2021. január 25., hétfő

P. Károly fideszes körzeti országgyűlési képviselő szerint Ócsán idén nem épül bölcsöde - a vasútra várni kell

 Dunaharasztinak adott interjújában Pánczél Károly szerint már látszik az alagút vége. Minket azonban elsősorban Ócsa érdekel, ahol a sötétség még mindig elfedi az önkormányzat átláthatóságát.

 Az itteni polgármester úgy köt üzletet, ír alá szerződéseket, engedélyez dolgokat, hogy arról a lakosság nem tud, vagy csak utólag értesül és végül  tehetetlenül vergődik a következmények nyomán, mert minden ilyen károkozás a helyiek költségvetését érinti, ezen túl pedig a fejlődését gátolja.

https://external-vie1-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQEeODzWaJ1czaZE&w=500&h=261&url=https%3A%2F%2Fdunaharasztionline.hu%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F01%2FPanczelKaroly-interju_01_eves-tervek_20210121.jpg&cfs=1&ext=jpg&_nc_cb=1&_nc_hash=AQG2IuXLiDpY7dHZ
Pánczél Károly látja a fényt - kár hogy Ócsáig már nem lát el és nekünk ez nem kiút

 

Nem véletlen hát, hogy Ócsa le van maradva a szomszédos települések beruházásainak sorában és abból  fejlődésből sem részesül, amit a környék városvezető már rég megvalósítottak már, vagy éppen megpályáztak.

Nem szándékozunk sok dolgot említeni azokon túl, amit már számtalanszor kifogásolva említettünk. De akár hogy, is, ha azt látjuk, hogy másutt kilométer hosszúságú kerékpárutak épültek az elmúlt években és ezzel szemben Ócsán egy méternyit sem tudott 10 év alatt megvalósítani a városvezetés, akkor akaratlanul is a fideszes polgármestert, a város gazdálkodást okolja az ember.

Ugyancsak ez van a helyi bölcsőde kapcsán is. Amíg Pánczél Károly bölcsődeépítési bummról áradozik, addig azt is kifejezi, hogy Ócsán az idén nem fog új bölcső épülni.  

Bukodi Károly, Ócsa polgármestere a régi bölcsőde bővítését már belengte, de ismerve sajátos városvezetői ambícióit, ez legalább még két évig, ha nem a választásokig nem fog megvalósulni.  Ráadásul amikorra eljut Ócsa a bővítéshez, máris kicsi lesz és nem lesz elégséges az összes helyi bölcsőde-érett gyerekek befogadására.  Ez a Pató Pál uralta rugalmatlanság, lassúság és az ezzel párosuló városvezetői alkalmatlanság az, ami összességében visszaveti Ócsát.  Városunk ezért kerül állandóan lépéshátrányba és marad el a fejlődésben. 

Ócsa évek óta nem képes felvenni az ütemet és a felzárkóztatás reményében részt vállalni a fejlesztésekben.

Itt a Falu Tamás utca felújítását sem előzte meg társadalmi vita. Az itt élőket, az érintetteket az önkormányzat nem vonta be az elképzeléseibe. A képviselő-testülettel a háta mögött a polgármester döntötte el, hogy mi és miként legyen.  A képviselők nem nyíltak, nem számolnak be a történésekről. Így jórészt azt sem tudni, hogy ez az újabb nagy összegű beruházás, ami ráadásul kerékpárút fejlesztés címszó alatt fut, miként és hogyan fog megvalósulni. 

Egyes információk alapján a Falu Tamás utca hosszában létesülő kerékpárút nem lesz teljes értékű hanem csak egy felfestett sáv azon a keskeny betoncsíkon, ahol ma két busz is csak lehúzódva fér el egymás mellett.  Senki nem tudja megmondani, hogy a Falu Tamás utca mely része fogja elérni a 2x 2,75 métere sávszélességet + mellette a kerékpárút nyomvonalát. Valószínűleg ez nem fog megvalósulni ezen a szakaszon sem, ahogy a  tavaly feljavított Damjanich és Székesi utca aszfaltozása során sem sikerült az útszélességet az elvárható 5,5 méteresre alakítani. 

Félő, hogy a polgármester a Falu Tamás utca kialakítása során is csak arra az illúzióra törekszik, aminek alapján el tudja mondani, hogy ezt is elcsesztük megcsináltuk, miközben csak egy szemfényvesztő és pénzpazarló látványberuházást hajt végre választási nyerészkedés céljából. 

Pánczél Károly 80 milliárdos kormányzati fejlesztési alapról beszél, amit a Pest megyei régiónak szánnak. Ebből az összegből lehet fejlesztésekre pályázni. 

Mások, vagyis többen tudnak élni ezzel. A fideszes körzeti képviselő szerint Dunaharaszti élén profi városvezetés áll, a hivatal jól szervezet.  Mindez látszik a beruházásokon, a fejlődésen. Ezzel szemben Ócsán egy játszótér felújítás is 3/4 éves megvonással, lezárással jár úgy, hogy silányabb és drágább volt, mint a Felsőpakonyi, ami szinte a semmiből kelt életre és nem csak szép, hanem funkcionálisan praktikus is lett. 

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/141560798_428011925299562_4532647415647055420_o.jpg?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Q49o08HQZ0sAX-fkX3I&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=6ad75bffb2a23286e9512e018db6e64f&oe=60349E17

Mindez nem csak elszomorító, hanem elgondolkodtató is Ócsát és az önkormányzatot illetően. Nem csak a megvalósítás elhúzódása, annak megvalósítása, a kialakítás, vagy telepített játszóeszközök kapcsán, hanem a beleölt rengeteg pénz és időmúlás okán.  Senki nem tudja hogy Ócsán miért kerül minden beruházás többe és miért kerül ki rosszabbul a város, mint ahogy ez másutt van? 

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSFYHxAVOJ7l__f31oMOsal0w9ILqEBfzlEEg&usqp=CAU

A polgármestertől, a képviselőktől erre sem kapni választ. Itt semmire nincs magyarázat. 

Ócsán bizony nem látszik annak az alagútnak a vége amit Pánczél Károly Dunaharasztiban világosan lát.

Ócsán híre hamva nincs annak a vasúti felújításnak, ami az itteni vonalat érinti. Itt nem 7-10 éves távlatban, úgy mint a harasztin, hanem beláthatatlanul távolba vész a vasúti fejlesztés.  Önkormányzatunknak erre sincs stratégiája.

Itt a szocializmusból örökölt vasúti átjárók is maradnak addig, amíg a MÁV hálózatfejlesztése el nem éri a térségünket.  Itt az önkormányzat nem tesz lépéseket és nem erőlteti a biztonságossá történő kiépítést. A polgármesternek és pár letapadt hívének jó ez így, ahogy van.

Ezért sem vágyik és lesz normális fejlődés értelmes városvezetés és korszerű település, virágos  valamint virágzó kisvárosi élet.  

Ócsán marad a  beláthatatlan alagút végtelen sötétségben, az elmaradt fejlesztésekben és a mögöttesen maradi gondolkodásban. Mert jól van ez így már vagy 40-45 éve, ahogy van, mert az itteniek megszokták, ebben nőttek fel és ehhez vannak szokva. Ők nem is tudják elképzelni másként. 

Igaz, hogy azóta a Fég is nagyrészt oda lett, de sebaj, mert Alsónémedi fejlődik, ott adott munka és a buszközlekedés is jobb ott.  

Kit érdekel hát, hogy útközben elütnek egy kerékpáros a két település közt, mert nem érte el az ottani biztonságos kerékpárutat.  Kit érdekel, hogy mit beszél Pánczél Karcsi Dunaharaszti, vagy Ráckeve kapcsán, amikor Ócsa nem igényli a jobb és könnyebb életet. 

Erre itt csak a vezetés tart igényt a saját maga szempontjai szerint.  A többi meg le van ejtve, azaz felejtős. 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése