Gyurcsány faszverője, a Gréczy Zsolt mostanság nagyon beindult.
A pöcsét mutogató extrém önkielégítő pártos szóvivő már nemcsak a párt propaganda fényforrásaként elhíresült ATV-n adja magát, hanem a közösségi oldalán is veri a nyálát.
A DK-s Gréczy szóvivő az írja: "Amikor valaki Dobrev Klárát Gyurcsány Ferenc miatt támadja, írd meg neki, hogy ő is azon az autópályán közlekedik," - amelyekről az Orbán-kormány idején számolták fel a fizetős kapukat és visszavásárolva azokat egységesítették a pályák fizetési rendszerét a ma is elfogadottra. Így nem kell külön fizetni az M5 vagy az M6 és az M7 használatáért sem. Egy "pályamatrica" elég akár megyei vagy országos szinten a haladáshoz.
1996-ban felállították az első fizetőkapukat, és bár a rendszer néhány
hónap alatt csődöt mondott, újabbak követték az M5-ösön. A kapukat csak
évek alatt tudta kiszorítani az egységes sztrádamatrica.
Mint is mert az első Orbán-kormány idején, 2001-ben még a ma is baloldalhoz köthető Népszava beszámolójából kiderült: "rövidesen megkezdődik az M3-as és az M1-es autópályán lévő fizetőkapuk bontása".
Mindez ugyebár nem Gyurcsány dicsősége, az így létrejövő egységes autópályák akkoriban bevezetett, ma is használatos fizetése rendszere nem az akkori hazug szocialista, ma már DK-s politikus érdeme.
Gyurcsányék és a Jobbik - kígyók kígyóznak |
Akkoriban a baloldali sajtó még az ezzel járó költségekről és nem az autósokat érő kellemetlen és drága frusztrációról írt.
Az "áttelepítés" költségei a közlekedési tárca szerint "csupán" néhány százmillió forintra tehetőek. Egyes szakemberek viszont azt állítják: a kapuk bontásával és újjáépítésével járó kiadások elérik az 1,5-2 milliárd forintot.
A két pályán összesen 60 kapu épült, az épületek értéke több milliárd forint. (Az M5-ös pályát üzemeltető társaság nem állami tulajdonú, így ott maradnak a kapuk.) Az M3-as sztrádán lévő 38 építmény elkészítése a hozzájuk tartozó infrastruktúrával együtt - 1998-as áron - csaknem hárommilliárd forintba került, míg az M1-es Győr és Hegyeshalom közötti szakaszán kialakított, 22 le- és felhajtósáv mellé telepített létesítmények megépítése hozzávetőleg kétmilliárd forint ráfordítást igényelt. Így a fizetőkapuk építése és lebontása - szakértői becslések szerint - összesen csaknem hét- milliárd forint kiadást jelent. (Ez az összeg megközelítőleg hét kilométernyi új autópálya megépítésére lett volna elegendő.) Úgy tudjuk: még nem tisztázódott az "áttelepítés" minden mozzanata.
A lap információi szerint jelenleg arról zajlik a vita, hogy az "áthelyezésben" érintett belügyi tárca vagy a közlekedési minisztérium fedezze-e a kapuk leszerelésének és újbóli felállításának a költségeit. Emellett az sem dőlt még el, hogy melyik szervezet szakemberei végezzék el a kivitelezési munkálatokat. Mint ahogyan még arról is folyik az egyeztetés, hogy a pályák mellett futó, a kapukhoz csatlakoztatott informatikai infrastruktúrát a jövőben melyik szervezet milyen célokra hasznosíthatja. Az azonban értesüléseink szerint már bizonyos, hogy a kapuknak az év végéig "el kell tűnniük" a sztrádákról.
Régi, de nem szép emlékek: fizetőkapu a magyar autópályán - Forrás: Origo |
Gyurcsányi M6 autópálya - alagút hegy nélkül |
Gyurcsány kormányzása alatt ismét beomlott az épülő M6 pályára tervezett alagút - eltűnt a barackos |
Talán ezt írjuk meg a DK-s hazugságok helyett.
Csak hogy mindenkinek jusson eszébe mindez, ha már az a mocskos Gréczy szól.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése