Az ország mind a 19 megyéjében lesznek és zajlanak az útfelújítási munkálatok, melynek
részeként új alapréteget és új teherbíró pályaszerkezetet építenek be a
kivitelezők. A megyeszerte zajló munkálatokból talán csak Ócsa az a kivételes hely, ahol mindez elmarad.
Évek óta foglalkoztatja a probléma a helyieket. Blogunk is többször beszámolt már az ezzel kapcsolatos visszásságokról. Még sem történik ezzel kapcsolatosan bármiféle erőlelépés, javulás, vagy fejlődés. Ócsán a kátyúk és a városvezetés megmaradt.
A 3850 fő lelket számláló Ásotthalom település is képes volt Belügyminisztériumi támogatással komplett útfelújításra pályázati forrást szerezni, annak ellenére, hogy a városvezetése nem fideszes.
Ócsa fideszes politikusokkal kitömött városa pedig Szűcs Lajos helyben-élése, egykori kampányfőnöke a szintén párttag Horváth Tamás alpolgármestersége, megyei közgyűlési tisztsége, és az összeférhetlenségben megtestesülő munkavállalásai ellenére sem sikert azt és annyit elérniük, mint Torockai Lászlónak. Pedig Ócsán Bukodiék még a kommunális adóprést is bevetették, de a lakosság közérzete semmit nem javult, mert cserébe nem hogy normális úthálózatot, járdákat, ingyenes szemétszállítást, vagy jobb közlekedést biztosítottak volna, hanem semmit.
Ott (Ásotthalom) a
Belügyminisztériumtól kapott 15 millió forint támogatásból és 2 millió
forint önerőből megvalósuló beruházás kivitelezése befejeződött. Az
útfelújítás része annak az önkormányzati programnak, mellyel
folyamatosan újítják, fejlesztik, karbantartják a település úthálózatát
mind a belterületi aszfaltos utak, mind a külterületi homokos dűlőutak
tekintetében.
Bár a helyi pártpolitikus-városvezető és bandája évek óta azt hazudja az emberek arcába, hogy alapjaiban felújítják és megerősítik a Széchenyi utcától a Damjanichot végig az állomásig és rendezik a piac előtti szakaszt is, majd a Székesi utcát is ebbe bevonna korszerűsítik.
Ennyi idő alatt Ásotthalom a saját erejéből és ellenzéki pozícióban is többre vitte.
Egyértelműen előtérbe kerül hát a felvetés, hogy kell-e és valóban szükséges ezek után Ócsán a fideszes oligarchia adta városvezetés?
Ennyi idő alatt Ásotthalom a saját erejéből és ellenzéki pozícióban is többre vitte.
Egyértelműen előtérbe kerül hát a felvetés, hogy kell-e és valóban szükséges ezek után Ócsán a fideszes oligarchia adta városvezetés?
A Széchenyi-Damjanich kereszteződésének és aszfaltútjának problémája máig nem rendeződött. Annak dacára sem, hogy az önkormányzati újságban és polgármesterhez köthető hírcsatornákon már
2015-ben megígérték a buszforgalommal terhelt Damjanich utca útburkolatának megerősítéses felújítását. Bukodi szavai ez esetben is elszálltak, és az egészből máig sem lett semmi.
2015-ben megígérték a buszforgalommal terhelt Damjanich utca útburkolatának megerősítéses felújítását. Bukodi szavai ez esetben is elszálltak, és az egészből máig sem lett semmi.
Hosszú évek hazudozása után jutott el az ócsai vezetés oda, hogy a választások előtt nekifognak majd ennek is, azonban mint kiderült, semmiféle mély alapozásra nem számíthatunk. Valószínűleg javítják majd a hibákat és ráhúznak egy olyan egybefüggő olcsó aszfalt rétegek a régire, mint ahogy a Vadvirágban, mely egy ideig elfedi a szart. Ez azonban nem nevezhető annak, aminek az egészet közbeszerzésre tették és várakoztatták. Mint a közbeszerzési értesítőből is kivehető az eljövendő útjavítás semmiféle szélesítést nem hordoz magában. Vagyis marad az eddigi 5 méter az előírás szerint minimum 5,5 méteres szélességgel szemben. Vagyis a két nagyobb (2,5 méter széles) jármű, és köztük a busz sem fog jobban elférni és biztonságosabban elhaladni egymás mellett, mint eddig. Ilyen útszélesség ma már megengedhetetlen, mivel nem biztonságos a közösségi közlekedés szempontjából. Az 5 méter széles úttesten haladó és szembe találkozó járművek egyikének le kell húzódni, hogy a másik elférjen. Ezeket az úttesteket még tovább terheli a rajtuk engedélyezett útszéli parkolás, és az ott zajló kerékpáros, vagy éppen gyalogos közlekedés. Mindez a sávszélesség rovására, a normális és biztonságos gépjármű-közlekedés hátrányára valósul meg.
Valójában egy ilyen, több milliót felemésztő útjavítást a látszat intézkedések helyett sokkalta megfontoltabban, átgondoltabban és előrelátóbban kellett volna megtervezni és megszervezni. A polgármester és társai felelőssége ebben áll, vagy bukik. (Már ha nem választják újra. Bár ez utóbbit kétlem az ismert birkanyáj háttérrel.) Az is furcsa, hogy az ilyen buszos közlekedést lebonyolító elavult, nem biztonságos utak visszaállítására miért ad állami, vagy Eu-s támogatást a kormány úgy, hogy közben nem követeli ki a minimálisan elvárható 5,5 méteres szélességet!?
Mert az még csak érthető, hogy az olyan belterületi utak, ahol nem jár nehézgépjármű, nem közlekedik menetrend szerinti buszjárat, ott engedélyezett az 5 méter átmérő. De ott, ahol több busz, más nehézgépjármű széles adapterezett mezőgazdasági vontató, kerékpáros és gyalogos is közlekedik egy adott nyomsávon, ott ez miért elfogadható és befogadható? Vagyis miként lehet finanszírozni az állam, a unió pénzéből olyat, ami alapjaiban és vázlatában sem megfelelő?
Mert amennyiben a gyurcsányisták által támogatott és a szocialisták által ügyvédelt mocskos szájú Nagy Blankának is meg van a maga bajszos fasza, akkor Ócsának is megadatott egy ilyen, vagy ehhez csúfosan illeszthető falloszos figura.
*
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése