2024. március 25., hétfő

Ócsa közismerten hiányt szenved a járdázottság terén - a vármegye 385 millió támogatást adott ( - itt semmi)

2023 novemberében döntött Pest vármegye közgyűlése arról, hogy járdaépítési programot indít a megye lemaradt és javarészt járdázatlan településeken. 

Pest vármegyei település épített környezetének infrastrukturális fejlesztésére a korábbi uniós ciklusban kevés forrás jutott, így szinte valamennyi település esetében beszélhetünk hiányzó vagy felújítandó infrastrukturális elemekről. Különösen nagy igény mutatkozott a Pest Megyei Területfejlesztési Program tervezési folyamata során a belterületi utak mellett települési járdák építésére.  

Ócsán erre különösen vágynak az emberek. Ráadásul a város polgármestere a jelenlegi választási ciklusának kampányában megígérte a két vasúti kereszteződés biztonságossá tételét, amihez sem járda, sem pedig elkülönített átvezetés nem tartozik.  

A járdák építésének, felújításának fontossága Pest vármegyében kiemelt jelentőséggel bír a gyalogos közlekedés biztonsága, a közszolgáltatásokhoz való fizikai hozzáférés, a települési életminőség javítása, mind pedig a környezetvédelem szempontjából.

Az elmúlt időszakban a Magyar Falu Program keretében az 5000 fő alatti lakosságszámmal rendelkező településeknek volt lehetőségük járdaépítési munkálatokra forrást igényelni. A legjelentősebb forráshiány leginkább az 5.000-10.000 lakossal rendelkező kedvezményezett (leszakadó) járásbeli települések esetében állt fenn.

A képviselők ezért úgy döntöttek, hogy Pest Vármegye Önkormányzata saját beruházásként járdaépítési programot indít el a leszakadó járásbeli, 5.000-10.000 lakossal rendelkező települések körében.

A járdaépítési program megvalósítására bruttó 385 millió forint forrás biztosított a közgyűlés.

Ócsa városvezetése korábban (2019) a Damjanich utca járdájára kért és kapott pályázati forrást akkor abban a járdafelújítás is szerepelt, de a kivitelezés során arra nem került sor. Vagyis a felújításból a kírás és a vállalás ellenére kimaradt, holott az akkori árban benne volt ez is.  

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgk-xkKwjWEeYMY8RavcPAW2PL8DRm1_Ao-5sp2Lk14zkN2RRcvvuwg9T0ytxjRs7n09E0GvuznQdNv_sxJxFLh-Rf_lVlwHeMGhfi81b7rQMvnfCn4VRHmxA3HbvZcn3tAvqXL_XXLouE/w640-h591/%25C3%259Atfel%25C3%25BAj%25C3%25ADt%25C3%25A1s+sajt%25C3%25B3anyag.png

Így gyakorlatilag nem csak becsapták a helybélieket, hanem a járdafelújítást is kihagyták, mondhatni elcsalták a projekt végrehajtása során.  

Mindezek után a 2023-ban megszavazott megyei járdaépítési program igazán jól jött (volna) Ócsa városának, mivel itt vagy nagyon rossz minőségi a meglévő gyalogutak minősége, vagy egyáltalán nem is léteznek.  

A jelen körülmények közt a buszmegállók elérhetősége sem biztosított járdával a városon belül. Ez pedig nem biztonságos. Így különösen szükség lenne a járda megépítésére a város fő közlekedési útja, Bajcsy Zsilinszky mentén, mert itt nem csak buszközlekedés, de nehézgépjármű forgalom (kamion) is jelen van.  Megfelelő járda azonban csak a Városháza előtt és a Spar (Posta) közötti szakaszon létezik, majd az Egressy és az iskola előtt még mondhatni rendben, aztán csak egy nyomvonalnyi és a Széchenyi kereszteződése után a várostábláig semmi, így az Árpád utcai buszmegálló sem közelíthető meg biztonságot jelentő mód. Ez Ócsa egyik főútja,  de itt sem adatik járda egyik oldali buszmegállóhoz sem.  A polgármester elmúlt több mint 10 évnyi tündöklése során még nem jutott el idáig. 

A járdaépítési program megvalósítására bruttó 385 millió forint forrás biztosított a közgyűlés

Talán ezért is volt fontos számunkra a megyei közgyűlés döntése, mely az ilyen és ehhez hasonló helyek, mint lemaradt települések felzárkóztatása céljából meghirdetett járdaépítési program.  

Mivel városunk a megyei közgyűlésben a fideszes Horváth Tamás által képviselve van, továbbá Szűcs Lajos helyi lakos, országgyűlési képviselőt is érintetnek véltük az otthonát biztosító város fejlődésében, úgy véltük, tiszta sor, hogy ebből Bukodi Károly polgármester sem maradhat ki. 

Tévedtünk, mert a felkínált 385 millióból egyetlen fillért nem kapott Ócsa, hiába van két országgyűlési képviselője, a közgyűléseb delegált tagja és mindhiába kormánypárti az egész banda.  Ócsán ebből egyetlen méter járda nem lett.

A 2019-ben ígért Damjanich utcai szakasz sem újult meg, és a Bajcsyn sem épült meg a hiányzó szakasz.  Mindez természetesen nem szolgál Bukodi polgármester dicsőségére.  Sőt!  

A járdaépítési program megvalósítására bruttó 385 millió forint forrás biztosított a közgyűlés

Ócsán mindezek nyomán szinte semmi nem változott. A közlekedés nem lett biztonságosabb, a meghirdetett járdaépítési programból kimaradtunk.  Maradt Ócsa múlt árnyékában a jardázatlanságával.

A járdák hiánya balesetveszélyt jelent. Az elmaradt fejlesztés Bukodi polgármesterségének deficitje. 

A járdaépítés önkormányzati feladat. Ezt a képviselőknek kell felvállalnia. Ők azok, akik normális esetben a választói akaratot képviselik, és jelenítik meg a testületben. A járdahálózat fejlesztését, a pályázatokon való indulást nekik kell szorgalmazni, adott esetben támogatni. Ez itt elmaradt.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése