2015. június 27., szombat

Bunkók voltak, vagy csak a munkájukat végezték - ettől háborog a netes közönség ( - közterületfelügyelet)

Ki tudja, hogy ismét bunkók voltak a közteresek, vagy csak szabályosan a munkájukat végezték? 
Ha az utóbbira gondol, akkor Ócsán a vasútállomással szemközti a zebra az egyik legjobban jövedelmező helye lehetne a csapatnak.  

http://dev.mirend.hu/sites/default/files/ftp/kepek/thb_back.jpgÓcsán azonban inkább szelektív munka folyik, és jobban elnézik a járdára parkolást, a zebra előtt, vagy mögött ácsorgást, mint a másutt hivatalosabban eljárók.   

Megbírságoltak egy mentőautót Budapest XIII. kerületében, mert fél méterre állt meg a jármű a zebrától az előírt öt méter helyett. Nem véletlen, sajnos muszáj ilyen közel leparkolnia a mentősnek. A közterület-felügyelet méltányosságból ejtette az ügyet, eltekintenek a bírságtól, és bár a legtöbb mentőautón jól látszik, hogy mentőjármű: csíkos, villogóval van ellátva, és a mentősök jelképe, a hatágú Konstantin-kereszt is szerepel rajta, ez nem lesz elég a jövőben sem.
"Bár a konkrét esetről nincs tudomásunk, nem az OMSZ kocsija volt érintett, általánosságban elmondható, hogy a betegellátáshoz a mentőegység valamennyi tagjára szükség van, így a gépkocsivezető sem maradhat az autóban, hogy járassa a motort. Ha nem jár a motor, de a megkülönböztető jelzés folyamatosan működik, az akkumulátor lemerülhet" - tájékoztatta a ma.hu-t Győrfi Pál kommunikációs és pr igazgató.
A közterületfelügyelet az üggyel összefüggésben az alábbiakat szögezte le lapunknak:

1. A közút közlekedési szabályokat az 1/1975. (II.5.) KPM-BM Együttes rendelet határozza meg, azok nem csak a 13. kerületben, hanem egész Európában azonosak - ez az alapja a nemzetközi jogosítvány közösségi elfogadásának. A 13. kerületben nincsenek olyan külön közlekedési szabályok, amelyek máshol nem lennének érvényesek.
2. A szolgálatot ellátó mentőautók vezetőire az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM Együttes rendelet 49. § (4) bekezdésében meghatározott szabályok vonatkoznak: "A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni kell." A szóban forgó esetben a jármű vezetője a megkülönböztető jelzést nem használta. E tényt az intézkedés során, informatikai szakrendszerhez kapcsolt készülék alkalmazásával, 8 fényképfelvétellel rögzítették.
3. Önmagában az a körülmény, hogy egy gépkocsi a mentő, a rendőrség, a katasztrófavédelem, vagy bármely más, közfeladatot ellátó szervezet, vagy gazdasági társaság tulajdonában van, nem mentesíti a vetőjét a közlekedési szabályok betartása alól.
4. A közterület-felügyelet nem alkotója, hanem végrehajtásra kötelezettje a kompetenciájába tartozó előírásoknak, így a szabálysértési eljárásra, és a szabálysértési bírság mértékére vonatkozó jogszabályoknak is.

A fent leírtakból látható, a megkülönböztető jelzés használatát nem pótolja a jármű feliratozása.

Budapest Főváros XIII. kerületi Közterület-felügyelet munkatársai, így a szolgálatot teljesítő közterület felügyelők is valamennyien mélyen érző, ép morális érzékű emberek, akik minden alkalmat megragadnak a bajba jutott emberek segítésére. Az elmúlt hónapokban számos bizonyítékát adták ennek: két esetben életmentőnek bizonyult a segítségük közterületen talált, eszméletlen emberek azonnali elsősegélyben részesítésével, a mentők értesítésével, más esetekben utcai balesetet szenvedett, idős embereket szállítottak a lakásukra. Őszintén sajnálom, hogy a megkeresésére okot adó ügy (mint a tények alapján látható, méltánytalanul) előnytelen fényt vet szervezetünkre” – tudatta a ma.hu-val Fábián-Brocskó Márta felügyelet-vezető.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése