2021. május 31., hétfő

Így valósulnak meg a biztonságos közlekedést nyújtó kerékpárosutak - Ócsán nem adatik ez az összeköttetés

Pánczél Károly, városunk országgyűlési képviselőjének beszámolója szerint  új, biztonságos, a hivatásforgalmat kiszolgáló és munkába járás lehetőségeit segítő kerékpárút létesül Dabas és Újhartyán közt.

Mindez nem egy csoda része, hiszen országszerte épülnek a kerékpárutak a pályázati lehetőségeket kihasználó településeken.  Így volt és van ez a szomszédos Alsónémedibe, a Fidesz képviselő által beharangozott Újhartyán és Dabas városát illetően. 

Azonban nem csak a szomszédban, vagy a környéken, hanem országszerte hasonló fejlesztő beruházásokról szólnak a hírek.  Egyedül a Bukodi polgármester vezette Ócsán van pangás.  Az Alsópakonyon létesített szociális célzatú lakónegyed kapcsán a városvezetés még tartozik a településrészt Ócsával összekötő kerékpárút kiépítésével. Mindennek megvalósításáról még 2011-ben adott ki közlemény Bukodi Károly polgármester és helyettese. Erre a Fidesz alkotta városvezetés az elmúlt egy évtized alatt is képtelen volt, miközben másutt kilométer-számra épültek ki a biztonságot jelentő kerékpárút-hálózatok.

Az elmúlt 10 éves ciklusban Bukodi polgármestersége alatt a egyetlen biztonságot nyújtó kerékpárutat nem volt képes a közlekedőknek városunkban megvalósítani. Holott pályázati lehetőség és mögöttes pénzügyi alap rendelkezésre állt a Bukodi vezette Ócsának is, ahogy Alsónémedinek, Újhartyánnak és az ország más településeinek egyaránt.  Csak míg mások tudtak és képesek voltak élni a lehetőséggel és megfelelő szándékkal, akarattal pályáztak és nyertek, addig Ócsa városvezetését nem mozgatta meg ez a dolog.

Így nem is csoda, hogy míg a közeli és távoli környezetünkben rendre fejlődést, előrehaladást tapasztalni a kerékpáros közlekedésben, addig Ócsán továbbra is kritikus a helyzet.

Pedig mások (akár Újhartyán) példáján és az ismert adottságaink alapján már rég össze lehetett volna kötni kerékpáros közlekedés számára a tervek szerint megvalósuló úttal Alsópakonyt és Ócsát, majd Ócsát és Alsónémedit.  Mert míg az Alsópakonyi kerékpárúthoz az előkészítő tervek is adottak, addig az utóbbi pedig egy rácsatlakozás lenne az Alsónémedi határában végződő ottani szakasznak.  


 Csakhogy, amíg Alsónémedi rendelkezik elképzelésekkel és tervvel, továbbá többször indult a pályázatokon valamint nyert, aminek során kilométerekkel hosszabbította meg a korábbi kerékpáros közlekedési útvonalát, addig Ócsán semmi ilyesmi nem történt.  Mint a testületi ülések anyagából kiderül, itt szinte elképzelése nincs a polgármesternek, nem hogy egy konkrét terve lenne a városnak. Ócsán ahogy mondani szokás, az sem igaz, amit leírnak.  

A teszetoszaság, az ellenmondó polgármesteri nyilatkozatok és a valóság teljesen más képet fest. 10 éve szedik a Bukodi által bevezetett kommunális adót, de ebből az évi több tízmilliós lakossági adóból semmit nem kapott még vissza a lakosság. Bukod városházája ezt úgy nyeli be, mint kacsa a nokedlit.  Ebben csak annyi a különbség, hogy a kacsa legalább hízik, amit aztán hasznosíthatunk, de itt Ócsán ezt a pénzt a költségvetésbe süllyesztve akár a maguk javadalmaztatására fordíthatják.  Mindez 10 év távlatában elérheti a 300 milliót, ami ugyebár nem egy Falu Tamás utcahossznyi kerékpársávot jelent.

Ezek után nem tudni, hogy hány kerékpáros balesetnek kell még történnie a városban, vagy hány két keréken balesetet szenvedő halottat kell még eltemetni ahhoz, hogy Bukodi polgármester ráébredjen, hogy az amit városvezetőként a pályázatok elmulasztásában kifejtett lelketlenségével, vagy nemtörődömségével  előidéz és megenged magának, az emberileg és városvezetési szempontokból is tarthatatlan.  

Az ócsaiak is megérdemelnék a modernkor biztonságos környezetbarát közlekedését nyújtó városrészeket összekapcsoló kerékpárutakat. 

Győr és Pannonhalma közt is hamarosan befejezéséhez ér az a 17,7 km hosszú kerékpárút, amelyből 11,6 km teljesen útépítésű szakasz lesz. 

A szakasz már 80%-ban elkészült. A kerékpáros útvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.

Jelenleg az érintett települések egyes belterületi szakaszain folynak még szegély- és pályaszerkezet építési munkák. A lakott területen kívül jellemzően olyan befejező munkákat végeznek, mint a humuszolás, a burkolati jelek felfestése és a táblázás. Hamarosan elkészülnek a közvilágítási munkák és a kerékpáros pihenőhelyek is.

A teljes szakaszon 495 darab KRESZ táblát helyeztek ki, ezzel segítve az eligazodást és a biztonságos közlekedést.

Győrben, Győrújbaráton és Écsen kerékpáros pihenőhelyeket alakítottak ki.

Pannonhalma területén további három pihenési lehetőséget alakítanak ki. 


A térkő burkolatú pihenőhelyeken padok és asztalok szolgálják a megpihenni vágyó biciklisek kényelmét, továbbá kerékpártámaszokat és esőbeállókat is elhelyeznek.

Korábban írtuk arról, ahogy Vámospércset és Nyírábrányt is biztonságot nyújtó kerékpárúttal kötötték össze.   Ekkor idéztük fel Taksony vonatkozásában miszerint  Pánczél Károly tavaly októberében adott át ott egy 32 milliós támogatásból kiépített kerékpárutat. 

Nekünk ez eddig még nem sikerült és a mostani 150 millió elköltése után sem lesz meg az, ami másoknak már megadatik.  És ez a nem csak a fejlettség hiányát, hanem a biztonságos közlekedés megvalósításának elmaradását jelenti.  

Pánczél Károly pedig mindig rácsap az alkalomra, ha tetszelegni akar. Így van ez Újhartyán és Dabas bemutatott kerékpáros összeköttetése kapcsán is.  

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-0/p526x296/189781641_833291360617994_7010316827157907274_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=WqYO9njY5nkAX9xzu2b&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&tp=6&oh=3b78e5f7886149e76045800e60d2a848&oe=60D0B8DF

Ócsán még sem ezzel rukkolt elő. Bukodi esetében az elmaradt beruházások nyomán a festett kerékpár sávra is boldogan rárepül a bájgúnár fideszes politikus.

Ócsa vasútállomás és Alsópakony között áthidalandó távolság 5 km lehet.  Míg Ócsa Bajcsy Zsilinszky út és Alsónémedi déli szélén végét becsatlakoztató kerékpárúthoz történő szakasztávolság sem lehet több az előbbinél.   Összességében tehát egy 10 km-es biztonságot nyújtó szakaszt nem volt képes kiépíteni  10 év alatt a Fidesz Bukodi Károly polgármestersége alatt. Mindennek megvalósításáról még 2011-ben adott ki közlemény Bukodi Károly polgármester és helyettese.

Igaz most a Falu Tamás utcán 150 milliós fejlesztésből egy kerékpársávval akarja kiszúrni a városlakók szemét a polgármester, ami ugyebár semmivel sem nyújt többet annál amit Ócsa eddig is nyújtott ezen a téren felfestés nélkül.

Valójában az ami itt kerékpárút-fejlesztés címén különböző kétes vállalkozók közt elköltött összegekből megvalósulni látszik, nem más, mint egy korrupt, szemfényvesztő bűvészmutatvány, aminek sem a tervei, sem a mögöttes műszaki tartalma nem ismert, ahogy a munkába és a pénzben részesülő vállalkozások sem. Így elmondható, hogy a nyilvánosságot is kizárva ismét egyfajta bűnös csalárdságnak lehetünk a tanúi, amihez Pánczél Károly nem csak a nevét adja, hanem a mögöttes fideszes Kormányhivatallal a takaró leplet is biztosítja.

Ráadásul a Falu Tamás utca mostani felújítása is hasonlatosan csúfos, mint az tapasztalhatóvá lett a korábbi Székesi és Damjanich utca vonatkozásában, mind az út szegélykövezési hiányosságai, mind pedig annak szélességét illetően. A polgármester előtt ismert a 2015. évi Településfejlesztési koncepcióban határozottan megállapított tény, miszerint Ócsán: "az utak burkolatszélessége helyenként a kétirányú forgalomra alkalmatlan".

Mégis úgy szórtak költöttek el a közforgalmi buszvonalat is lebonyolító Székesi és Damjanich utca feljavítására 150 milliót, hogy azt nem szélesítették ki a megfelelő sávszélességre, és hagyták meg keskenyen, amin a kétirányú fogalom zavartalan lebonyolítása továbbra sem biztosított.  Mindez több mint felelőtlenség, netán gondatlanság a városvezetés részéről.

A 150 milliós Falu Tamás utcai pályamunka szerződései máig nem elérhetőek és nem átláthatóak. A városi önkormányzat hivatalos honlapján és az ott szereplő pályázatok közt mindezzel kapcsolatosan semmi nem található.  Mindez csak a Fidesz körüli korrupciós vádakat és Bukodi Károly ténykedése során már korábban is felmerülő bűnös együttállást erősíti, úgy is mint a korábbi környezetszennyezés esetében aminek anyagi és technikai, személyi háttere máig nem világos a választópolgárok előtt.   

Nem véletlenül nem átlátható ez az egész, hiszen kiderülne, hogy miként játsszák át a pénzt és csalják el a beruházást, azaz a megvalósítás látszatával ismét adnak a szarnak egy pofont.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgV3Q0uKjiWMxtn2tsCCk8PXsg7crk3FXB5_Mww_uei3nkeLS660NNZKk8egQyiXc-XSJh5jIyY-Y4CXm58ImsRIh4VMVk2Ko9_Evh7dSeyYjOqpIG3vmpXqtf0qhpM7DtZmyaVeDyPUJ0/w640-h560/BK+ker%25C3%25A9kp%25C3%25A1r+s%25C3%25A1v.png

Ócsán a mostani 150 milliós kerékpárút létesítésének megvalósítását célzó pályamunkával megvalósuló útkorszerűsítéssel (a nem megfelelő sávszélességű útra festett "nyitott" kerékpársávval) sem lesz biztonságosabb  a kerékpáros közlekedés a városban.  Sőt hiába a pályázati kiírásban szereplő kerékpárút elnevezés, itt az sem valósul meg ebből, hiszen a közös sávhasználaton alapuló sáv nem nevezhető (a közlekedők számára biztonságot nyújtó) és a pályázati célokat előirányzó kerékpárútnak. 

Persze, hogy nem a kormány tehet arról, ha egy város suta, vagy korrupt vezetése nem azt hoz ki és valósít meg egy pályázatból, amire szánták.

*

Nincsenek megjegyzések: