Mint már beszámoltunk róla, az idén is rengeteg pénzt biztosítónak a helyi önkormányzatok számára kormányzati és uniós szinten.
Ócsán szinte minden képviselő a Fidesz tagja - jelenleg |
Nemrég jelent meg az önkormányzati étkeztetés támogatására, konyha felújításokra pályázható pénzkeret. Sajnos azonban, hogy városunk kifarolt ebből a szektorból akkor, amikor kiárulta a helyi iskolai- és szociális étkeztetést. Így nem is pályázik Ócsa önkormányzata erre a keretre.
Másik projekt a helyi úthálózat javítása, mely szintén jelentős segítséget nyújt az olyan helyeknek, ahol felújításra, vagy kiépítésre szorulnak a belterületi utak. Ócsa pont egy ilyen hely. Itt nem csak az évekkel korábbi aszfaltozás hibáit kéne javítani, hanem komplett felújításokat, útszélesítéseket, útkereszteződéseket, esetleg körforgalmakat és járdákat lehetne és kéne építtetni.
Ócsán az önkormányzat helyett a lakók javítják az utat |
Városi önkormányzatunk azonban itt sem nyúlt széles körűen az elérhető lehetőség után, mivel a szükséges önrészt az eladósodásunkból adódóan már hitelből sem tudná a vezetés előteremteni. Így csak szakaszos munkálatok, amolyan látszat felújítások történnek majd azokon a helyeken, ahol már évekkel korábban is szükség volt rá, de rendre elmaradt. Ilyen kritikus hely a Széchenyi és a Damjanich kereszteződése, valamint a Damjanich - Székesi találkozása, ami ráadásul a vasúti átjáróban teljesedik ki.
Ezt is már alpolgármesterisége idején szóba hozták Bukodi online fogadó-óráin, és így gondolhattuk volna, hogy polgármesterként majd ezt különös tekintettel figyelembe veszi. Sajnos nem így történt. Bukodi polgármesterségének második ciklusára sem jutott el odáig a városvezetés, hogy erre az évek óta húzódó problémára megoldást dolgozzon ki. A mostani lehetőségek birtokában sem jut el Ócsa önkormányzati vezetése oda, hogy ezt a közlekedési csomópontot korszerűsítse.
Hiába több milliós parkolóberuházás, ha az átjárást biztosító vasúti kereszteződés nem újult meg - ebből is csak a hulladék maradt |
Inkább az önkormányzat épületének energetikai korszerűsítésre fordítja a szükséges önerőt. Így most az önkormányzat épületében hajtanak végre ablakcserét, valamint az általános régi épületszárnyának a külső szigetelésére pályáztak. Összességében 115 milliót fognak erre fordítani, miközben a búcsú utcájának és a Székesinek a egy szakaszát, valamint a Damjanich egy részét 70-75 millióért számolják. A vasúti átjáró korszerűsítése pedig 27-32 milliót kóstálna.
Vagyis ebből az összegből egy egész átfogó útfelújítás kijönne.
A városvezetés azonban mégis a saját ablakainak cseréjébe fog és ugyanúgy toldozgatja tovább a hivatal épületét, ahogy az iskoláét. Egybefüggő és egységes felújításokba azonban nem kezdenek.
Pedig mintegy 3000 milliárd forint jut útépítésre és útkorszerűsítésre a következő években a Kormány hírverése szerint.
Ebből a forrásból újul meg 2017-ben Dabas belterületén a Dabas-Sárit Gyónnal összekötő 5502. számú állami út!
Pedig mintegy 3000 milliárd forint jut útépítésre és útkorszerűsítésre a következő években a Kormány hírverése szerint.
Ebből a forrásból újul meg 2017-ben Dabas belterületén a Dabas-Sárit Gyónnal összekötő 5502. számú állami út!
Az
idei keret túlnyomó része, mintegy 100 milliárd forint állami forrás, ebből
hozzávetőlegesen 850 kilométer út (600 kilométer mellékút, 200 kilométer főút,
50 kilométer gyorsforgalmi út) újulhat meg. A Terület- és Településfejlesztési
Operatív Program (TOP)keretéből további 44 milliárd forint uniós forrás jut
mintegy 400 kilométer út korszerűsítésére - mondta Homolya Róbert.
Ócsán azonban nem sokat fogunk érezni mindebből.
Az Alsópakonyból induló kerékpárutat sem vitték el a megadott pontig |
Az önkormányzatban a kerékpárút építését is elvetették, immár másodjára. Hiába ígérték be a lakosságnak az Üllőin át a Damjanich vasútállomásig beérő szakaszt, mert azt már korábban elengedték. Aztán a Falu Tamáson a Bajcsyig, onnan a hivatalig kiépítendő kerékpáros szakaszt is lemosta a városvezetés. Így a mostani lehetőségeket mellett sem épül Ócsán biztonságot jelentő kerékpárosbarát út.
A régi vasúti átjárók sem korszerűsödnek és újulnak meg városunkban Bukodiék alatt.
Helyette becsomagolják az iskola patinás régi épületét. Mert az "energetika" ma olyan menő, hogy arra minden önkormányzatnak pályáznia kell.
Kérdés, hogy miként fog mutatni a mostani homlokzat a hőszigeteléssel csomagoltan |
Vecsés például 232 milliót nyert. Ez több mint a duplája mint amit Ócsa beszákolt. Ők szintén a Polgármesteri Hivatal és az Andrássy Gyula Általános Iskola a nyílászárok cseréjére, a külső és
födém hőszigetelésre, továbbá a napelemes
rendszer kiépítésére nyertek pénzt. Azonban ott a Polgármesteri Hivatal esetében a komplett
tetőszerkezet is felújításra kerül. Számukra ez 35 milliós önerőt jelent.
Ócsán közel ennyit kértek hitelként az óvoda tetőfelújítására, amit ugyebár nem pályáztunk meg. Holott nem állunk olyan jól, mint Vecsés, vagy Gyál. Ott mégis odafigyelnek az ilyenekre és talán jobban is gazdálkodnak. Miért van, hogy csak Ócsa nem képes odafigyelni ezekre a dolgokra?
Ez is megoldható lett volna pályázati forrásból - nekünk az nem elég jó ( - adósságnövelő hitelt kellett felvennünk) |
Mert van itt pénz, és lehetőség, csak hülyén használjuk ki. Ezért nem jut másra, vagy éppenséggel oda, ahova kéne.
Mindez azonban már csak a választások után esedékes, amennyiben a lakosság többsége egy másik önkormányzati vezetőt helyez a város élére.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése