2016. november 30., szerda

Ma egy ember életétvesztette az autópályán Ócsánál - helyben továbbra sem áll rendelkezésre segítség ( - ez baj)

Súlyos közlekedési baleset történt ma délelőtt a csúcsban az autópálya ócsai kihajtója előtti szakaszán.  Azon az Inárcs-Gyál közötti szakaszon, ahol a megnövekedett forgalom során mostanság ez gyakorta előfordul.  Ma azonban egy újabb emberáldozattal járt a baleset.

http://media.borsonline.hu/cikk/13/125112/gallery-picture/645w/1108703_don-7134.jpg

A baleset a főváros felé vezető oldalon, a 31-es (más források szerint a 34-es) kilométernél történt, ahol  egy furgon és egy gyümölcsszállító kamion hátuljába ütközött. Mindez szerda fél tíz előtt az M5-ös autópálya M0 és főváros irányába vezető oldalán, Ócsa előtt.
A baleset következtében a zárt kisteherautó eleje a teherautó alá gyűrődött és ezzel nagymértékben roncsolódott a vezetőfülke. A kisteher 51 éves sofőrjét az ütközés után nem tudták a helyszínen tartózkodók kiszabadítani. A sérültet úgy kellett kivágniuk a Dabasról kiérkező tűzoltóknak - a férfi életét azonban már nem tudták megmenteni - írja a Hírpress. 

Sajnos ez az útszakasz az egyik legtávolabbi pont a telepített mentőegységek számára. Ez jelentős időhátránnyal jár a mentést illetően,  mert a közeli Ócsán nincs bevethető alegység. Ez a hátrány ismert, és ennek áthidalása érdekében nem véletlenül szorgalmazzuk magunk is egy helyi egység létrehozását. Az ennek érdekében kezdeményezett toborzás azonban Boros Tibor megbízatásában elhamvadt, és mára semmivé lett. Az önkéntesként jelentkezőkből nem lett egységes szerveződés, így  a helyi tűzoltóság. A jelentkezők száma, alkalmassága, képzettsége nem ismert, mert a megbízott polgárőrvezető a rábízott szervezésről, annak folyamatáról nem adott még tájékoztatást. Az, viszont minden szónál, mellékesnél beszédesebb, hogy máig nem jött létre a helyi tűzoltó-alakulat.

http://media.borsonline.hu/cikk/13/125112/big-lead/650x360/1108694_don-7134.jpg

A mai eset ismét azt igazolja, hogy Ócsán nagy szükség lenne egy olyan állomásra ahonnan baj esetén riasztható és gyorsan beverhető egység indulhatna elsőként a környéken balesetet szenvedőkért. Ez az elsődleges segítség sokszor életet jelenthet, mert innen a Dabasról, Gyálról, vagy Budapestről érkező hivatásos egységek előtt képes lenne a mentés megkezdésére.

A mostani balesethez majd hiába érkeztek Dabasról a tűzoltók, akik áramtalanították a járműveket, és feszítővágó álltak neki a beszorult vezető kiszabadításához. A sérült ellátásához a kiérkező mentők már nem tudtak lényegben segítséget nyújtani.

Délután 15 óra tájt ismét riasztották a tűzoltókat Dabason a pályára a 31-es kilométerhez.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15235437_1591017890915769_7673302423689837952_o.jpg

Ócsához, és a reggeli ütközéshez közel, gyulladt ki egy személygépkocsi szintén az 5-ös autópálya főváros felé vezető oldalán. A tűzhöz - mivel Ócsán továbbra sincs segítség -  ismét csak Dabasról érkeztek ki a hivatásos tűzoltók, akik két vízsugárral oltották el a lángokat, majd megkezdték a visszahűtését a maradványnak és a helyszín átvizsgálását. A tűzvédelmi utómunkálatok idejére a sztráda főváros felé vezető oldalának érintett szakaszát félpályán lezárták.
Elsődleges információink szerint az eset során itt személyi sérült nem volt. A gépjármű azonban menthetetlenül kiégett.

Nem hiába, egy ilyen esetben a várható segítség (Dabas) túl messze van.

Ezek azok az esetek, amelyek során érdemes elgondolkodni azon, hogy Boros Tibor keze alatt valaha is megvalósulhat egy olyan csapategység, mely képes betölteni és ellátni az ilyen esetekben nélkülözhetetlen közfeladatát. Lássuk be, hogy Boros úr vezetése során és megbízatása alatt eddig is képtelen volt az önkéntes tűzoltóság megszervezéséhez. Számos intő jel, baleset volt már itt, ami mind a helyi segítségért kiáltott. Ezek a segélykiáltások azonban sorra elhaltak az éterben, mert Boros Tibor egyetlen esetben sem hallotta meg az idők szavát. Az esetek ahelyett, hogy ráerősítettek volna a polgárőrvezető szervező tevékenységére, inkább elhallgatta azokat. Valójában ez a csúcsa annak az alkalmatlanságnak, aminek okán ezt a tevékenységet más, alkalmasabb személyre, jó közösségi vezetőre kéne bízni. 

 Forrás: PMKI, Hírpress, Bors
*

Nincsenek megjegyzések: