2016. május 3., kedd

Fogalmuk sincs a KRESZ-ről a magyar bringásoknak - rájuk férne némi törődés ( - Ócsán is van gond elég)

Számos esetben az autósokon múlik a kerékpározók biztonsága, mert önmaguk és az önkormányzatok, de sokszor a rendőrök sem foglalkoznak velük. A kerékpáros mindig is kritikus pont a közlekedésben. Az előírt felszereltség nélkül közlekedő és KRESZ ismeretekkel sem rendelkező kerékpáros, pedig potenciális veszélyforrás, mely nem csak önmagára, hanem a közlekedés többi részvevőjére is kockázatot jelent.

http://www.vezess.hu/app/uploads/2016/03/f.jpg
Az, hogy nem történik több kerékpáros baleset, nagyrészt a gépjárművezetőkön múlik - a rendőr is csak ekkor foglalkozik a bringással

Vagyis valós veszélyforrás a kerékpáros a nehézgépjárművek közt, ha nincs számára kijelölt út. Ócsa bizony olyan hely, ahol nincs kerékpárút és nem elkülönített, vagy felfestett hely sem a számukra. A városvezetés nem foglalkozik a helyi közlekedés fejlesztésével és a kerékpáros-közlekedés biztonságosabbá tételével.  

Kerékpárút vége - Ócsán továbbra sem cél a folytatás
Ócsán még arról a kerékpárútról is lemondtak a város vezetői, amit aláírtak és szerződésbe foglaltak az alsópakonyi szociális lakónegyed befogadása során. Az pedig Alsópokonytól az Üllőin egészen a vasútállomásig jelentett volna biztonságos, elkülönített közlekedési lehetőséget a számukra. 

Aztán volt egy másik elképzelés (előterjesztés) ami vasútállomást és a Bajcsyt kötötte volna össze a Falu Tamás utcán végigvezetve. Sajnos ezt is elvetették, mondván sokba kerül, és nem bíznak benne, hogy a pár milliós pályázatukkal nyer a város.  Pedig ez a pár kilométernyi szakasz is nagy előrelépés lett volna, nem került volna többe, mint a műfüves grundpálya önrésze.  

Érdekes, hogy akkor, amikor arra pályáztak, nem voltak ennyire aggodalmasak, - hogy sokba kerül, vagy hogy nem biztos, hogy nyerünk a pályázaton, -  mint most, amikor arról van szó, hogy a városi lakosság nagy részét érintő fejlesztésről van szó.  Mert a műfüves focipálya közel sem érint annyi embert, mint a kerékpár út. Arra mégis képes volt milliókat áldozni a Bukodi nevével jegyzett vezetés. 

http://keyframe.nava.hu/service/gallery/keyframe/2015/05/04/m1-78558/m1-78558-03401600.jpg
Ócsa polgármestere nem teker - a költségvetésből sem kerékpárútra, hanem a saját szolgálati autójára költött

Másik probléma, hogy az általános iskolában sem fordítanak kellő figyelmet a kerékpározás oktatására. pedig ez fontosabb lenne, mint a Szűcs Lajos elnökölte horgászszövetség által bevitt horgászat oktatása. Ugyanis a gyerek az utca forgalmával, a kerékpárral hamarabb kerül kapcsolatba, mint a horgászattal. És közlekedés veszélyeire, a kerékpározás biztonságosságára felkészíteni mégis csak fontosabb, mint a hobbihorgászat fogásainak elsajátítása.

http://keyframe.nava.hu/service/gallery/keyframe/2014/12/20/duna-72774/duna-72774-00383500.jpg

Általános iskolai tananyag lesz a horgászat ... -  esetleg annak aki túléli a bringázást


http://img.szucslajos.com/2013/08/szucs-lajos-halaszati-torveny2_20130819150445_60.jpg
A hobbihorgászat megismerése előrébb való, mint a KRESZ
Példa lehet erre a legfrissebb eset  Zsurkon - Kukásautó alá került a fiatal kerékpáros. A kukásautó éppen kanyarodott, amikor a kerékpáros a kerekei alá került. A 20 éves helyi fiú életéért a mentők egy órán át küzdöttek, de nem tudták megmenteni. Ez azt mutatja, hogy mennyire komoly az ügy és milyen  nagy a felelősség a közlekedésben. Sok fiatal ezzel nincs tisztában, amikor kerékpárra ül. A KRESZ ismeretei nélkülözhetetlenek, a szabály figyelembevétele életet menthet.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhf1JrWfCWcFwC6TO68CQFi1Zlo2g-O0h-HLLKE9U9cOFqQP1wTPIgnRTqxfCK4IetWEhImpDzOtQ-hnSyS__ziLISPjGqJt9Wd0iMX6TJrHnK8gv3Md22KmWd68C3WxPJU4Qu40brm8j0/s1600/SSA40044.JPG
Ócsán kerékpárút helyett inkább műfüves focipályát építenek


Lehangoló eredménye lett annak a tesztnek, amelyet a múlt vasárnapi Critical Mass kerékpáros felvonulás előtt töltettek ki Szegeden a bringásokkal.

Valójában megbuktak a kerékpárosok. A 39-ből csupán egy kerékpáros tudta hibátlanul kitölteni azt a KRESZ-tesztet, amelyet Majoros Gabriella gépjárművezető-oktató készített a szervezők kérésére.

A nyolc pontból álló kérdéssor olyan hétköznapi helyzeteket tartalmazott, mint például: kell-e karjelzéssel jelezni az irányváltoztatással járó kikerülést, vagy éppen kijelölt gyalogos-átkelőhelyen átmehetsz-e az úttesten a kerékpárodat hajtva.

“Talán az esős, hűvös idő miatt töltötték ki kevesen, az eredmény ettől függetlenül rosszabb, mint amire számítottam” – mondta Majoros Gabriella. A gépjárművezető-oktató elmesélte, a kerékpárosoknak azt is megmutatta, mit jelent az autóban a holttér. “Helyet cseréltem a biciklissel, aki meglepődött, hogy nem lát mindent az autós. Ez is tanulság” – jegyezte meg Majoros Gabriella.

“A biciklisek több mint háromnegyedének van jogosítványa, más kérdés, hogy miért nem tartják be a szabályokat, amikor közlekednek” – mondta Csüllög Imre. A Magyar Kerékpárosklub szegedi tagja úgy folytatta, a KRESZ ismeretét és betartását a bringázóknál iskolai és fakultatív alkalmi oktatással, egyértelmű táblázással, megfelelő infrastruktúrával lehetne javítani.

http://kaposvarmost.hu/files/b/f/bfeee616a349b5787b14416459c64d19.jpg
A traffipax jobban megéri mint a bringások kontrollálása

 Ez a felmérési eredmény pedig intő jel, amit a rendőrségnek is figyelembe kéne vennie, ugyanúgy,  mint azt a statisztikai adatot, amit a relatív gyorshajtással kapcsolatosan beszámítanak. A gyorshajtásos balesetekre hivatkozva képesek drága, és komoly sebességmérő készülékeket beszerezni, de a biciklisek közlekedésének biztonsága érdekében a semmibe nem sem kerülő ellenőrzést is mellőzik. Pedig az is hozna annyi hasznot, mint az autósok megzabolázására tett intézkedések sorozata.  Csak oda kéne.erre is figyelni.

*

Nincsenek megjegyzések: