Míg más városokban igen sokat foglalkoznak önkormányzati szinten a helyi fejlesztésekkel a lakható környezet, az élhetőbb városok kialakítása érdekében, addig Ócsán ezt a törekvést sem véljük felfedezni.
Monor látványosan fejlődik - Ócsa városvezetése nem képes rá, hogy felvirágoztassa a várost |
Ócsán ez sem sikerült szélesebbre |
Ócsáról mindez nem mondható el. Talán az elmúlt öt évben sem fordított ennyit a saját járdahálózat kiépítésre a helyi polgármester keze alatt az önkormányzat. Tavaly csupán egy rövid, és keskeny járdaszakaszt voltak képesek saját joguk alapján megvalósítani. Azt is egy kevésbé forgalmas helyen: a Bolyai téren.
A közeli gimnázium buszmegállóját azonban hagyták az évtizedes múltjában úgy, mint egy ereklyét.
A vasút menti felszíni átkelőkhöz sem voltak képesek az elmúlt évek során járdát létesíteni. Talán majd az idén, vagy jövőre a választásokra készül pár méter önkormányzati beruházásban. Addig is a lakossággal építtetik meg azt, amit nekik kellene.
Ócsán az önkormányzati vezetés úgy ragaszkodik ehhez földbe vájt iskolai megállóhoz, mint valami ősi ereklyéhez - a város és a vezetés szégyene (- hány választás kell még a változáshoz) |
A vasút menti felszíni átkelőkhöz sem voltak képesek az elmúlt évek során járdát létesíteni. Talán majd az idén, vagy jövőre a választásokra készül pár méter önkormányzati beruházásban. Addig is a lakossággal építtetik meg azt, amit nekik kellene.
Mint ismert, az ócsai polgármester nem jár gyalog, így vélhetőleg nem hozza lázba az effajta nélkülözés, mert nem ő szenvedi el a járdázatlanság hátrányait. A hatmillió körül bevásárolt hivatali autó árából pedig pont kijött volna egy átvezető szakasz. Csakhogy a saját célra vásárolt közpénzes autó fontosabb volt, mint a lakossági igény. Az autóból kinézve meg minden szebbnek tűnik. Még az is, ami nem adatik meg a lakosságnak.
Ócsán évek óta nincs változás - hiába lett Bukodi Károly polgármester ( - maradt minden a régiben) |
Pedig Ócsa elmaradott környezete fejlesztésért kiállt.
Monoron azonban nem csak a fejlesztések fontosak, hanem a fejlődés is. Az, hogy az emberek egy barátságosabb környezetben jobban és otthonosabban érezhessék magukat. Ezek mind közösségi célokat és érdekeket szolgálnak. Nem véletlenül foglalkoztatja a közvéleményt is a város elmúlt néhány évének
legnagyobb építkezése, a monori sportcsarnok kivitelezése. Az idei év
végére kell átadni ezt a kormány támogatásából épülő multifunkcionális épületet, melynek kivitelezési szerződését január utolsó napjaiban
írták alá.
Ez a vásárlás vitt el egy átjárónyi pénzt - azóta sem jó semmire |
Ócsán ilyesmire ebben az érában gondolni sem lehet. Itt alapvető gondokkal szembesülnek az emberek.
Nem így Bugyi település, ahol szintén egy sportlétesítményben látják a jövőt. Csakhogy a község már több kilométernyivel megelőzte Ócsát mind a járdahálózat, mind pedig a kerékpárút vonatkozásában. Itt még mindig a szocialista múlt városi hagyatékát őrzi a városvezetés. Ócsán nincs egy Tsz-Irodányi pénz sem a vasúti átjáróra, ami ugyebár nem éri el a 30 milliót. Mégis ez a romos épület megvásárlása élvezet előnyt a kiépítetlen kereszteződéssekkel szemben. Mert Ócsa városvezetése így látta jónak.
Tavaly már a lakosság bevonásával elkezdődött a kátyúzás - a képen jól látható az önkormányzatot kisegítő házilagos módszer (- a városvezetés itt másra költi a pénzt) |
Monoron azonban nem cicóznak bontásra váró létesítményekkel. Ott több mint egymilliárd forint értékű, - mondhatni jelentős beruházásokba - kezdtek. Így nem csak a városi sportcsarnok épül állami támogatásból, hanem
a Petőfi utcában is megújul az egykori kisegítőiskola épülete.
Lakosság nélkül a városvezetés nem élne meg |
Ócsán ezzel szemben nem terveznek önkormányzati járdaépítést, csupán a lakosság munkába fogásával próbálnak javítani a romló helyzeten. Ez a helyi járdaépítési,- felújítási program. Ez azonban nem vezet el az állomásig.
Több évnyi lakossági panaszokat követően jutott csak el a képviselőtestületünk odáig, hogy most már hajlandó volt előhozakodni ezzel a gondolattal. Így talán a választások előtt az Üllői utcai vasúti átvezetéshez a temető és a Charlie-féle bazári épület között hajlandók lesznek egy nyomvonalon a járdát megépíteni.
Ugyancsak az idén terveznek belefogni a Székesi, Vadvirág, és Damjanich utca egy-egy szakaszának javításába, valamint a Damjanich egy részének árkolásos vízelvezetésébe.
Monor polgármestere, Zsombok László elmondta, hogy úgyszintén pályázatot nyújtottak be városuk által a Balassi Bálint utca aszfaltozására: a Klapka és a Lőcsei utca közötti szakasz az év második felében készülhet el.
Ez már eleve több, mint amivel Ócsa az idén számol.
Zsombok László polgármester beszélt még egy, előkészítési szakaszban
lévő tervről is. A 4-es számú gyorsforgalmi út építésének kezdetével,
számítani lehet arra, hogy Monoron is megerősödik egy olyan vállalkozói
érdeklődés, mely szükségessé teszi az üzleti infrastruktúra
fejlesztését. Ez nem kimondottan egy ipari park terveit jelenti, hanem
egy olyan üzleti park, üzleti terv összeállítását, mellyel meggyőzhetőek
az érdeklődő befektetők, arról, hogy érdemes Monoron telephelyet
kialakítaniuk.
Ócsán még ezt sem sikerült biztonságossá tenni és megfelelőn kiépíteni - |
Ócsán bezzeg ilyenekről nem hallani. Ócsa önkormányzata az alsópakonyi területet ugyanúgy nem volt képes kihasználni, ahogy az M5 autópálya és az M0 körgyűrű közelségét sem.
Mert míg azt látni, hogy mind Gyál. Alsónémedi, vagy Bugyi, aztán Vecsés, és Üllő, vagy éppenséggel Monor is fejlődni képes és jobb életkörülményeket tud teremteni az önkormányzata által, addig Ócsán a pitiáner vezetés öncélúsága, alantas kicsinyessége mentén haladnak csak a dolgok, ami valójában tapodtat sem viszi előrébb a helyiek életét.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése