2015. december 14., hétfő

Ismét baleset - most újfent az autópályán történt a baj ( - Ócsán azonban nincs tűzoltóság és nincs ide segítség)

Tömegkarambol miatt részlegesen lezárták az M5 autópályát. Ez ismét kihathat (hatással lehet) Ócsa közlekedésére.


Hat személyautó ütközött az M5-ös autópálya főváros felé vezető oldalán Budapest határában hétfő reggel, az érintett szakaszt lezárták – közölte a katasztrófavédelem a honlapján.

A baleset az M0-s autóútra vezető lehajtó közelében, Gyál térségében történt. Eddig egy sérültről tudnak – írták.

http://img9.hvg.hu/image.aspx?id=822446aa-9500-46bf-a686-8032a78733d2&view=7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c

Az OVP még nem adott hírt a rendkívüli eseményről, vagy a segítségnyújtás megkezdéséről. 

Hajnalban meglepetésszerűen csúsztak az utak a megyében.  A közútkezelőt váratlanul érhette a jelenség, mert a szórógépek nem voltak kint az utakon. Ócsán sem volt szórás. 

A hajnali buszsofőrök jelentése szintén csúszós útburkolatokról tettek említést. Az Újhartyánból, Inárcsról az autópályán Budapestre közlekedő buszok is késtek a síkos útviszonyok folytán. 

A M5 autópálya felsőpakonyi szakaszán,  a vasúti átvezetéses szakaszon a dértől fagyottá vált az aszfaltcsík. Sok autós csak itt vette észre vagy érezhette meg csúzosságát az útnak. 

A hajnalból reggelre forduló és sűrűsödő forgalomban nem véletlenül következett be baleset.

Az esetről a  "Dabasrégió" Online Hírportál az alábbiakban számolt be:
"Baleset nehezíti a közlekedést az M5-ös autópályán Budapest felé vezető oldalon Gyálnál."

Ez az a pont, a gyáli lehajtótól az ócsai lehajtóig, - ami egyben egy baleseti gócpont is egyben - ahova a segítségnyújtás kiérkezése hosszabb időt vesz igénybe.  Ez az autópálya-szakasz ugyanis a pont a két oldalról risztható egységek középtávolságával helyezkedik el. 

Így mind Budapestről, vagy Gyálról, mind pedig a Dabasról riasztható és bevethető egységek közel azonos időbeli (kiérkezési) távolságra helyezkednek.  
Ezért is lenne kiemel szempont az ócsai mentőegység létrejötte.  

Mint arról a napokban már beszámoltunk, valamint az önkormányzat lapjában és honlapján is olvasható az ócsai önkéntes tűzoltóság felállításával Boros Tibort az Ócsai Városi Polgárőrség vezéregyéniségét bízták meg, akire a toborzást ruházták.  
Boros Tibor munkássága alatt az elmúlt másfél év folyamán még nem állt össze a működőképes csapat. Az ócsai tűzoltóság továbbra sem létezik. Az elhúzódó alakulással azonban számos támogatásból és eszközpályázatból esett ki a város. 

A mostanság gyakori tűzesetek és balesetek során Ócsa nem tud segítséget nyújtani a bajban. Pedig egy ekkora városnak, egy ilyen frekventált helyen lévő településnek és az ezt övező úthálózatnak kéne biztosítani itt egy bázist.  

Sajnos ez nem jött össze.  Legutóbbi beszámolók szerint is csak Boros Tibor egymaga ment és nyújtott segítséget a bajban.  Ezt maga írta meg kommentben a blognak. 

Mindez azonban megmutatja, hogy ez a segítség, vagy beavatkozás önmagában mennyit ér.  Elvégre Boros úr nem vállalhatja magára a helyi tűzoltó, a polgárőr, és a kisvárosi csendőr szerepét is.  

A mostani baleset igazolhatja, hogy baj esetére kell egy mobilizálható, a helyi polgárőségtől független csapat, mely valóban alkalmas a segítségnyújtásra.

*

 Az M5-ös autópályán a főváros felé a 22-es km-nél az M0-s csomópontja előtti szakaszon több személyautó összeütközött. A pályazárás megszűnt mindkét sávon megindult a forgalom. A torlódás megszűnőben.
*

Nincsenek megjegyzések: