Ha egy kisvasút parkoló építse során napi 4 fordulóban 40 tonna betonhulladékot szállítanak Ócsa Város Önkormányzatának ingatlanára, de csak hat hónapig tartott a kivitelezés, akkor hogyan lesz abból 100 köbméternyi törmelék? Erre a számtanpéldára is van
megoldás: mindenki vigyen magával még egy embert és nézzen utána! Persze könnyű
viccelődni valamivel, ami már önmagában is elszomorító, akárcsak az a
számháború, amely a hazai sajtóban bontakozott ki a felcsúti kisvasúttal
kapcsolatban.
Volt ebben a fejlesztésben pénz rendesen - akár még az építési hulladékot is elvihették volna belőle ( - nem így történt) |
Ócsán azonban a MÁV 142 számú Budapest - Lajosmizse vonala húzódik, ahol a napi késések mondhatni rendszeresek, de mégsem ezek megszüntetésére, hanem a parkolók kiépítésére szereztek pénzt az Uniótól. Ha a kihelyezett propagandatábla történetesen igazat mond, és valóban 4,423 milliárd forint került felhasználásra, 27 helyszínen, amibe már nem fért bele az ócsai vasúti átjáró felújítása sem, akkor tényleg nagyon nagy baj van valahol Európával.
A vasúti átjáróig már nem jutott a pénzből - a hulladékelszámolásra még biztos futotta |
Hiába kampányolt Orbán Viktor a Daily Mail című konzervatív napilapban
Nagy-Britannia uniós kilépése ellen, ha közben a – szintén konzervatív –
Telegraphban arról olvashattak a szigetország lakói, hogy az EU efféle
úri huncutságokra szórja el a nettó befizető tagországok euróit, illetve
fontjait. Kidobott pénz volt ez – mármint az újsághirdetés. A
kisvasútról ilyet nem mernénk állítani, az gazdaságilag nagyon is
racionális, különösen ami az említett nettó befizetők pénzének kurucos
lehívását és felhasználását illeti. Nem véletlen, hogy a labancok nem
nézik ezt jó szemmel: lám, Jávor Benedek máris befújta hazánkat a csalás
elleni uniós hivatalnál, az OLAF-nál. Ilyenek ezek a brüsszeli
hivatásos feljelentők. Más kérdés, hogy az ellenzéki EP-képviselőnek
nemigen volt más választása, tekintve, hogy a hazai hivatásos
feljelentők – lásd még: ügyészség – a fülük botját se mozgatják, ha az
uniótól érkező források kreatív felhasználásáról van szó.
A város ingatlanján így parkol az Eu-s beruházás építési törmeléke |
Így volt ez korábban is: emlékezzünk csak, amikor annak idején 40
milliós uniós forrásból épült 40 centiméter magas kilátó – törvényesen
és tisztességesen. Emlékeink szerint az akkori ellenzék igencsak
szeretett számszerűsíteni, így azt sem mulasztotta el megkérdezni, mi
került egy centiméternyi kilátón kerek egymillió forintba. A mostani
kormány – lásd még: akkori ellenzék – ma már mereven elzárkózik ettől,
mi több, egyenesen hazaárulással ér fel ha Ócsát illetően a vasúti parkoló hulladékelhelyezését felemlítjük. Üzenjük Brüsszelnek: el a kezekkel az ócsai kisvasúttól! Ne üsse bele
egyetlen idegen bürokrata se az orrát, hogy mire költjük itthon az uniós pénzeket. Különösen ha olyan, a magyarság szempontjából kiemelten
fontos létesítményről – már-már intézményről – van szó, mint az ócsai vasút
parkolója, amelynek immár helyi kormánymegbízottja, pontosabban miniszteri biztosa is van Szűcs Lajos személyében, akkor itt nem lehet gond.
Ez is hozott pár milliót - biztos jól van így |
Haladjunk tovább, nincs itt semmi látnivaló! – így összegezhető az önkormányzat álláspontja az ügyben. Nos, igazi látnivalókat nem is az ócsai vasúti parkoló kihasználatlansága, hanem annak szemete adja, ami továbbra is a városvezetést terheli. A korábban Eu-s források bevonásával rekultivált terület mellé helyezett vasúti betontörmelék biztos, hogy nem maradhat Ócsán, hacsak nem építenek egy újabb szarkofágot fölé Uniós támogatással, amint
erre is kiírnak egy megfelelő pályázatot. Hiszen láthatjuk, a kulcsszó
az építkezés. Épül az ország, a klientúra, a vasút.
Ebben a nagy építkezésben a haveri szállítócégeknek mindig jut valami. Nem került parkolópályára a B2 Trans a kivitelezések során és a telephelyi parklás kiváltására közterületi, nyílt jármű-tárolási lehetőséghez jutott a Szüle Trans Kft is. Mindezt a lehetőséget azok adják, akik mindezt elnézik és ezzel gyakorlatilag engedélyezik a szabálytalanságokat. Így mutatva rossz példát.
Ebben a nagy építkezésben a haveri szállítócégeknek mindig jut valami. Nem került parkolópályára a B2 Trans a kivitelezések során és a telephelyi parklás kiváltására közterületi, nyílt jármű-tárolási lehetőséghez jutott a Szüle Trans Kft is. Mindezt a lehetőséget azok adják, akik mindezt elnézik és ezzel gyakorlatilag engedélyezik a szabálytalanságokat. Így mutatva rossz példát.
Mintha csak Szüle Józsi céges autója számára épültettek volna telephelyi parkolót - egyesek legalább jól jártak a beruházással |
Voltaképpen még örülhetünk is, amikor az ócsai beruházást megfinanszírozták, mert különben a helyi adófizetők zsebéből kellett volna mindezt kivenni.
Egyedül az nem világos, meddig
tolerálja Brüsszel, hogy egy olyan tagállami vezetés, amely sportot űz
abból, hogy mumust faragjon belőle, ilyen hajmeresztő módon használja
fel a fejlesztési forrásokat, miközben a saját szarját az itt élők kiskertjének tövébe ássa el.
Szűcs Lajos miniszteri biztos Maglódon gratulál a parkolóberuházáshoz - Ócsán nem tartotta fontosnak a személyes átadást |
Az Európai Unió támogatásával, Szűcs Lajos miniszteri biztos lakhelyén ez is megvalósulhatott.
Elvégre nem kis pénzről van szó.
Pápay György - Kisvasút a semmibe című írása nyomán
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése