Szeptember végéig lehet benyújtani a Nemzeti Fejlesztési
Minisztérium által idén ötödik alkalommal meghirdetett Kerékpárosbarát
Település és Kerékpárosbarát Munkahely pályázatokat.
Hazánk egyre több településén tartják fontosnak a kerékpáros
közlekedést, a kerékpárosok helyzetének javítását.
Ócsa azon kivételek egyike, ahol ezt önkormányzati szinten elősegítenék. Nem véletlen ez ott, ahol a városvezetés még arra sem volt képes, hogy a kormány által vállalt Alsópakony lakópark - Ócsa vasútállomás közti szakasz kiépítésére kötött megállapodást betartsa, és betartassa.
Aztán azt az elképzelést is feladták, miszerint a Falu Tamás utca vonalában kötnék össze egy kerékpárosok számára kialakított biztonságos úttal a vasútállomást és a Bajcsyt. Ezen után arról sem hallani, hogy a Bajcsyn legalább a Széchenyi és a Dr.Bata közt megvalósulna egy olyan kerékpárút, amit az érintett cégek összefogásával lehetne megvalósítani.
Más önkormányzatok
lehetőségeikhez mérten mindent megtesznek, hogy a biciklizést valódi
közlekedési alternatívává és élménnyé tegyék. Ezzel párhuzamosan nő a
kerékpáros közlekedés népszerűsítésének hasznait felismerő cégek száma
is. Ócsán azonban nem így van. Más településekkel szemben olyan hátrányban vagyunk, amit a mostani hozzáállással képtelenség behozni.
Pedig a kerékpárosbarát települések vonzóak a hétvégi városlátogatók és a turisták számára. Ez látogatottságot, forgalmat, elismertséget, népszerűséget és olyan kereskedelmi többletbevételt jelenthet, ami hasznot hoz a város számára.
Bukodiék azonban nem képesek ezt abszolválni és ennek érdekében cselekedni.
A kerékpáros életformát támogató cégek kedvező képet alakíthatnak ki
magukról, és így akár forintra váltható előnyhöz is juthatnak
versenytársaikkal szemben. Közvetlen és azonnali költségmegtakarítást
jelent a munkaadónak, ha kerékpártárolókat épít és tart fenn a gépkocsi
beállók helyett.
Erre azonban ösztönözni kell őket. A jelen pályázat erre biztosítana alkalmat.
A kormányzat bátorítja a települések és munkahelyek kerékpárosbarát
környezet és infrastruktúra kialakítását célzó kezdeményezéseit. A
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezeket az erőfeszítéseket jutalmazza az
immár ötödszörre meghirdetett Kerékpárosbarát Település (KBT) és
Kerékpárosbarát Munkahely (KBM) pályázatokkal.
Tasó László közlekedéspolitikáért felelő államtitkár hangsúlyozta, hogy
2007 óta mintegy 850 kilométer kerékpárút épült hazai és uniós
forrásokból, a teljes hossz több mint kétharmada 2010 után készült el. A
tervek szerint 2020-ig mintegy 50 milliárd forintból újabb 1000-1500
kilométerrel bővülhet a magyarországi hálózat. 760 kilométernyi szakasz
tervezése és megvalósítása már jelenleg is előkészületben van.
Újdonság a
korábbi évek kiírásaihoz képest, hogy a bírálóbizottság a már megszokott
infrastrukturális, kommunikációs és stratégiai szempontok mellett
sport, turisztikai és rekreációs szempontokat is mérlegel az elismerések
odaítélésénél.
A
Kerékpárosbarát Települések és Kerékpárosbarát Munkahelyek
többletpontokat kapnak az Új Széchenyi Terv kerékpáros
közlekedésfejlesztési pályázatainak elbírálása során - adja hírül a
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A pályázati adatlap itt található: http://kerekparosbaratpalyazatok.hu/
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése