2016. június 2., csütörtök

Továbbbra sem lesz kerékpárút Szűcs Lajos településén - Ócsa városvezetése nem pályázik ( - elmaradottság)

Bár Szűcs Lajos országgyűlési képviselőnek Ócsa szolgál lakhelyül, de a városon ez nem látszik meg.

http://img.szucslajos.com/thumbs/270x270_vlasztsi%20film.[1].jpgHiába a "tűzközeliség" a város mégis elhanyagolt, rossz színben tetszik az idelátogatok előtt. A környékbeli településekhez képest sem fest jól a közterületi látkép. A Városházához vezető főút egészében járdára sem telik.  A templomtól-templomig néven megépített járda valójában nem biztosít egybefüggő összeköttetést a gyalogosok számára, mivel az a Polgármesteri Hivatal előtt véget és nem biztosít eljutást az egykori Premontrei kolostor műemlék templomépületéhez. Hantos Péter a templom református lelkésze, Szűcs Lajos párttársa, önkormányzati képviselő sem szorgalmazza az évekkel korábban abbahagyott projekt teljes befejezését, vagy legalábbis azt, hogy a látogatók és a vasárnapi templomba járók járdán, biztonságba jussanak el az imádsághoz. 

http://kerekpar.mandiner.hu/attachment/0020/19736_bicc.jpgTalán a környék egyetlen városa Ócsa, ahol ennyire hiánycikk a járdázottság. Ezt az önkormányzatban is tudják, ezért kitalálták, hogy egyfajta közmunka célzattal a lakossággal építtetnek meg bizonyos szakaszokat. Bukodi és Horváth mester a két helyi vezető úgy gondolta, hogy akinek a háza előtt hiányzik a járdaszakasz, az pályázzon rá az önkormányzatban, aminek elbírálását követően kap hozzá kiszámítva sódert és cementet.  A lapátot a zsaluzást és munka egészét azonban már maguknak, amolyan kalákában kell elvégezni a városi közösség javára. 

Eközben a polgármester a város pénzéből új autót vásárolt(at) magának. Ezt egyszerűen úgy intézte, hogy tavaly a költségvetésbe illesztette a kinézett járművet. Amikor a fideszes képviselők a város költségvetését megszavazták, akkor ezzel a polgármesteri autó közel 6 milliós árához is a szavazatukat adták. Az idén ugyanígy jártak el amikor ezen felbátorodva már a maguk a támogatást is a költségvetésbe illesztették. Így a havi járandóságon túl további milliókat tudnak kiszakítani maguknak. Máris érthető, hogy miért nem jut a közterületekre több forrás. Valószínűleg  ezért tátong a város útjain annyi befoltozatlan kátyú az utóbbi időben. 

De mondhatni ezért nem képes a város rendbe hozatni a saját maga által bevásárolt romos irodaházat sem. Így nem jut normális parkolóra a nemrég felújítással kibővített Napsugár óvodához, és nem telik a közvilágítás bekacsolására az Eu-s támogatással milliárdokból kiépített P+R-B+R beruházás tavaly novemberben megyeszerte átadott ócsai területére. Valahol itt spórolhat a közvilágítási számlán az önkormányzat, hiszen a több-száz férőhelyes parkoló szinte teljesen üres. Napjában és éjjelente inkább csak egy helyi vezető foglalja ki közterület ezen részét, amikor a nyerges vontatót a parkoló közepén leállítva hátrahagyja. Persze nem csak a közvilágítás, hanem a terület biztonságát felügyelni szándékozó térfigyelő kamerarendszer sem működik, hiába lett a beruházás hozadékaként kiépítve.Pedig a forgalomba helyezés tavaly megtörtént.

Összességében ez a nemtörődöm igénytelenség uralja az egész várost akkor, amikor az elmúlt évek során számos pályázati pénzforrás állt rendelkezésre a fejlődésre.  

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12938337_1070679592971303_7014258649566704944_n.jpg?oh=5e25fe38554717917076d86ae8ee8bd6&oe=57AC1343Most is van, és lenne lehetőség a továbblépésre. A VEKOP megjelent kírása szerint 1 milliárdos keretösszeg áll rendelkezésre az infrastruktúra fejlesztésének támogatása Pest megyében. Erről azonban már szóltunk, amikor a mostani kerékpárút létesítésnek lehetőségére hívtuk fel a figyelmet. 

Márciusban szintén jeleztük, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pályázatot hirdet az önkormányzatok számára a települések közúti közlekedésbiztonsági helyzetének javítása érdekében – jelentette be Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár pénteken Budapesten, a Kerékpárosbarát szemléletformálás című szakmai konferencián, amiről a tárca tájékoztatta az MTI-t.

Ezt megelőzően pedig januárban szóltunk, hogy kormányzati szándék szerint 1500 kilométer kerékpárút építést irányozták elől 2020-ig. 
Az MTI kérdésére az államtitkár elmondta: Magyarország minden régiójában épülnek kerékpárutak, építésükre eddig több mint harminc önkormányzat nyújtott be pályázatot, de akár még ennél is több kérelmet fogadhat majd be az NFM.  

Ócsára azonban a jelek szerint egy méternyi kerékpárutat sem vezetnek, mert a polgármester jobbnak látta ezt elvetni. Erről a képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján döntött, annak ellenére, hogy Alsópakony és a Vasútállomás között előremutató tanulmányok és tervezetek állnak rendelkezésre. A tervezett kerékpárút útépítési engedélyezési eljárása már 2012-ben az Ócsai Szociális Családiház Program I. ütemhez társultan lezajlott.

http://www.martfu.hu/pics/martfu/hu/news/214798.jpgA polgármester mégis inkább egy, a Falu Tamás utcán végighaladó kerékpársávban vélte elképzelni Ócsa  jövőjét. Ezzel feladta a korábbi elképzelést, mely szerződés szerint kötötte volna össze a két városrészt.

A város gerincét biztosító Falu Tamás utcán végigvezetésre szánt kerékpár út amúgy nem lenne rossz elképzelés, ha az kapcsolódhatna a már korábban elgondolt és az Üllőin bevezetésre kerülő, vasútállomásig érő szakasszal, mert aztán az tovább épülhetne a műemléki látványosságokig. A baj inkább az, hogy ez így önmagában sehova nem vezetett volna, hiszen semmihez nem kapcsolódik. Első lépésként a BM-el kötött szerződésben foglaltakat kéne betartani és megvalósítani, aztán erre természetes mód ráépíteni és kialakítani a Falu Tamáson átvezető bringás utat.

Azonban a március végi testületi ülésen a polgármester meggondolta magát és erről az elképzelésről is lemondva visszatáncolt.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEht3YI1P2Hy1n6BQHrkCqHH-yP8SZ5PDbJg0OOAdybb0lttceV01h-Hx_NfgW3KYGDBckySLCiJ0wgAX2FpQ0Sq2LrjD-zX5qZcFW-tCPZaQ6kX6GwX9NVENoNEnKo8t_vxrSj1bnBJQUM/s1600/DSCF9364.JPGBukodi Károly polgármester (vagy április, 30.-án) javasolta a Képviselő-testületnek, hogy a pályázatot ne is nyújtsák be, azaz a pályázaton való részvételtől lépjenek vissza, a tervdokumentáció elkészítésére bekért árajánlatok közül, nyertes ajánlattevőt ne válasszanak. Indokként előadja, hogy a legolcsóbb ajánlat is 5 millió forintos. A pályázaton a nyertesek száma is korlátozott. Ezt követően Ócsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy döntött, hogy a VEKOP-5.3.2-15 számú „Fenntartható közlekedésfejlesztés Pest megyében” elnevezésű felhívásra nem nyújt be pályázatot, azaz a pályázaton való részvételtől visszalép, ezáltal a tervdokumentáció elkészítésére bekért árajánlatok közül nyertes ajánlattevőt sem választ. Mindezt a képviselők 8 igenes egyhangú szavazatával 67/2016.(III. 30.) sz. ÖK.Határozatba foglalták.

Vagyis Ócsa városvezetőinek nem kell ez a fejlesztés. Minden úgy jó, ahogy van. Maradnak a romló állapotok. Ócsa városvezetése ismét lemond a városi kerékpárút megvalósításáról. A pályázatra fordítandó összeget inkább kiveszik támogatásként, vagy elköltik másként. Vagyis hiába él itt kisvárosi köreinkben (környezetünkben) a Fidesz egyik prominens országgyűlési képviselője, Pest megye kormánymegbízottja, még sem lesz Ócsán semmi változás. Nem épül kerékpárút, mert a Bukodi-Horváth irányította Ócsa nem pályázik erre.
Ki tudja hány esélyt áldoztunk már fel a semmi oltárán, mennyi pénzt, lehetőséget, mekkora előrehaladást hagytunk veszni ezzel a párosítással, amikor csak a jéghegy csúcsaként bukkannak fel ilyen, a mostanihoz hasonló történések.  

http://www.mixonline.hu/System/Articles/Images/fc14a5ee-234b-4d25-8173-b3123cf04a86.jpg

Nem elég, hogy nem indult Ócsa a Tanyafejlesztési program pályázatán, hogy nem épített járdát, kerékpárutat akkor, amikor mások (köztük Bugyi, Dabas, Újhartyán és a többiek) a megyében igen. Hagytuk elveszni a szerződésiben foglalt és a BM által vállalt összekötő kerékpárutat. Alsópakony és Ócsa vasútállamos közt, több kilométer hosszan. Nem sikerült megújítani a pakonyi gazdasági majorban élők környezetét sem. Máig nem kaptak megfelelő közművet, csatornát az ott élők De nem valósult meg a Városházával szemközt található  I. világháborús emlékmű és az előtte levő térszerű kiszögelés sem, és nem került sor parkosításra illetve a terület egységes rendbetételére. Nem újultak meg Ócsa közútjai, és továbbra is elavult, rendezetlen a vasút-közút kapcsolata, valamint kereszteződése. Ugyanez mondható el a régi és az új piac környékéről is. Aztán a reformátusok által használt templomi környezet sem sokkal különb. Az elbontott Lakatos-ház helye szintén hagy kivetnivalót maga után. A magára hagyott, omladozófélben lévő, - az ördög mesterkedésével szembeszálló - presbiteri ház  a reformátusok segítsége nélkül küzd a fennmaradásáért. Közben pedig milliók mennek el a közösből a hozzájuk nem illő templom díszkivilágítására, a  helyi focira, a polgármesteri autóra, a testvérvárosi kapcsolatokból váltott repülőjegyekre, és mi egyébre. Csak éppen arra nem jut, amire a lakosságnak kéne. 
A környezetre, a fejlődőlődésre, és a jobblétre. 

Hiába lakna itt az atyaúristen, ha a tűzközelben lévők a sátánnal cimborálva csak a pokoli lángőrt éltetik és alantas patáját gondozzák. Ebben a közegben akkor sem lenne látszata az angyali létnek, ha az atyafiak a pokol tornácán együtt bográcsoznának, mert a kénköves ménkű mindent fölemészt.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése