Nemrég csesztek el egy 150 millió forintos beruházást Ócsán, amikor a Székesi utca és a Damjanich utca évek óta várt és halogatott felújítása során csak egy keskeny, alulméretezett útsávot voltak képesek kialakítani ebből a pénzből.
Bár a polgármester a projekt meghirdetésekor és az önkormányzatban a teljes szakasz felújításról szónokolt, az út szegélyezésétől járdákig bezárólag. Szó szerint ez írták: "a Damjanich utca burkolat felújítási és járda szilárd burkolattal történő teljes körű felújítására kerül sor." Végül aztán ebből sem az lett, amit propagált és a sajtóanyagban megküldött az illetékes.
Az egész 150 milliós felújításból a Damjanich három különböző szakasz újult meg az Árpád utcától egy nagyon keskeny aszfaltsáv, a Széchenyitől egy szélesebb sáv a Baross utcáig, majd a Baros és a Falu Tamás közötti részhez hozzá sem nyúltak, ami ugyebár nem egyezik azzal, hogy a teljes hosszában megújul, mert ez a szakasz változatlan maradt. "Damjanich utca burkolat felújítási és járda szilárd burkolattal történő teljes körű felújítására kerül sor."
Aztán a Falu Tamás utcai torkolat túloldalától kezdve folytatták az út "felújítást" ugyanabban a szélességben, ami a Széchenyi és a Baross utca közötti szakaszon is megvalósult. Ez nem egy normál szélességi út, mivel nem éri el az 5,5 métert, ezért arra normál méretű sávok sem festhetők. Közben a Damjanichon beígért két gyalogátkelőhely akadálymentesített kialakítása is elmaradt, mert a dohánybolt előtt hozzá sem nyúltak, csak a menza oldalán alakítgatták azt, ahol végül az önkormányzat egy másik keretből alakította ki a járdát azon az oldalon, míg a szembelévőn éppen ott ér végett a vasútállomás előtt korábban megvalósított.
A Damjanich utcában a járdához hozzá sem nyúltak holott a 150 milliós tételben szövegezetten az is benne volt a vízelvezetéssel együtt. Természetesen nem tudni, hogy az elhúzódó beruházásból miért maradt ki a járdarekonstrukció, ha a pályázati hirdetmény és annak összege ezt tartalmazta. Azt sem tudni, miért vették át és fizették ki ezt a nem teljesült beruházási munkát, és miért nem élt Ócsa a kötbérfizetési terheléssel az elmaradt munkavégzés, valamint a csúszások okán.
Az sem tisztázott, hogy a Damjanich utca piaci szakaszának részleges vízelvezetését miért a Baros utcai óvoda vízelvezetésének és parkolókialakításának költségvetési kerete terhére fejezték be. Minderről senki nem beszél az önkormányzatban és a polgármester sem adott erről tájékoztatást a képviselő-testület felé.
Ezt imádják - átadni a drága szart ( - közben két autó alig fér el egymás mellett, nem hogy két busz és a kerékpáros-forgalom) |
Most erre a kétes 150 milliós silányságra egy újabb útfelújításba kezd a város, amit Bukodi Károly és Pánczél Károly máris úgy reklámoz, mint valami nagy dolog.
2013 november - itt sem lett zebra |
Csak kiálltak az út szélére, mint egykoron a temető elé és a vasúti átjáróba állt ki korábban a polgármester fényképezkedni, hogy "itt egy zebra lesz", ott pedig megújul a vasúti kereszteződés.
Aztán ahogy kiderült ezzel is csak hitegette és becsapta a lakosságot, mert ezekből sem lett semmi.
Üllői úti vasúti átjáró bejárása a biztonságos gyalogos átvezetés okán - drágának tartotta Bukodi |
Most Pánczél Károllyal áll le a Falu Tamás utca gimi előtti szakaszán álltak neki mutogatni, hogy itt egy kicsi parkoló, ott megújuló járda, és csapadékelvezetés lesz, meg lesz festve kerékpársáv az útra.
Beszarás - megint ígérgetnek mindent, miközben nem adnak semmit |
2018 - és az óta semmi |
Ez egy olyan pályázat, ami kerékpárutak létesítésére, kialakítására biztosít pénzt a kiírás és az elképzelés szerint. Erre Ócsa polgármestere a Fidesz hátszelével útfelújítást végez, aminek során a kerékpárút csak egy felfestett sáv formájában fog megjelenni az aszfalton. Ettől még sem az út nem lesz szélesebb, sem a buszközlekedés, vagy a kerékpározás nem lesz biztonságosabb, mert egyazon nyomsávot fognak használni ugyanúgy, mintha fel sem lenne festve. Ez sem más, lesz másabb, mint az a korábbi 150 milliós útfelújítási buli, aminek során eltűnt a beígért munka, mert a Székesi nem kapott szegélykövezést, nem lett szélesebb az út, és a Damjanichon sem valósult meg a járdafelújítás. Ráadásul azt sem táblázzák ki, hogy az adott útszakaszon a meghatározott sebesség az út szélessége alapján csak 30 km/óra lehet.
Sőt még a vasúti átjáró KRESZ előírás szerint előjelzőit sem helyezték vissza az átadott útszakaszra. Erre sem figyelnek oda. Nem vették a fáradtságot, amikor ennek az átadására Pánczél Károly is eljött Ócsára pózolni. Azóta sem történt meg a kötelezőn előírt közlekedési jelzőtáblák kihelyezése, illetve szükség szerinti pótlása. Csak az átadás, és a felújítás lekönyvelése volt a lényeg, a többi nem számít
Most ismét itt járt a Fidesz parlamenti képviselője a villamos távvezeték körüli anomáliákat átbeszélni, és ha már itt volt, akkor gondolták, kicsit megpróbálják kioltani a lakossági feszültséget azzal, hogy előadják a Falu Tamás utcai elképzelést. Azt, aminek a látszata megint több, mint ami valójában meg fog valósulni.
Ennek a 150 milliós felújításnak a legnagyobb átverése hátránya, hogy biztonságos kerékpárutak kialakítására van meghirdetve a pályázati forrás, de Ócsa és a mögöttes Fidesz mindezt átértelmezi és útfelújításra fordítja, aminek során pont a cél veszt értelmet, hiszen a kerékpárút helyett csak egy felfestett sáv lesz az, ami az egész beruházást szimbolizálni fogja.
(A kerékpársávok problémájáról külön foglalkoznak, mert a közlekedésben ez több gondot okoz. Az
alapproblémát elsősorban az okozza, hogy az eddigi kerékpársáv fogalom, illetve közúti jelzés mellé új elemként bekerült a szabályozásba a nyitott kerékpársáv.)
Hadházy Ákos szerint ha ez nem csalás és ámítás, akkor előbb-utóbb a Momentumból is úgy fog kiszállni, mint a szintén sok pártot megjárt trágár társa, Nagy Blanka is távozott.
Hadházy üzent a Fidesznek |
Nincs is mit ehhez az egész bemutatóhoz mit hozzáfűzni, mint egy Hadházy idézetet: "lónak a faszát".
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése