2015. december 2., szerda

P+R parkolókat adtak át megyeszerte - kivéve Ócsát ( - nekünk még ebből se az öröm jut ki részesül)

Úgy tűnik, a korábban szokásos, módszert választotta a városvezetés az Eu-s beruházás részeként kialakított vasúti parkoló kialakításának járulékos besegítésére, mint ahogy azt korábban már megtapasztalhatta a város.

Mint ismert a, a P+R parkolók kialakítására az Európai Unió jelentős forrást biztosít. Az elővárosi közlekedés fejlesztésének részeként ez egy fontos állomás ahhoz, hogy a főváros bevezethesse a dugódíjat. Vagyis lényeges, hogy az ingázók az agglomerációban rakják le a járműveiket és a közösségi közlekedési eszközöket vegyék igénybe. Ehhez biztonságos, felügyelt és jól kialakított, parkolásai lehetőségekkel biztosított csomópontokra, alállomásokra van szükség. Ezért a most átadott megyei parkolók sokasága.

Szűcs Lajos az Ön képviselőjelöltje
Szűcs Lajos az Ön képviselőjelöltje
Az elmúlt hétvégét megelőzően a megyei önkormányzat és Szűcs Lajos vett részt egy ilyen ünnepi átadáson. Ócsa azonban ebből ismét kimaradt, mert az önkormányzatunk ennek is rendesen elintézte a hátterét. Ócsa (értsd városvezetés) hozta a régi avagy megszokott formáját. Elvette a beruházás örömét. El is ment a kedve mindenkinek attól, hogy nálunk rendezzék a sajtónyílvámos átadást. Ócsán így a P+R program és a közönség előtti átadás is elmaradt.

Pedig van újság az eseményről rendesen. Csakhogy ebben Ócsa éppen, hogy elfér a még szerepelők sorában.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/12291034_991761767529753_4958468769333387579_o.jpg


Öt Pest megyei településen: Herceghalmon, Gödöllő-Máriabesnyőn, Maglódon, Ócsán, (Dabas) Gyónon lett kényelmesebb a közösségi közlekedés elérése.

Budapest és vonzáskörzete között jelenleg naponta irányonként mintegy 610 000 ember közlekedik, közülük mintegy 210 000-en közforgalmú közlekedési eszközt vesznek igénybe. A tömegközlekedési eszközt és a személygépkocsit használók aránya a főváros és környéke közötti forgalomban 39,5–60,5 %, míg Budapesten belüli utazások esetében 56-44 %.

A 2014. tavaszán megkezdett, 27 településen megvalósult fejlesztés két ütemben készült el és összesen 2.378 P+R parkoló, 1.060 B+R parkoló, 17 K+R parkoló, 25 autóbusz megálló és 10 autóbusz forduló építését, valamint 378 db térfigyelő kamera telepítését foglalja magában.

Első ütemben Biatorbágyon, Dunakeszi alsón, Dunakeszin, Dunakeszi - Gyártelepen, Vác – Alsóvároson, Nagymaros – Visegrádon, Maglód-nyaralón, Mendén, Sülysáp – Szőlőstelepen, Tápiószelén és további 10 helyszínen elvégzett fejlesztés eredményeképpen 2014 év végére összesen 20 településen 1801 P+R, 790 kerékpártároló, 15 K+R megállóhely, 20 buszmegálló, 8 buszforduló, 8 busztároló készült el és áll a közlekedők rendelkezésére. A most lezárult beruházás keretében újabb hét településen, Herceghalmon, Száron, Gödöllőn - Máriabesnyőn, Maglódon, Ócsán, Gyónon és Felsőlajoson lett kényelmesebb a közösségi közlekedés elérése.

