Ma a déli híradásnak alig volt vége a kora délután során, amikor nyolc autó ütközött az eső áztatta M5-ösön az ócsai lehajtót követően a 35-36-os kilométerszelvénynél, Inárcs magasságában a Szeged felé vezető oldalon.
Az M5-ös autópálya Pest megyei szakaszán, Inárcs közelében szombaton
kora délután, kevéssel egy óra előtt ütközött össze három gépkocsi, majd
az összetört járművekbe további öt autó is belerohant.
A balesethez Dabasról érkeztek ki a hivatásos tűzoltók (esemény azonosító: 24904) és egy mentőhelikopter is leszállt a sztrádán.
Elsődleges információink szerint
az eset során több ember megsérült, ezért őket a mentők ellátták. A
helyszínelési és műszaki mentési munkálatok idejére az autópálya
érintett szakaszának Szeged felé vezető oldalán a forgalom csak a
leállósávban, lassítva haladt.
A roncsok a Szeged felé vezető pályatest külső és belső sávját is elfoglalták.
A helyszínelés idején a 35-ös, más beszámolók szerint a 36-os kilométerszelvénynél csak a leállósávon lehet közlekedni, a forgalmat ezért rendőrök irányítják.
A forgalom délután 15 óra után is egészen a Gyáli csomópontig torlódott vissza, mindkét sávban, annak ellenére, hogy sokan már ott lehajtottak a pályáról, míg mások az Ócsa csomópontban váltottak irányt. Így nem ahogy várható volt, Ócsa belterületi forgalma jelentősen megnőtt, terhelve ezzel a természetvédelmi területet, ahol a kerülőforgalom kényszeredetten áthaladt Felsőbabád és az 50 út irányába, kerülve az autópályán történt balesetet.
A jelentős forgalomnövekedés ellenére a helyi segítőkkel, forgalomirányítókkal, rendőrrel nem találkoztunk Ócsa városközponti részén, ahol a ránk zúduló forgalom irányt váltott.
A roncsok a Szeged felé vezető pályatest külső és belső sávját is elfoglalták.
A helyszínelés idején a 35-ös, más beszámolók szerint a 36-os kilométerszelvénynél csak a leállósávon lehet közlekedni, a forgalmat ezért rendőrök irányítják.
A forgalom délután 15 óra után is egészen a Gyáli csomópontig torlódott vissza, mindkét sávban, annak ellenére, hogy sokan már ott lehajtottak a pályáról, míg mások az Ócsa csomópontban váltottak irányt. Így nem ahogy várható volt, Ócsa belterületi forgalma jelentősen megnőtt, terhelve ezzel a természetvédelmi területet, ahol a kerülőforgalom kényszeredetten áthaladt Felsőbabád és az 50 út irányába, kerülve az autópályán történt balesetet.
A jelentős forgalomnövekedés ellenére a helyi segítőkkel, forgalomirányítókkal, rendőrrel nem találkoztunk Ócsa városközponti részén, ahol a ránk zúduló forgalom irányt váltott.
Az Ócsa polgárőrsége alá szervezett helyi önkéntes tűzoltóegységek most sem vettek részt a mentésben, mert az valójában máig nem jött létre, hiába kapott rá felhatalmazást az egyesület vezetője, ezzel a feladattal valahogy nem boldogul.
Boros Tibor az egészről nem kíván nyilatkozni és ahogy eddig, úgy jelenleg sem óhajt tájékoztatást adni a toborzást követő több mint másfél év sikertelenségéről. Az ócsai polgárőrség a tavalyi év munkáját összegző éves jelentésében sem tesz említést a kudarc okáról, vagy a várható megalakulás időpontjáról, az esetleges aktív segítség, a helyi tűzvédelmi segítségnyújtás várható alakulásáról.
Ócsán az érintettek számára baj esetén továbbra sincs más segítség, mint a dabasi hivatásos egységek kivárása.
Ócsa város polgárőreire inkább csak helyszín biztosítási feladatok, fesztiválok esetén lehet számítani, a katasztrófavédelmi- tűzoltó egységek segítségnyújtásával még nem számolhatunk ahogy a jelen esetben sem. Erre a feladatra a toborzást követő közel két év alatt sem kész az egyesület.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése