy ott öngyilkosság futni, az Ócsarol kivezető többi úton pedig kobor kutyák kergettek meg. Ócsa Ráckeve , Ráckeve Ócsa táv kellemes napi kirándulás lehetne kerékpárral , akar családi napokat is rendezve. Ez az út indulhatna az ocsai templomtól, érinthette a felsőbabadi, a bugyi es a gyönyörű ráckevei kastélyt is. Ócsa emigyen meg inkabb turista központ is lenne, es nemcsak Nagymarosnak lenne kerékpár útja. Mert ugye az Budapest északi felén van... Várom a hozzászólásokat. Köszönöm.

    VálaszTörlés