A most átadott beruházás keretében biztonságosabbá vált a kapcsolódó út- és járdaszakaszok, térfigyelő rendszert alakítottak ki, és ahol szükséges volt, közvilágítási hálózatot is bővítettek. A fejlesztés keretében a kiépített parkolók környezete is megszépült. A projekt során 908 fát és 14 591 darab cserjét ültettek, illetve több mint 34 ezer négyzetméteren füvesítettek.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11251814_1106593736041191_6688649096208038273_n.jpg?oh=9b6423ded5e55b8eec160e64d8908636&oe=56EAC14B
A november 26.-ai átadás nemzetiszínű szalagja

Szóval a szöveg és a mögöttes propaganda valóban látványos. Csakhogy Ócsán nem látni, hogy a füvesítés, a fásítás és a kivágások pótlása miként valósult meg. Ugyebár a nyílt szini átadás is elmaradt. Ezt is mintha fű alatt végezték volna. Valahogy úgy, mint ahogy a hulladéklerakást, amit a vasúti rakodóvágányok mellől szedtek fel. 
Erről persze sokan nem hallottak még. 

De miként is hallhattak volna, amikor ez nem volt a testület asztalán.  

Akkor most mi van? - kérdezhetné az Ócsai Kisbírón informálod állampolgár, hiszen abból az önkormányzati lapból csak a dicshimnuszokat és az altatókat lehet olvasni. Érdemi információk, valós közéleti problémák kevésbé kerülnek megjelenítésre az amúgy milliókba kerülő hírforrásban.

Most sincs másról szó a lapban, mint a Károly és az Annácska megszokott beszélgetéséről, a "mi újság polgármester úr " és "ez történt" szlogenű megjelenítések. Valójában egyetlen olyan valós fogadóóra tartalma nincs a lapban, ahol a polgármester a helyi lakos kérdéseire, problémáira vagy felvetéseire válaszolna. 

Probléma pedig akad bőven Ócsán. A vasút menti parkoló beruházás során is sikerült mindjárt kitermelni egy hatalmasat.  

Markolóval szedik a betont a vasúti parkoló mentén
Ugyanis úgy hírlik, a polgármesterünk a korábban ismertetett (Spák-féle szerződéshez hasonlatos) gyakorlatnak megfelelően a képviselő-testület bevonása és megszavazása nélkül dönthetett arról, hogy a rakodóvágányok altalaját a rekultivált szeméttelep tőszomszédságában nyitott önkormányzati területre szállíthassa egy az Eu-s beruházásban foglalkoztatott alvállalkozó.  valójában azonban nem is mert - mert a testületi anyagokban nem lelhető fől, - hogy ki, és mi alapján adott engedélyt az önkormányzati terület használatára. Annyi azonban máris biztos, hogy az Ócsa 090/3 hrsz-.ú külterületi ingatlan az önkormányzat tulajdona, és azon az Eu-s projektben s MÁV parkolóberuházás során megkezdett építkezésekről idén májusától folytatólagosan teherautónyi szám tonnaszám szállítottak ki földdel kevert hulladékot.

A hatóság szerint az önkormányzat elismerte a fuvarok tényét. Sőt, azt is elismerte, hogy erre az infrastrukturális beruházást lebonyolító nyertes kivitelező cég képviselője által megegyezve az önkormányzat hozzájárult a város erdőszéli külterületre történő kiszállításokhoz.  

Azonban az önkormányzat önmagában nem azonos a polgármesterrel. Az önkormányzat a választott képviselőkből összeálló testülettel áll össze eggyé, amit a polgármester és annak helyette legfeljebb megszemélyesíthet annak határozata, és felhatalmazása alapján.  Azonban most nem ismert olyan határozat, amit a testület hozott volna az ügyben, hogy a város (önkormányzat) területén az infrastrukturális beruházás során felszedett talajt a város lakott területét átszelve az erdő aljai részen elhelyezzék. Ennek semmi nyoma.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbOTR_d03S67i4xTGDCUaq_PNXRw-wS-Whymu5YvjKPOjwgwWNsPVgAFmxnKwPFkMWDjNfq3mZcl9P0grF5lhghnRSmK15eJ45hsXfH4ELI-3qOgcQSLP_Qe8lR6fWyabCdJxiOAWWQoQ/s640/SSA40142.JPG
Az építkezésen felszedett beton illegális elhelyezése az önkormányzati földben
Vagyis feltételezhető, hogy a polgármester ismét a régebben használt egyéni megállapodásos (lásd a korábbi felhatalmazás és testület nélküli szerződéskötés az elhíresült megbízottal) módszer szerint eljárva állapodott meg. Máskülönben hogyan engedélyezhette volna az, (önkormányzat,) akire most hivatkoznak.  A testület nem adott erre felhatalmazást, a képviselők nem szavaztak erről.  Az alpolgármester manapság nem hoz önálló döntéseket, tehát csakis a polgármester adhatott felhatalmazást a külterületi lerakásra.

Ezek szerint Ócsa Város Önkormányzata és a kivitelezőhöz köthető alvállalkozó, a fuvarozást végző  B2 Trans Kft ügyvezetése közt megállapodás jött létre. Ez akár szóban, akár írásban került rögzítésre, csakis a polgármester közreműködésével jöhetett létre. Ismérvek szerint az önkormányzati külterület használatáért, az ottani lerakásért, a hulladék elhelyezésért hivatalosan a fuvarozó az önkormányzatnak nem fizetett. A testület erre vonatkozólag sem lerakási, sem pedig tárolási, vagy elhelyezési díjat nem állapított meg. Ha a kivitelező ezekért a fuvarokért költséggel számolt, akkor az a városi kasszában nem tudni, hogy miként jelenik meg, mert ennek összegéről a felek nem nyilatkoztak. Az Eu-s költségvetést érintő beruházás elszámolásánál azonban ez is egy tétel lehet. Elvégre tagadhatatlan, hogy Ócsa város területére került az onnan kitermelt, számunkra értéktelen hulladék, amit csak a környezetünket terheli.  

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjt6klXc3A9AQ_G_245DTgAzguCWg4MLPQg7u9sN3uXp5Mx9ZIY9vfGx30hN3oFRjegGXWpr_pXOQYYeazRfCrbUTP-V4Gss7IwEDb0dhj4MPjNPOBSiR7hxdNr-i7HSo9QEqP4AZWi1EQ/s1600/DSCF1108.JPG
Az uniós finanszírozású P+R beruházás építési törmelékét így szállították az erdőszélre

Az önkormányzat nevében engedélyezett  lerakás azonban máris több problémát vet fel, ami a Kormányhivatalba integrált környezetvédelmi hatóságot foglalkoztatja. A Kormányhivatal ugyanis felszólította az önkormányzatunkat, hogy nyújtsa be a tárgyi ingatlanon elhelyezésre kerülő építési (betontörmelékkel) szennyezett hulladékok státuszának minősítését, valamint az abból vételezett mintákat.  

A képviselő-testülettel felvértezett önkormányzatunk talán a képviselők és a bizottságok tudta és tájékoztatása nélkül egyénileg eljárva benyújthatott egy marék földet a Zöld-hatóságnak, aminek sajátos elemzése alapján a talaj PH értékét és vastartalmát írta le meghatározóként. Hogy ezt minősítő iratot ki adta, vagy állította ki, arról talán a polgármestert kéne kérdezni.  

Az ügyben eljáró hatósági előadót sem ejtették azonban a feje lágyára, mert tapasztalva az ittenieket, úgy döntött, hogy ismételt szemlét tart, és október 30.-án előre be nem jelentve  megjelent az önkormányzati ingatlanon, ahol a hivatalos (önkormányzati) állítással szemben termőföld helyett vasbeton aljzatokat és bontási törmelékeket talált. Az ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy az önkormányzati ingatlanra május óta folyamatosan szállították a be a földdel kevert vegyes építési-bontási hulladékokat. 

Feltételezhetően ezért a város nem kérhet és az képviselők felhatalmazása hiányában nem is kérhetett pénzt. Jogszabályi felhatalmazása, kerete és lehetősége sem lett volna erre senkinek.  Valaki mégis megállapodott és a város elleniben és mondhatni kárára a beruházás során kitermelt hulladék elhelyezésére.

Többek szerint ezért valakinek a felelősséget vallania kell. Amennyiben a kiderül, hogy a polgármester egyszemélyi felelősként eljárva adott erre felhatalmazást, jogosultságot, vagy kapott érte ellenszolgáltatást, akkor ennek terhét neki kell vállalnia. Ha a jegyző, akkor annak, de ha közösen, akkor megosztva. ugyan ez vonatkozik a választott képviselőkre is, amennyiben hozzájárulásukat adták a kültéri területen való lerakáshoz. 

Érdekessége még az ügynek, hogy hónapokon keresztül zajló kiszállításokat  egyetlen erre hivatott és foglalkoztatott sem vette észtre.  A rendőrség vélhetőleg nem látott szabálytalanságot a városon belül ingázó túlsúlyos járművek fordulóiban.  A közületet-felügyelet azonban vagy nem vette észre az egészet, ha nem szólt érte, vagy csak tudhatott a dologról, ha Ő adott ki behajtási engedélyt a tiltott zónában történő fuvarozáshoz. A városi polgárőrséggel is ez lehetett a helyzet, hiszen Boros parancsnok mostanság még a kutyaürüléket is észreveszi mióta a lovasai trágyázási módszerét érte kritika. Kizárt tehát, hogy a hatalmas betontömbökkel a házak közt közlekedő málhás billencsekről ne értesült volna az alakulata.  Talán mindez nem véletlen, ha a polgármesteri közeget találjuk a történések hátterében. Ócsa túl kicsi város ahhoz, hogy itt az itt élők ne tudnák, hogy mi zajlik a háttérben.

Jelen állás szerint az orrunk alá dörgölték az Eu-s beruházás elszámolási hulladékát. Ezért nem örülhetünk a parkoló kialakításnak.
Vagyis nem lehet véletlen, hogy nem Ócsát választották az átadási ünneplésre és nem véletlen az, hogy elkerülték a "nagyok"  a várost. Nem véletlenül nem ide szervezte Tarnai Richárd kormánymegbízott, valamint Szűcs Lajos helyi lakos, valamint országgyűlési képviselő, és Pánczél Károly területi képviselő (választási képviselő) az átadási ünnepséget. Pedig egy kis közszereplés és magamutogatás jól jött volna mindenkinek ebben borús időszakban.

Ócsa örömét a városvezetés elbitorolta és elbaltázta. Mondhatni kisajátította, mint azt a területet, amire a betontörmeléket hordták. 

*

4 megjegyzés:

  1. Hogy lehet az, hogy a város az internet és a Magyar nyelv védőszentje, még nem szólt be?

    VálaszTörlés
  2. Látod, hogy engem is kihagyott már a felsorolásból. Csak a Lacust, az admint és a folakot favorizálja. Most már neked sincs új neved, és téged is elfelejt. Tudod, nála első a szolgálat. Aztán csak a haverok. Ma pedig nagy nap van, mert jelmezbe öltözve ott áll a polgármesteri közmeghallgatásnál. felvigyázza a rendet. Neked is inkább a kis-nagy embert kéne hallgatnod, nem pedig itt lábatlankodni.

    VálaszTörlés
  3. Tudtommal más esetekben sem volt testületi felhatalmazás. Amikor az alpolgármester engedélyezte
    a régi strand területére az erodált falevelek behordását, vagy amikor az Ágasház felújítása mellett elbontották a Lakatosék régi házát. Egyikhez sem kért felhatalmazást a vezetés. Mostanság szokás csak ez. Legutóbb valóban volt a testület előtt a strand területének használatbavétele. A kaptárok elhelyezésére adtak felhatalmazást, cserébe a terület rendebrakásáért.
    A most engedélyezett földhasználat jóhiszemű engedélyezés volt. Ezért nem kért érte pénzt a város. Előbb, vagy utóbb ez is rendeződni fog. Nem érdemes sokat lovagolni az egészen. A helyi szokásjog alakult gyakorlattá. Ezért nem igényelt testületi döntést az alpolgármester sem a felhozott esetekben.

    VálaszTörlés
  4. "Szokásjog", Károly? Ezek szerint a helyi szokásjog alapján, vagy honositás szerint szarni lehet a törvényre, Itt akkor lopni, csalni, hazudni is lehet a hagyományok, vagy ahogy Ti mondjátok, a szokásjog alapján? Itt valóban ez a gyakorlat? Kezdem érteni, már, hogy miért a pártoló tagságod!

    VálaszTörlés