Országszerte több száz kilométer kerékpárút épülhet a következő
években, emellett a megyei önkormányzatok a meglévő kerékpárút-hálózatok
fejlesztésére is több milliárd forintot szánnak - derül ki az MTI
tudósítói által készített körképből.
Pest megyében például Budakeszin, Gödöllőn, Nyáregyháza térségében,
Szigetszentmiklóson és Tápiószőlősön készülnek fejlesztésekre, és több
településen biciklitárolók is épülhetnek majd. Több, részben még
pályázati-, vagy tervezési szakaszban lévő régiós biciklis nagyberuházást terveznek. Az egyik az EuroVelo 6 Pest megyei szakasza, a másik a Budapestet a Balatonnal összekötő kerékpárutak
egyes részei.
A megyében egyebek mellett a főváros és Szentendre
között, Budapest és Dunakeszi között, Budapest - Érd - Százhalombatta,
illetve Budapest - Etyek között készül majd rövidebb-hosszabb kerékpárút. A Dömöst Szentendrével összekötő bringaút nyomvonalát várhatóan szeptemberben véglegesítik.
Sajnos Ócsa nincs a listán, és nem csatlakozik egyetlen meglévő kerékpárút-hálózathoz sem. Sőt még arra sem volt képes a város, hogy egy saját útszakaszt hozzon létre. Ezzel a hozzáállással azonban nehéz lesz bármit elérni. A Bukod-Horváth vezette Ócsa annyira közönyösen viseltetik az ilyen ügyekben, akár mint Gyárfás a riói olimpia páholyában, miközben Hosszú Katinka megússza a világcsúcsot. A mi gyárfásunk ez a két ember lehet, aki képes volt rezzenéstelen arccal lemondani az Alsópakony-Ócsa vasútállomás közötti kerékpárút-szakaszról, a vasútállomástól a Falu Tamás utcán végigfutó, Bajcsy Zsilinszky utcai átvezetésről és a Bajcsyn legalább a Batáig kivezető szakaszról. Ez a három nyomvonal biztosíthatta volna a ma elvárható minimumot. Erre az itteni városvezetők azért nem pályáztak, mert úgy vélték, kevés a kiírásban meghirdetett pénzügyi keret és csupán pár pályázati munkára adnak majd pénzt, s így valószínűleg nem sokan fognak nyerni. Ezért inkább lemondtak az egészről, és nem indultak.
Ezzel Ócsa még a saját alacsony szintjét sem volt képes teljesíteni, nem hogy valami kimagaslót.
A két fapofa meg csak ül és néz ki a fejéből, miközben a beruházásokra a Területi- és Településfejlesztési Operatív Program
(TOP) forrásaiból 1,403 milliárd forintot szánnak.
A támogatási
megállapodások szeptember második felére születhetnek meg.
Ócsa szégyene, hogy egyetlen kilométernyi belterületi kerékpárutat sem voltak képesek produkálni az elmúlt években kifejtet uralkodásuk során a város választott vezetői.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése