2021. május 5., szerda

Ilyen az, amikor a DK szóvivője, a bűnöző Gyurcsány bukott embere adja a válaszokat - azt írja, jusson eszedbe

 Gyurcsány faszverője, a Gréczy Zsolt mostanság nagyon beindult.   

A pöcsét mutogató extrém önkielégítő pártos szóvivő már nemcsak a párt propaganda fényforrásaként elhíresült ATV-n adja magát, hanem a közösségi oldalán is veri a nyálát. 

A DK-s Gréczy szóvivő  az írja: "Amikor valaki Dobrev Klárát Gyurcsány Ferenc miatt támadja, írd meg neki, hogy ő is azon az autópályán közlekedik,- amelyekről az Orbán-kormány idején számolták fel a fizetős kapukat és visszavásárolva azokat egységesítették a pályák fizetési rendszerét a ma is elfogadottra. Így nem kell külön fizetni az M5 vagy az M6 és az M7 használatáért sem. Egy "pályamatrica" elég akár megyei vagy országos szinten a haladáshoz. 

1996-ban felállították az első fizetőkapukat, és bár a rendszer néhány hónap alatt csődöt mondott, újabbak követték az M5-ösön. A kapukat csak évek alatt tudta kiszorítani az egységes sztrádamatrica.

https://www.utdij.hu/matri.png

 Mint is mert az első Orbán-kormány idején, 2001-ben még a ma is baloldalhoz köthető Népszava beszámolójából kiderült: "rövidesen megkezdődik az M3-as és az M1-es autópályán lévő fizetőkapuk bontása".  

Mindez ugyebár nem Gyurcsány dicsősége, az így létrejövő egységes autópályák akkoriban bevezetett, ma is használatos fizetése rendszere nem az akkori hazug szocialista, ma már DK-s politikus érdeme.

Gyurcsányék és a Jobbik - kígyók kígyóznak

Akkoriban a baloldali sajtó még az ezzel járó költségekről és nem az autósokat érő kellemetlen és drága frusztrációról írt.

"A Népszava információi szerint hamarosan megkezdődik az M1-es és az M3-as autópályán lévő fizetőkapuk lebontása." 

  Az "áttelepítés" költségei a közlekedési tárca szerint "csupán" néhány százmillió forintra tehetőek. Egyes szakemberek viszont azt állítják: a kapuk bontásával és újjáépítésével járó kiadások elérik az 1,5-2 milliárd forintot.

 https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2021/04/PPP-szamok-952x1024.jpg

A két pályán összesen 60 kapu épült, az épületek értéke több milliárd forint. (Az M5-ös pályát üzemeltető társaság nem állami tulajdonú, így ott maradnak a kapuk.) Az M3-as sztrádán lévő 38 építmény elkészítése a hozzájuk tartozó infrastruktúrával együtt - 1998-as áron - csaknem hárommilliárd forintba került, míg az M1-es Győr és Hegyeshalom közötti szakaszán kialakított, 22 le- és felhajtósáv mellé telepített létesítmények megépítése hozzávetőleg kétmilliárd forint ráfordítást igényelt. Így a fizetőkapuk építése és lebontása - szakértői becslések szerint - összesen csaknem hét- milliárd forint kiadást jelent. (Ez az összeg megközelítőleg hét kilométernyi új autópálya megépítésére lett volna elegendő.) Úgy tudjuk: még nem tisztázódott az "áttelepítés" minden mozzanata.

A lap információi szerint jelenleg arról zajlik a vita, hogy az "áthelyezésben" érintett belügyi tárca vagy a közlekedési minisztérium fedezze-e a kapuk leszerelésének és újbóli felállításának a költségeit. Emellett az sem dőlt még el, hogy melyik szervezet szakemberei végezzék el a kivitelezési munkálatokat. Mint ahogyan még arról is folyik az egyeztetés, hogy a pályák mellett futó, a kapukhoz csatlakoztatott informatikai infrastruktúrát a jövőben melyik szervezet milyen célokra hasznosíthatja. Az azonban értesüléseink szerint már bizonyos, hogy a kapuknak az év végéig "el kell tűnniük" a sztrádákról.

https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/1602/2016021074.jpg?w=800&h=398&t=5
Régi, de nem szép emlékek: fizetőkapu a magyar autópályán - Forrás: Origo
Mint azt a Népszava megírta: az épületek elbontása nem idén tavasszal került először szóba. (A közlekedési tárca áprilisban készítette el a fizetőkapuk bontására vonatkozó kormányhatározat alapjául szolgáló előterjesztést.) Emlékezetes: Orbán Viktor kormányfő nem sokkal a választások után, még 1998-ban kijelentette: a kapuk nem az autópályákra, hanem a futballpályákra valók. (Ekkor még be sem fejeződött az M3-ason lévő ellenőrzőpontok építése.) 
 
Gyurcsány-kormánya alatt az M6 autópálya folytatásában kissé dombos homokos talajba építendő felszínes, de méregdrága "autópálya-alagút" kétszer is beomlott.   Ezt először tagadták, majd a második alkalommal már földmozgásra hivatkoztak. Elvégre az omlás is egy földmozgás. 
 
https://nanashir.files.wordpress.com/2010/04/a-alagut-206.jpg
Gyurcsányi M6 autópálya - alagút hegy nélkül
 
https://librarius.hu/wp-content/uploads/2019/05/m6-os.jpg
Gyurcsány kormányzása alatt ismét beomlott az épülő M6 pályára tervezett alagút - eltűnt a barackos

 Talán ezt írjuk meg a DK-s hazugságok helyett.  

Csak hogy mindenkinek jusson eszébe mindez, ha már az a mocskos Gréczy szól.

 *

Nincsenek megjegyzések: