2013. február 6., szerda

Ráhatással már bírunk, végkifejlettel még nem ( - hiába szólunk, ha nincs motiváció)

Nem véletlenül hallatjuk hangunkat, amikor szót emelünk bizonyos dolgok mellett. Talán most ismét sikerült elérnünk valamit.  Felvetésünk meghallgatásra talál. Ezt azt bizonyítja, hogy odafigyelnek ránk, számításba vesznek, és nem csak olvassák a blogot, hanem merítenek is belőle.

Szinte egyedüliként vetettem fel, hogy az Alsópakony városrészt nem elég kerékpárúttal és az iskolai kisegítőjárattal bekötni a városba. Többször felvetettem a blogon, hogy az új telep közlekedését nem a városnak, hanem a volánnak kéne biztosítania. Alternatívákat és megoldásokat javasoltam, szorgalmazva az autópálya használatát és kihasználását, amit eddig a városvezetés rendre figyelmen kívül hagyott, elutasított.

Most azonban Szűcs Lajos agglomerációs tárgyalásai kapcsán mégis csak szóba került, annak ellenére, hogy ezért a korábbi írásunk alkalmával páran megszóltak. Ez a tárgyalássorozat és a blog felvetésének visszahallása azt igazolja, hogy jó elgondolás mentén halad a blog, mert valóban a városlakót szolgálja.

Ezt szolgáltatási ajánlást vette át és vitte be a tárgyalóterembe a megyei elnök, amikor a januári megbeszélést  követően a második fordulóra már bevitte Ócsa és Alsópakony említett, járulékos közlekedési gondját. 

A tegnapi, február 4-i találkozón a Volán részéről elhangzott, hogy a vállalat megkezdte a felkészülést a ( -BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat- ) májusi átadás-átvételre, és biztosítani fogja a megfelelő infrastruktúrát a közlekedésre az érintett (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint) településeken. 

A mostani egyeztetésen elhangzott, hogy nemcsak az érintett 9 településen bővítené szolgáltatásait a Volán. A képviselők felvetésére keresik annak lehetőségét, hogy lehetne a Felsőpakony-Gyál buszközlekedést fejleszteni, illetve bekapcsolni a közlekedésbe az Ócsához tartozó Alsópakony szociális lakónegyedét. 

Emellett továbbfejlesztenék Dabas város és környéki települések (Inárcs, Kakucs, Újhartyán, Újlengyel) jelenlegi autópályás és azon kívüli buszközlekedését, amivel a járási központba való bejutást könnyítenék meg.  Így egyszerűbbé és gyorsabbá válna a bejárás az érintett település lakóinak az egészségügyi-, közigazgatási- és oktatási intézetekbe.

Nagy kár, hogy ez a kép Ócsát illetően még nem állt össze a fideszes elnök és a pártárs (al)polgármester fejében.


*

11 megjegyzés:

  1. Mert nincs szabad gyök, azért nem áll össze a fejükben.

    VálaszTörlés
  2. Nem akarlak elkeseríteni "kedves" folak, de ehhez az egészhez a blognak és főleg neked annyi köze van kb., mint a spár előtt kóborló kutyafalkának.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abban a kutyafalkában téged is láttalak, csapzott voltál és kivert.

      Törlés
    2. Azért ezt így nem merném kijelenteni, mert amit a bukodi hosszú évek óta nem ért el, azt Fo-lak blogja pár hónap alatt elintézett.

      Törlés
  3. Nincs abban semmi szégyen, ha a nép egyszerű gyermekétől vesz ötletet a rendszer egyik legnagyobb alakja.
    Gondolom szivesen segít a blog legközelebb is.

    VálaszTörlés
  4. Ma, ugyanúgy, mint minden más napon a negyednégyes csuklós busz már a Népligetnél úgy megtelt, hogy végig állni kellett. Még a szélvédő előtt és az ajtóknál és is álltak. A volán mégsem indít mentesítőjáratot. Pedig tudtommal nem lehetne a városközi utakon álló utast szállítani. Ma is csak az Árpád utcánál szabadult fel ülőhely. Senki nem szól érte. A birka ócsaiakat ebben az időben nap, mint nap Alsónémedibe viszik a közvetlen hazaút helyett egy kéretlen körutazásra. Nem értem, hogy ezt az iskolásokkal teli járatot miért kell némedibe beküldeni? Miért nem lehet ez ügyben közbenjárni és önkormányzati szinten rendezni? Ja persze, a helyi urak külön keretből nyugati luxusautókkal járnak kelnek még helyben is, így érdektelenek a tömegközlekedésben. Ezért nem sikerült eddig soha napirendre tűzni az ócsai buszjáratok rendezését. Tehát minden ilyen jellegű figyelemfelhívásért hálás vagyok, függetlenül attól, hogy kit milyen szimpátia fűz a polgármester érdekszférájához. Nekem és az összes órákig állva zötyögő ember számára fontos lenne a közlekedés normalizálása. A jelenlegi állapot teljesen elfogadhatatlan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. gondolhatod, mennyire érdekli a tömött busz a két nagyfejűt. annyit is foglalkozik vele.

      Törlés
  5. Legalább valamilyen hangulatjavító szózatot intéznének a néphez, nem igaz tamás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg volt a hangulatjavítás, amikor a sofőr rágyújtott vezetés közben. Mi vagy százhuszan akik elláttak odáig, meg néztük, vagy csak éreztük, hogy miként füstöl az ember.

      Törlés
  6. Szerintetek melyikőjük tudja, hogy milyen a beutazás, amikor az egyik az állomásra is kocsival jár kávézni, a másik meg a főutca egyik oldaláról, a másikra is autóval jár.

    VálaszTörlés
  7. Hív a vasút vár a Máv!!! Amíg nem volt Volán mivel mentetek? Kettes létrával?

    VálaszTörlés