2021. május 17., hétfő

Kerékpárúttal is összekötötték Vámospércset Nyírábránnyal - Ócsán az elmúlt 10 év alatt nem sikerült ilyen

 Lassan már az ország legkisebb településein is biztonságos kerékpárutakat alakítanak ki, azonban (a 9 ezer lakosú) Ócsán úgy látszik ez a városvezetés számára mellékes.

Mint ismert a szomszédos község, az 5 ezer lélekszámú Alsónémedi már évek óta kilométeres kerékpárúttal rendelkezik, amit folyamatos pályázgatással sikerült tovább bővítenie és már a külterületen levő Penny-től is a település Ócsa felőli határáig lehet összefüggően biztonságban kerekezni.

http://www.pestmegye.hu/images/2019/Kerekparut/alsonemedi_bicikliut.JPG
Alsónémedi község lehagyta Ócsa városát a fejlődésben - több kilométeres új kerékpárút

Az 5. sz. főúttal párhuzamosan az Északi Vállalkozói területet megközelítő kerékpárút, a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretén belül épült meg 152 millió forintért. 

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-0/p600x600/121822382_3411728908882452_7244205766147526923_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=bXbQcvbaPjQAX-LjHvD&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&tp=6&oh=1813811872adb91c77c2b09abb73f1d1&oe=60C8E94C
Boldog átadás Taksonyban

 

A 6 000 fős Taksonyon a 11 sz. választási körzetünk országgyűlési képviselője Pánczél Károly tavaly októberében adott át egy 32 milliós támogatásból kiépített kerékpárutat. 

De távolabbra tekintve a a Somogy megyei Ságvár (1700 lakos) és Som (650 lélek) közötti 5,6 km hosszan kiépült kerékpárutat tavaly adták át

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: 2014 és 2020 között több mint 200 milliárd forintot fordítanak kerékpáros fejlesztésekre országszerte. Az elmúlt tíz esztendőben több mint 1300 kilométer új kerékpáros utat építettek ki, bővítettek Magyarországon.

Ócsán a "10 éves polgármesterünk" regnálása alatt nekünk ebből igazán nem sok jutott. 

Most a nyírábrányi (3770 fős) benzinkút között megközelítőleg 3,3 kilométer hosszban  helyezték, forgalomba a most megépült kerékpárútszakaszt.

De elkészült ezzel párhuzamosan a 48-as főút Nyírábrány Határ utca után lévő 29+570 kilométer-szelvénye és az országhatár közötti mintegy 400 méteres kerékpárút-szakasz is, így az érmihályfalvi határátkelőig kerékpárúton lehet tekerni és már biztonságosabban tudnak közlekedni ott is a kerékpárosok.

https://iho.hu/storage/24532/00_vamospercsi_kerekparut.jpg
Kerékpárúttal is összekötötték Vámospércset Nyírábránnyal - Ócsán ezzel szemben még a városon belül sem sikerült kerékpárutat létesítenie az itteni városvezetésnek

Ezek ellenére Ócsán semmi sem történt ez ügyben az Alsópakony - Ócsa Vasútállomás közt beígért kerékpárút megvalósítása érdekében. Pedig ezt még a polgármester a szociális lakópark létesítésének kezdetén jelentette be, ami ügyebár nem tegnap volt.  Ennek ellenére, az elmúlt több mint fél évtizednyi idő alatt semmi nem történt ennek érdekében. Oly annyira nem, hogy azóta már nem csak az a polgármesteri ciklus telt el érdemi intézkedés nélkül, hanem egy másik is, aminek során szóba sem került ennek régi ígéretnek a megvalósítása.

Ezt követően 2018-ban is csak egy másik elképzelést tárt Bukodi Károly az önkormányzat elé. Ebben már egy a Bajcsyn elgondolt kerékpárút vázlata bontakozott ki a képviselők előtt. Legalábbis ők ezt látták elsődlegesen támogathatónak. 

Mindezek után azonban tavaly már a Falu Tamás utca került elő a polgármesteri szóhasználatban.  Azonban a projekt hivatalos anyaga máig nem ismert.  A városvezetés ez esetben is ugyanúgy eltitkolja a mögöttes történéseket, ahogy tette ezt a vasúti parkló kiépítése során elkövetett környezetszennyezés ügyében, aminek későbbi rekultivációja is a városlakók költségvetését terhelte.

https://demokrata.hu/wp-content/uploads/2021/05/720w/energia-scaled.jpg
Ha kerékpárutat nem is, de napelemet és nagyfeszültségű távvezetéket legalább sikerült intézni a kertek alá - örülhetnek a Pipacs és a Halászy utca végén élők

De ugyancsak ez a titkolózás jellemzi a városvezetők inárcsi üzleti megbeszéléseit is, aminek után az ott létesítendő napelemparkokat összekötő nagyfeszültségű távvezetéket a helyben gazdálkodók földjére engedték betervezni, a nyilvánosság teljes kizárásával. 

A helyzet azóta sem javult. Tavaly nem csak a kötelező lakossági fórum marad, hanem az önkormányzat közösségi beszámolója is, ahogy az alsópakonyi bérlakások díjemelésének felvetése során a társadalmi egyeztetés is.  

Ugyanez a titokzatosság övezi most a Falu Tamás utca felújítását, amit március 8.-ai kezdettel jelentetett be a polgármester.  Igaz, hogy ez egy olyan 150 milliós pályázati pénzből megvalósuló fejlesztés, melyet kerékpárút létesítésére és felújítására írtak ki, de ebből Ócsán még sem, ez, hanem pusztán egy "közös" kerékpársáv fog megvalósulni. 

A polgármester szerint ennek is örülni kell - ezt már korábban kifejtette ( -kudarc)

 Szomorú mindezeket a nyíltnak nem nevezhető háttértörténéseket átélni egy olyan városvezetőtől, akit a legutóbbi választások során is csak amolyan egyesek által kikönyörgött kegyelemből választottak vissza, mondván kapjon még egy esélyt. 

Sokan nem is értik, hogy ezek után milyen elgondolások mentén és hogyan képes mindezt kijátszani az itt élők megkerülésével.  Itt már nem is arról van szó, hogy mások sorra hagynak el minket a fejlesztésekben és hagynak hátra a fejlődésben, hanem sokkal inkább arról, hogy miért is űzi és folytatja mindazt a számunkra, választópolgároknak nem kedvező cselekvéssorozatot a városvezető, aminek nyomán már annyi kritika, bírálat és szó érte?!  

Mire ez a fene nagy titkolózás, az itt élők kijátszása, és a mögöttes tartalom eltitkolása?  Miért nem normális itt a hozzáállás és nem adott a megfelelő tájékoztatás? Miért csak fű alatt és az emberek megkerülésével, mondhatni a kizárásukkal, a hátuk mögött zajlik ebben a városban szinte minden? 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése