2016. június 3., péntek

Biztonságosabbá kéne tenni a vasúti átjárókat - az autósok büntetése ide nem elég ( - mások is felelőssek ezért)

Célravezetőbb dolgot kéne kitalálni, mint a bírságok emelését a balesetek elkerülése végett. Valahol a kormányzat, a belügy és a vasút monopóliuma közt kéne az önkormányzatok bevonásával a vasút-közút kereszteződések biztonságát növelni.  A jelenlegi korszerűtlen kereszteződések és átjárók biztonsági színvonala nem megfelelő. Európa ennél sokkalta fejlettebb technológiát képvisel. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi0fEfmW3f_AlmnchfiEChi6b8dwx8zGc5VTmsI_O-fNPFTTu9o_-_FWg780j5liA-rERW_ACAwTDxVfgY9ebyNTVjvEzORwC0z8gZiKcM8Lk1BRVii5umL6PdDNzW0XNT6zA4jmrW1yts/s640/SSA40358.JPG

 Senkit nem érdekel, ha arra hivatkozással veszíti el családtagját, hogy Ő vagy más figyelmetlen volt. A technológia adott. Olyan lehetőségek állnak ma már rendelkezésre a figyelemfelkeltés és a biztonság terén, amit nem lehet kihagyni, vagy nem észlelni. Ezt figyelembe kell venni és alkalmazni kéne. A vasút, a közlekedési- a belügyi tárca és a helyi önkormányzatok is ludasok abban, hogy ennyire elvalt, rossz állapotú vasút-közút kereszteződések vannak országszerte. ma már nem lehet ezt a problémát csak a közlekedőkre és csupán volán elé ülőkre hárítani, mondván, nem megfelelő sebességgel, és nem kellő figyelemmel közlekedett. Egyetlen emberéletet sem lehet ezzel degradálni. Amíg a focira milliárdokat fordítanak és a helyi önkormányzati vezetők is képesek ebbe a fociőrületbe beszállni, addig a közút-vasút kapcsolatára és találkozási pontjaira évek óta nem áldoznak.  

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJTrxMe8Bqijebn6WFrb0DPz4H7ziNtY84IvTdyS8uFfGHtOuT4g2mIRYnrwludtqXU6OqTsfi0gPQWQpqgvs4_NT4_bC4JJlKOGuaQnsHOEcrDo8U-oalwVpRBahGYmpIKG_tYqqU9ys/s640/SSA40356.JPGJól látható a Budapest-Lajosmizsei vonal elavultságán az állandósult késések, a korszerűtlen biztosítóberendezések, a lassú sebesség és az utóbbi idők balesetei során, hogy hova vezet mindez.

Tegnap jött a hír, hogy vonattal ütközött egy személyautó Táborfalván, a Zrínyi Miklós utcai vasúti átjáróban délután.  A balesetben a gépkocsit vezető anya életét vesztette. A Pest megyei katasztrófavédelem szóvivője az MTI-vel azt közölte, a járművezető nő meghalt. Mennyire közömbös és alacsony ingerküszöböt megütő közlés ez.  A cél, az emberek elidegenítése és a beletörődés elfogadása abba, hogy egy nő meghalt. Pedig ez az esemény több annál, mint amit tálalnak belőle. Egy nő elvesztése, jelen esetben egy szülő, egy gondviselő anya halála, ami önmagában is családi tragédia. Ilyenkor igencsak mélyebben kéne vizsgálni a mögöttes történetet, a belest kiváltó okokat és a közlekedés biztonságát. Az már nem elég, hogy a járművezető figyelmetlen volt. Vagy benézte. Esetleg a kapucni vezetés felelőtlensége okozta a bajt.  A közlekedési minisztert lehetne interpellálni egy-egy ilyen eset, és a mögöttes tartalom okán. Azért az elavult és korszerűtlen technikáért, aminek járulékos következményeként még mindig bekövetkezhet ilyen, vagy ehhez hasonló esemény.

http://propeller.hu/images/cikk/2016_05/vonat.jpg

Hány emberélet kockáztatása, esetleges halála szükségeltetik ahhoz, hogy a vasúti kereszteződéseket korszerűsítsék, az ott áthaladók biztonságát növeljék? 

A vasúttársaság vezetői az év végén elképesztő jutalmakat markolhattak fel úgy, hogy egy Ócsa-Budapest (Kőbánya-Kispest) távolságon mondhatni napi rendszerességgel késnek a járatok. A MÁV nem képes a saját menetrendjét betartani.  Mire kapnak az ilyenek még premizálást?

A mostani baleset is csupán egy önigazolás arra, ami máskor is fennáll. A Mávinform tájékoztatása szerint ötven-hatvan percet késtek a vonatok a Budapest-Lajosmizse szakaszon. 

Mi, akik itt élünk, szkeptikusan fogadjuk ezt, mert a múltkori balesetnél sem volt igaz az amit a MÁV a sajtó felé publikált. A kimutatások akkor is hosszabb menetidőt és nagyobb késéseket produkáltak, mint amit valójában közöltek.

Úgy tesz a MÁV, és a helyi önkormányzat egy ilyen baleset után, mintha nekik ebben semmi felelősségük nem lenne. Ezt igyekeznek elhitetni, és elfogadtatni az emberekkel, amikor ridegen beszámolnak az eseményekről. 

http://propeller.hu/images/cikk/2016_05/vonat2.jpg

Több méteren keresztül sodort egy személyautót Táborfalván egy vonat. Az autóban ketten utaztak, egy kamaszkorú gyermek és egy nő. A felnőtt olyan súlyos sérüléseket szerzett, hogy a helyszínen meghalt.
 
A gyermek ki tudott szállni az autóból, őt a mentősök a helyszínen ellátták, majd kórházba szállították

A gépkocsivezető a roncsok közé szorult, őt a dabasi illetve a lajosmizsei tűzoltók szabadították ki. Azonban sajnos olyan súlyos sérülései voltak, hogy a mentősök már nem tudták megmenteni életét.

Úgy vélem, felelősséggel tartozunk egymásért  Ennek részeként kiállást kell tanúsítani annak érdekében, hogy az ehhez hasonlatos esetek ne ismétlődhessenek meg. Ezért kell következetesen követelni a vasúti átjárók korszerűsítést, azok biztonságának a növelését.  Embert így nem szabad feláldozni a hanyag, vagy gondatlan kezelésű vasúti kapcsolatok során. Nem csak a gépjárművezető egyedüli felelőssége van egy-egy ilyen baleset hátterében. Igen széles körben lehetne még ehhez személyeket találni azok sorában, akik ma váll-rándítva képesek tovamenni az események mentén.  

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj83QsPohUbW9uOBACQzKypIkQe3hQMSPeOiDMUxqZEEUVgucgN5y2UsU2UG2QDkxP1zS4FxyQiZ6xKmvZdCgSE6JpopPn0fX5jEAFlwu-Euy_9wlYQy9AGD8j5Vp1OxPjj8a3CAqQRnV0/s1600/SSA40984.JPG

A kormány, a MÁV, az önkormányzatok felelőtlensége és felelőssége is felmerül minden emberéletet követelő ilyen baleset során. Ezért nem látják szívesen a töltés mellett elhelyezett, halálesetekre emlékeztető hozzátartozók által állított keresztet.  
Nehogy már ez  figyelmeztesse elképedve a premizáltakat a bennük máig szunnyadó bűntudatra.

*

Nincsenek megjegyzések: