2016. szeptember 1., csütörtök

Nem pályázunk a kerékpárosbarát település címért - szeptember végéig lehet benyújtani ( - Ócsa ismét nem)

Szeptember végéig lehet benyújtani a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által idén ötödik alkalommal meghirdetett Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely pályázatokat.

http://borsvezer.info/wp-content/uploads/2016/05/ker%C3%A9kp%C3%A1r%C3%BAt.jpg

Hazánk egyre több településén tartják fontosnak a kerékpáros közlekedést, a kerékpárosok helyzetének javítását. 

Ócsa azon kivételek egyike, ahol ezt önkormányzati szinten elősegítenék. Nem véletlen ez ott, ahol a városvezetés még arra sem volt képes, hogy a kormány által vállalt Alsópakony lakópark - Ócsa vasútállomás közti szakasz kiépítésére kötött megállapodást betartsa, és betartassa. 

Aztán azt az elképzelést is feladták, miszerint a Falu Tamás utca vonalában kötnék össze egy kerékpárosok számára kialakított biztonságos úttal a vasútállomást és a Bajcsyt.  Ezen után arról sem hallani, hogy a Bajcsyn legalább a Széchenyi és a Dr.Bata közt megvalósulna egy olyan kerékpárút, amit az érintett cégek összefogásával lehetne megvalósítani.
Más önkormányzatok lehetőségeikhez mérten mindent megtesznek, hogy a biciklizést valódi közlekedési alternatívává és élménnyé tegyék. Ezzel párhuzamosan nő a kerékpáros közlekedés népszerűsítésének hasznait felismerő cégek száma is. Ócsán azonban nem így van. Más településekkel szemben olyan hátrányban vagyunk, amit a mostani hozzáállással képtelenség behozni.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/14102380_1034757856578624_262525543843463088_n.jpg?oh=de7aeed0d03abe9c85322866e8cc3809&oe=58430021&__gda__=1480847504_bda93d84acca56092f4ec95a1529d270Pedig a kerékpárosbarát települések vonzóak a hétvégi városlátogatók és a turisták számára. Ez látogatottságot, forgalmat, elismertséget, népszerűséget és olyan kereskedelmi többletbevételt jelenthet, ami hasznot hoz a város számára. 
  Bukodiék azonban nem képesek ezt abszolválni és ennek érdekében cselekedni.

A kerékpáros életformát támogató cégek kedvező képet alakíthatnak ki magukról, és így akár forintra váltható előnyhöz is juthatnak versenytársaikkal szemben. Közvetlen és azonnali költségmegtakarítást jelent a munkaadónak, ha kerékpártárolókat épít és tart fenn a gépkocsi beállók helyett.

Erre azonban ösztönözni kell őket.  A jelen pályázat erre biztosítana alkalmat.

A kormányzat bátorítja a települések és munkahelyek kerékpárosbarát környezet és infrastruktúra kialakítását célzó kezdeményezéseit. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezeket az erőfeszítéseket jutalmazza az immár ötödszörre meghirdetett Kerékpárosbarát Település (KBT) és Kerékpárosbarát Munkahely (KBM) pályázatokkal.

http://www.kormany.hu/download/f/2d/90000/tn496c0.jpg 
Tasó László közlekedéspolitikáért felelő államtitkár hangsúlyozta, hogy 2007 óta mintegy 850 kilométer kerékpárút épült hazai és uniós forrásokból, a teljes hossz több mint kétharmada 2010 után készült el. A tervek szerint 2020-ig mintegy 50 milliárd forintból újabb 1000-1500 kilométerrel bővülhet a magyarországi hálózat. 760 kilométernyi szakasz tervezése és megvalósítása már jelenleg is előkészületben van.

Újdonság a korábbi évek kiírásaihoz képest, hogy a bírálóbizottság a már megszokott infrastrukturális, kommunikációs és stratégiai szempontok mellett sport, turisztikai és rekreációs szempontokat is mérlegel az elismerések odaítélésénél. 

A Kerékpárosbarát Települések és Kerékpárosbarát Munkahelyek többletpontokat kapnak az Új Széchenyi Terv kerékpáros közlekedésfejlesztési pályázatainak elbírálása során - adja hírül a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A pályázati adatlap itt található: http://kerekparosbaratpalyazatok.hu/

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése