A múlt héten folyamatosan hordták az ócsai Martinovics utcán át a BÉKI EURO SPED Kft
(- Újlengyel) nyerges kamionjai a városi lakóövezeten keresztül a szerves hulladékot a helyi szennyvíztisztító-telepre, eléggé el nem ítélhető mód.
Ócsán az ismerté vált illegális hulladéklerakás óta azt is el tudjuk képzelni, hogy ismét az önkormányzat nevében eljárva talán éppen Bukodi Károly, vagy Horváth Tamás adott engedélyt erre is. A feltételezések alapját az a több tonnányi veszélyes hulladék szolgáltatja, amit Ócsa vezető tisztségviselői egy önkormányzati telek megnyitásával (használatbavételi engedély kiadása és testületi felhatalmazás nélkül) engedélyeztek; - hozzájárultak az építkezésen kitermeltek elhelyezéséhez, aminek során komoly környezetszennyezés történt. Felelőse és felelősségvállalója azóta sincs az esetnek. A Kormányhivatal meg arra sem képes, hogy helyretegye az általa felügyelt önkormányzatot és az ott trónoló helyi kiskirályt.
B2 Trans Kft |
Az eset nem is nekik, hanem Ócsa város blogjának és az N1Tv "Felfedező" műsorának köszönhetően járta be hírként a világhálót. Ennek során kiderült, hogy a városi önkormányzatunk tisztségviselője által felhatalmazott a B2 Trans Kft - cégjegyzésre jogosult: Bognár Csaba (an: Huth Szilvia) ügyvezető (vezető tisztségviselő) 2200 Monor, Kodály Zoltán utca 12. - nehézgépjárműve az Eu-s támogatással készülő MÁV-parkoló kivitelezőjének alvállalkozójaként telehordta a városi ingatlant építési törmelékkel. Ebben a több hónapos folyamatban azonban az engedélyezést biztosító tisztségviselőn túl más segítő(bűn)társai is voltak a vállalkozásnak, hiszen mind a felrakodás, mind pedig a leürítés során különböző rakodógépeket használtak. Az önkormányzati ingatlanon is egy ilyesfajta munkagéppel igyekeztek elfedni a rétegeket. Mindez nem fordulhatott volna elő, ha az önkormányzat illetékese(i), nem a saját (maguk) döntése szerint, hanem a törvényesen a képviselőtestület elé tárva és annak bevonásával felelősségteljesen jár(nak) el az ügyben, valamint ezt a jogszabálysértő megállapodást hivatalos keretek közt iratba foglalják. Ha mindez szabályosan megtörtént volna, akkor ma nem állnák a szemét előtt tétlenül, mert az önkormányzat maga büntetné és bírságolná meg a B2 Tarns Kft-t. Így azonban kivételez, és nem jár el vele szemben úgy, mint a lakosságot alkotó polgári személyekkel szemben, akikre a közterület-felügyelet vadászik.
B2 Tarns Kft |
Sajnos nem ezek a helyi vezetők nem tanultak vagy nem javultak az évek során, mert ismét úgy jártak el, mintha ők maguk lennének egyes szám első személyben az önkormányzat, és a törvény. Mert látszólag úgy döntenek, ítélkeznek és cselekszenek, ahogy egy felelős döntéshozó, csakhogy nem éppen jogszerűen. A tisztességről nem is beszélve. Mert, ahogy balhé van ebből, máris visszahivatkoznak az önkormányzatra, és hátra mutogatnak. Nem vállalják fel a dolgot. Nem azt mondják, hogy a "tomas", vagy a "buksi" volt, aki ezt megjátszotta elcseszte, hanem hogy az önkormányzat. Most nem az egyik, vagy a másik engedélyezte a telekátadást, és a lerakást, hanem az önkormányzat. Ezt mondják, miközben önkormányzati határozatot nem tudnak erről felmutatni. Mellébeszélnek, hazudnak a saját érdekükben, a város ellenében. Ma közülük senki sem vállalja fel ezt a bűnös cselekvést. Ennek a szemétségnek továbbra sincs meg a felelőse a kisvárosi önkormányzatunkban. Azon helyt, ahol szinte mindenki ismer mindenkit. Ott, ahol a haveroknak azonnal nyílik az ajtó, és szabad a pálya.
De mikor is volt itt felelősségvállalás a részükről?
Akkor sem, amikor mások nyugalmát megzavarva befocizva bírtok-háborítottak. Aztán akkor sem, amikor bizonyos információk és hivatalos levelek kerültek ki a hivatalból magánkézbe. És máskor sem. Most sem vállalják fel az eseményeket. Akkor, amikor különmegállapodások és egyéni engedélyezések útján hagyják a kamionos vállalkozókat a városi területeket kisajátítani. Nem a Szüle Trans Kft szabálytalan parkolásáról, vagy a korábbi B2 Trans Kft illegális lerakásáról, emlékezünk meg, ezzel, hanem a Béki Euro Sped Kft
Szüle Trans Kft |
- cégjegyzésre jogosult: Béki Imre (an: Mráz Mária) ügyvezető (vezető tisztségviselő) 2365 Inárcs, Kossuth Lajos utca 10/A. - nyergeseinek a belterületi útjainkon való ingázására szeretnénk felhívni a figyelmet. Erről értekeznénk egy kicsit.
Arról, hogy ezeknek a fuvaroknak és a velük érkező szállítmányoknak a veszélyessége nem szükségszerű együtthatója a helyi életnek. Hogy a Béki Euro Sped beszállításai az itt élők számára elfogadhatatlan. A lakosságra tekintettel megengedhetetlen, hogy ezek a nehézgépjárművek bejöjjenek a házak közé és itt forgolódjanak a járdázatlan önkormányzati utcákon az emberek közt.
Ebben a szituációban nem is az számít, hogy van-e engedély, és azt ki, mikor, miként és mi alapján adta, mert nem ez a lényeg. Az sem elsődleges szempont, hogy a tisztítómű jelenlegi kihasználtsága és kapacitása, mennyire engedi, illetve képes ezeket a szállítmányokat befogadni és letisztázni. Az elsődleges és legfontosabb az, hogy ezek a veszélyes járművek ne használhassák a belső úthálózatot, és ne közlekedhessenek a lakóházak, az itt élő emberek közt.
Ne jöjjenek, és ne jöhessenek be a családi házas lakó-pihenő övezeti - 16/2004.(XII.2.) ÖK. rendelet (Lk és Lke -meglévő kisvárosias, kislakótelepes, soklakásos társasházas lakóterületek) - besorolású területre!
Ne jöjjenek, és ne jöhessenek be a családi házas lakó-pihenő övezeti - 16/2004.(XII.2.) ÖK. rendelet (Lk és Lke -meglévő kisvárosias, kislakótelepes, soklakásos társasházas lakóterületek) - besorolású területre!
Ennek nagyon egyszerű oka, a jelenlétükben és mozgásukban rejlő veszély valamint a járulékos károkozás. A több tonnás járművek súlya, lóereje, rezgéskeltette zajhatása összeegyezhetetlen a kisvárosunk belső útjainak állapotával és az út mentén álló (lakóterületi) házak statikai hatásaival.
Nem kell mérnöknek, vagy építésznek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk, ezek a dögök előbb, vagy utóbb tönkre vágják a környezetet. Zavarják a lakhatásunkat, nyugalmunkat, pihenésünket, és veszélyeztetik a közlekedésünket. Egy olyan városban, ahol nagyrészt a közúton bonyolódik a gyalogosforgalom, ott bizony megengedhetetlen, hogy akár 20 tonnás vagy még nagyobb szerelvények is a gyalogosokkal egy nyomvonalon közlekedjenek.
Elég lenne ehhez illetve ennek megértéshez egy normális polgármester, egy tökös polgárőrség, vagy közterület-felügyelő, ha már a helyi rendőrs nem bírja az iramot velük szemben. De nem itt senki nincs, aki szólna. Mert először az aszfaltcsík süllyed meg, aztán felrepedezik, és hámlani, kátyúsodni kezd az út. úgy mint ahogy ez a Széchenyi utcában jól szemlélhető. Majd a jönnek a korosabb lakóingatlanok, az út menti építésű házak is repedezni kezdenek, és így tovább fokozódik a járulékos károkozás. Mindez azért, mert valakinek ez a kényelmes módi.
Elég lenne ehhez illetve ennek megértéshez egy normális polgármester, egy tökös polgárőrség, vagy közterület-felügyelő, ha már a helyi rendőrs nem bírja az iramot velük szemben. De nem itt senki nincs, aki szólna. Mert először az aszfaltcsík süllyed meg, aztán felrepedezik, és hámlani, kátyúsodni kezd az út. úgy mint ahogy ez a Széchenyi utcában jól szemlélhető. Majd a jönnek a korosabb lakóingatlanok, az út menti építésű házak is repedezni kezdenek, és így tovább fokozódik a járulékos károkozás. Mindez azért, mert valakinek ez a kényelmes módi.
Ekkor még nem számoltunk a kipufogógázok ártalmaival, és az idehordott, itt lerakott szennyessel. Az esetleges, és járulékos balesetveszélyes helyzetekkel. Azzal, hogy ehhez Ócsán nincs megfelelő környezet, biztonságosan bejárható út, vagy helyi önkéntes segítség sem az esetlegesen bekövetkező baj esetén. Márpedig ez ilyen áthaladó forgalom mellett latens kódolva van.
Pótos tartálykocsi borult Ócsa bevezetőjén, a tábla előtt |
Volt már itt amúgy tartálykocsi baleset. Akkor szerencsénk volt, mert nem hasadt fel a tartály.
Tiszafürediek és a poroszlóiak nem voltak ennyire szerencsések. Ott egy ilyesfajta jármű undorító anyaggal árasztotta el az utat.
Szinte mindent beterített a trutymó - csak a környék és a környezet sínylette meg (Fotó. Tiszafüred HTP) |
Egyfajta biológiai hulladékot, undort keltő anyagot szállító
teherautó rakománya ömlött az úttestre Tiszafüred közelében kedd
hajnalban, ezért lezárták az utat Tiszafüred és Poroszló között -
közölte az MTI-vel a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi
Főigazgatósága.
Bár a jármű rakománya nem számít veszélyes anyagnak, de az útfelület csúszóssá válása miatt lezárták az útszakaszt. A
sérült tartályból átfejtették az anyagot egy másik járműbe, emellett
klórmeszes vízzel megkezdték az úttest és környezete tisztítását,
mentesítését. A beavatkozás idejére továbbra is zárva van az út
érintett szakasza.
A csúszós, nyálkás anyag belepte az útfelületet is - a szállító jármű egy parkolóban állt, vezetőjének nem lett baja. |
Ócsán közel egy ilyen helyzetet kockáztat meg a városvezetés a hatóságokkal karöltve akkor, amikor ezeket a nehézgépjárműveket egyéni, netán szóbeli külön engedélyek, megállapodások alapján beengedi, vagy szemlesütve elnézi a város belterületein.
Ócsának ma úgy tűnik nagyon nincs gazdája. A helyi önkormányzatban érintettek nem hogy segítenék a város életét, de még rá is tesznek a bajokra azzal, hogy elmismásolják, vagy elsunnyogják a dolgokat.
A képviselőtestület például egyetlen esetben sem kérte számon a vezető tisztségviselőket a külön engedélyem, vagy megállapodások kapcsán. Az ismert kamionos átvonulások, parkolások vagy az illegális szállítmányok lerakásai után sem volt képes még a testület egy vizsgálóbizottság felállítására. Sőt még azt sem tették meg, hogy kérdést tegyenek fel, vagy elszámoltassák ez ügyben a felelősöket.
Ócsa már csak egy ilyen nyamvadt város, ahol a hatalom összefonódik és láthatóan kárt okoz , ahogy történt ez az önkényesen engedélyezett, de valójában illegális töltelékanyagok fuvarozása, és elhelyezése során.
"Béki-Speed Szállító Kereskedelmi és Szolgáltató Kft" |
Nem más ez, mint egyfajta környezetszennyezés.
Ma is ennek hatása alatt vagyunk és élünk, szüntelen, amíg csak az önkormányzatban engedik.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése