2021. február 2., kedd

Ócsa polgármesterét nem a város fejlődése, a környezet fejlesztése érdekli - alkalmatlan, ezért érett a távozásra

 Végtelenül káros Ócsa város életére és jövőjére nézve a jelenlegi fideszes polgármester további pátyolgatása és harácsoló politikai vezetésének támogatása.

Sokan nem is értik, hogy a választások során Bukodi Károly mögé sorakozva tettek amolyan hűségnyilatkozatnak megfelelő felszólamlásokat és kampányoltak a közösségi oldalakon mellette.

Nem akarok neveket mondani, de az aki ezek alapján szavazott bizalmat a Fidesz jelöltjének, azok mondhatnám, megérdemlik, de végül a kárt nem ők, hanem a városi lakosság többsége fizeti most meg. 

 https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/144832856_764677200821345_7892758041257205703_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=KisMNUXoKVgAX9kZz7U&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=80afec3a4c99ae3abfeffc7959fa8d34&oe=603F2EE6

Mindez a legutóbbi közösségi oldalon tartott  polgármesteri online fogadóóra anyagából tükröződik vissza.  Azokból a felvetésekből, mely az elmúlt 10 év ígérgetései és polgármesteri hazugságai után is visszaköszön a városlakók felvetéseiben.

Az emberek mai is igénylik és hiányolják a város két vasúti kereszteződésének (vasúti átjárójának) átépítésével járó korszerűsítését, ami az itt élők áthaladási biztonságát szolgálná.  Erre már többször tett ígéretet a polgármester és többszörösen is tagadta meg ezzel kapcsolatosan önmagát. Volt, hogy a  választási brosúráján is szereltette ezt, mint a következő ciklusának megvalósításra váró elképzelését. 

Több mint 6 éve  vette fel választási programjába a vasúti átjáró korszerűsítését - azóta sem valósult meg

Aztán az is eltelt anélkül, hogy ebből lett volna valami. Volt aztán, amikor azt hazudta, hogy napjában egyeztet a MÁV-al, de ebből sem lett biztosítva a normális gyalogos átjárás az állomás túloldalára, és a két érintett kereszteződésben sem történt változás.  Minden maradt a régiben.

Közben Szűcs Lajos országgyűlési képviselő körzetében vasúti átkelőket korszerűsítettek ez idő alatt, de Ócsán nem történt változás. 

Ócsán az Eu-s támogatásból megvalósuló MÁV P+R beruházásból kihagyták a zajvédő- árnyékoló falakat, ami a korszerűsítéssel járó környezetvédelmet szolgálta volna. 

Közismert, hogy lakott területen belül csökkenteni kell az érintett védendő épületek zajterhelését, alapvetően zajárnyékoló falak létesítésével, illetve járulékos műszaki zajcsökkentési módszerek, aktív forrásoldali csillapítás alkalmazásával. Vagyis az érintett zajterheléssel viselt ingatlan lakóépületében élőknek az aktív zajvédelem hiányában legalább olyan passzív megoldásokat kellett volna biztosítani, amivel az ő zajterhelésük csökkenthető. 

https://baudocu.hu/wp-content/uploads/2014/02/4_0.jpg
Heraklith zajvédő fal

Ez a jelen gyakorlat szerint pedig a külső szigetelés és a nyílászárócserékkel járó zajvédelem biztosítását jelenti. Az ismert esetekben ezeket vagy a zajcsökkentő beruházásokat a beruházás részeként a kivitelező vagy átvállalja, vagy az érintett önkormányzat, esetleg állam bevonásával közösen vállalva és megosztva biztosítja.  

Ócsán azonban ilyesfajta kompenzációra nem került sor. Városunkban mondhatni átverték a lakosságot azzal, hogy kihagyták a vasút mentén élőket a ma már szinte kötelezően előírt zajvédelemből. És ebben jelentős szerepet játszott a város önkormányzata és képviselő-testülete, mely mindezt elhallgatva és megtűrve hagyta a "kizsákmányolást".  

Van ahol, és van akik jól jártak ezzel a projekttel - Ócsa inkább megszívta, mert itt ez is másként alakult

 Aztán a vasúti parkolóberuházásból származó külön ügylet aminek során jelentős mennyiségű építési törmeléket helyezhettek el a kisvárosi erdős környezetünkbe ásva, csak a jéghegy csúcsa a galádságok sorának. 

Mindezek után a polgármester most azt mondja, hogy az idén sincs terve és elképzelése a vasúti kereszteződések átépítésére, azt nem is tervezi az önkormányzat!

Mindemellett a közterületi járdahálózattal sem kíván érdemben foglalkozni a polgármester és azt továbbra is a lakosságra akarja testálni annak ellenére, hogy ez valójában önkormányzati feladatkör.

Pofátlan és hazug választ adott online fogadóóráján a polgármester

Sőt még ezt a járdaépítést, fejlesztést és hiánypótlást is úgy hagyja el a városvezetés és a vele együttműködő önkormányzat, a lakossági kapcsolatot nélkülöző képviselőkkel támogatva, hogy közben a kommunális-adóteherrel sújtja a városvezetés az itt élőket. 

Ebből az éves 30 millió forintos adóbevételből az önkormányzat fejlesztéseket valósíthatna meg, de nem teszi.  A kommunális adóforintokat egyszerűen felélik a költségvetésben úgy, hogy abból nem a pályázatokat, vagy azok önrészét biztosítanák.  Ez a legrosszabb gazdálkodás, mert nem viszi előre a várost.  

Ócsa számos pályázatot hagyott el vagyis hagyott ki az utóbbi években. Köztük olyanokat, ami más helyütt komoly életminőség javulást hozott. Alsónémedi pályázat útján teljesen megújította, korszerűsítette a szennyvíztisztítóját, miközben mi elmulasztottuk ezt és hagytuk lepusztulni, ami által a saját környezetünket szennyezzük és az itt felnövekvő jövő nemzedékét károsítjuk. 

Ócsa az elmúlt évek során nem volt képes leromlott járdahálózatát megújítani. Az önkormányzat ilyen re nem is fordított különösebb gondot. Pályázhattak volna, mert erre is volt lehetőség, ahogy kerékpárút létesítésére is, de ez itt kimaradt. 

Ahogy a polgármester a mostani fogadóórán is hangsúlyozta, ezt nem kívánja saját maga (önkormányzat) megoldani.  Ő úgy gondolja és tolmácsolja, hogy ez lakossági feladatnak szánja. Pedig nem az. Az önkormányzat feladatkörébe tartozik a helyi közlekedés biztosítása és a városi közúthálózat, mellett a gyalogosközlekedésre szolgáló járdahálózat biztosítása is. 

 Természetesen kérhet segítséget, közreműködést a megvalósítás során, ahogy ezt többen meg is tették, azzal, hogy fizikai munkával magukra vállalták az építést az önkormányzat helyett. Lettek is olyanok azok a szakaszok, amilyenek, de hogy ezzel nem lett megoldva az Ócsát és önkormányzatát terhelő probléma, az biztos. Ahogy az is, hogy ezzel a módszerrel az egységes járdahálózat sem épült ki. 

Azt is látni ugyanakkor, hogy a Bukodi polgármester vezette városban az önkormányzat az utóbbi időben olyan helyeken létesített járdaszakaszokat, ahol például korábban útfelújítás volt, de abból ez kimaradt, vagy éppenséggel az önkormányzat által vállalkozás hasznosításába adott létesítmény áll úgy, mint a menza előtti rész.  Aztán szintén ott vállalta fel a járdaépítést az apparátus, ahol a fideszes polgármester haverjaként számontartott országgyűlési képviselő, Szűcs Lajos lakik. 

Ezzel szemben az alkalmanként igen forgalmas piachoz már nem épített ki egybefüggő gyalogutat. A MÁV állomással szemközt, a Damjanich utca sem kapta meg a normális járdát, hiába történt meg az adott útszakasz felújítása. Ez egy jelentős gyalogosforgalmat elvezető szakasz, tehát van rá igény, hogy a vasúton érkezőket, vagy az oda gyalogosan közlekedőket egy elfogadható szélességű és minőségű járda biztonsága elvezesse.  

Jegyzőkönyvek tanúsítják, hogy ez mennyire foglalkoztatja a városvezetést. Amikor szóba jött az útfelújítással egybekötött járdaépítés akkor Gallai doktor még külön meg is sarcolta volna ezért az embereket. Aztán a képviselők inkább hagyták az egészet, holott a 150 milliós elképzelésben még arról volt szó, hogy "a projekt elsődleges célja az elöregedett aszfaltburkolat felújítása, valamint a meglévő gyalogjárdák korszerűsítése".   A Damjanich utcában ezt a járdafelújítás egyszerűen lenyelték, vagy lenyúlták, mert erre ott nem került sor.  A sajtóközleményben is arról adnak tájékoztatást hogy a "fejlesztés során többletérték keletkezik (megújított járda, vízelvezetés, nagyobb teherbírás, nagyobb lehetséges kapacitás)".  

A fejlesztés során beígért többletérték azonban valahol másutt keletkezhetett, mert a Damjanich utcát és a Székesi utcai vasúti átjárót terhelő gyalogosforgalom szempontjából semmi nem változott.  Ezen a szakaszon a járdafelújítás elmaradt, hiába a félrevezető szövegezésű sajtószöveg

Ócsa polgármestere mindig úgy nyilatkozik, ahogy szél fúj.  Lassan már azt sem tudja, hogy mit mondott korábban, vagy mit ígért.  A Székesi utca felújítása előtt is arról volt szó, hogy szegélykövezve lesz az út. Ez szintúgy elmaradt, ahogy a Damjanich járdafelújítása. 

Aztán ahogy a régi, volt piac területét is kiárulták, úgy a Vadvirág és a Nefelejcs utca közt húzódó járdaszakaszt is az építtetőnek adták, ami által ezt is felszámolták.  Így ahol korábban volt, most már ott sincs járda és a gyalogosforgalmat így maga az önkormányzat kényszeríti az autók közé az útra. 

Ócsa Nefelejcs utca - Vadvirág utca sarka - volt járda, nincs járda ( - eladták)

Ma sem szemetes, se járda
A Székesi - Vadvirág sarkán az ottani járdavégek találkozásánál volt egy szemetes is, amit az építkezés megkezdése előtt az önkormányzat leszerelt, segítve ezzel a vállalkozónak. 

Jelen esetben az önkormányzat a beruházónak a járdával együtt odaadott telekért cserébe még azt sem írta elő kötelezvényként, hogy az elvett járdaszakaszt az általa oda felhúzott házak elé visszaállítsa. 

Az elzabrált járdát és vele a közterületi szemétgyűjtőt azóta sem állították vissza. 

Mindez nagyon erősen leképezi azt a viszonyulást, amit a Bukodi vezette önkormányzat képvisel az itt élők irányába. 

Összességében ez6 nem fejlődés és nem olyan fejlesztés, mely előrébb viszi a közösség életét, mert az, hogy már a járdát is építési teleknek kiárulva eladják, miközben a gyalogosokat kizárják a korábban nekik létesített biztonságos közlekedésből, az sok mindet elárul az önkormányzatról és a város polgármesteréről. 

Ha ezekhez az eseményekhez hozzátesszük a fogadóórán jegyzettekkel, akkor valóban elérkezettnek látjuk az időt a polgármesterváltásra. 

*

Nincsenek megjegyzések: