2016. március 25., péntek

Nem szívesen zötyög buszon a mester és inkább focizik, mintsem teker - nem mindenki szereti a tömeget

Nem szívesen zötyögnek országgyűlési képviselőink a zsúfolt buszokon, metrókon vagy vonatokon. Kerékpárral is inkább alkalomszerűen közlekednek, mintsem napjában tekernék azt. Ócsán is igyekszenek ehhez mérten igazodni a városvezető politikusok. 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTXaxfZJvAfEc6MZtYXRGwr1mTYkZuJ66mg-QHPKYohif2hs96ZMosta azon rugózik a bulvár, hogy a fizetségén felül mind a 199 országgyűlési képviselő jogosult üzemanyagkártyára. Ebből bármelyikük benzint, gázolajat vásárolhat az autójába, amellyel bejárhat a Parlamentbe, vagy körüljárhatja egyéni választókörzetét.

Mindennek a Bors járt utána. Áttekintette azt is hány képviselő mondott le eddig a feltöltő kártyáról, és választotta – szintén közpénzből – a tömegközlekedést.

Az eredmény nem meglepő: 2015-ben és 2016 első negyedében mindössze egy parlamenti képviselő mondott le az üzemanyagkártyáról, és hárman vesznek benzin helyett bérletet.

Szűcs Lajos és Pánczél Károly a körzetünkben érintett két képviselők nincsenek köztük. Viszont nem is rekorderek a maguk fajtája közt. 
A benzinköltést tekintve az eddigi rekorder a fideszes Tilki Attila, ő 2014 novemberében 290 ezer forintot autózott el.

A politikai közismerten nem olcsó mulatság.  Sokan mégis jól hasznosítják mindezt.

http://www.atv.hu/thumbnail/772x514/5/52/40000.jpgÓcsán a helyi képviselők is külön díjazásban részesülnek. Juttatás illeti meg őket azért, hogy a választóikat képviselhetik úgy, ahogy az önkormányzat testületének tagjaként. Ezen felül megilleti őket a bizottságokban betöltött tisztségek után is az az összeg, amit a jogszabályi lehetőségek alapján megszavaztak maguknak.  Továbbá, és ezen felül az idei évtől a költségvetés keretébe illesztve a képviselőket 2 millió forintos támogatásban is részesítik. Mindez természetesen a városi költségvetésből kerül kifizetésre a számukra.  Ez az utóbbi összeg közel az egyharmada annak, amit az Ócsa Városi Polgárőrség egész évre kap támogatásként a várostól.  Mindez jól jellemzi azt az önkényességet és fölényességet, amely által önmagukat (anyagi vonatkozásban) mindezek a közügyek fölé helyezi.  
Az alpolgármester és a polgármester azonban más státusz. Ők együtt egymillió forint külön költségvetési támogatásban részesülnek, szintén a már korábban meghatározott juttatásaikon felül az idei büdzsébe foglaltak szerint. Ez a támogatás amolyan fizetéskiegészítés, vagy beépített, (automatikus) jutalom.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Opel_Astra_Sports_Tourer_1.6_Design_Edition_(J)_%E2%80%93_Heckansicht,_24._Juni_2011,_Velbert.jpg/800px-Opel_Astra_Sports_Tourer_1.6_Design_Edition_(J)_%E2%80%93_Heckansicht,_24._Juni_2011,_Velbert.jpgDe már nem is olyan kirívó ez a pénz annak tekintetében, hogy a polgármester egymaga utazásainak biztosításaként közel 6 milliós költségvetési teherviseléssel számoltatta el a személyes használatába vett új autót Ócsával.
Ez jelentősen magasabb összeg annál, amit a bulvár az országgyűlési képviselők utaztatására kimutatott.
 A porbafingó Ócsa többet képes költeni a polgármesterére, mint az országos átlagnak és a sajtónak kirívó esetként bemutatott országgyűlési képviselők.

Bukodi Károly polgármester ezek szerint mégsem olyan kis ember, mint ahogy sokan látni vélik. Kisstílűségét talán csak a nyelvpótlék összegében mutathatnánk ki. Nagyságát és jelentőségét pedig az új autó költségvetésbe illesztése és a köznéppel való kifizetése által jellemezhetnénk. Megteheti mindezt zavartalanul és minden szó, ellenvetés nélkül. Mert ma nincs egyetlen riválisa, és alternatívása sem a kisvárosi "mesternek". Ő az, aki megunta már a korábbi elszámolgatós időszakot, ahol NAV alapú elszámolással, vagy kilométer számolgatós költségtérítéssel kellett bíbelődni. Nem foglalkoztatja immár ez a dolog. Neki elég az is, hogy az általa használt jármű minden egyes költségét, - a tankolástól a szervizelésig - a város rendezi. Erre Ő már nem fecsérel semmit. Csak nekünk tűnik mindez pocsékolásnak. A maga számára mindez hasznos. 

Ócsa polgármestere ma is kikezdhetetlen jó figura a nép egyes köreiben. Az ócsai ember pedig megbocsájtó, és némi ellenszolgáltatásért készséggel felejt. Mert ma sem múlt a mondás, miszerint a pénz beszél.  

Ennél már csak a mocskos szocialisták a rosszabbak. Azok, akik még arra sem képesek, hogy tisztességgel kihasználják az adott lehetőséget, és éljenek a jogaikkal. 

http://194.33.69.87/image/gallery/11751/.660x1200.noWMP/52028.jpg?lavid=807473Őket is érdemes megemlíteni név szerint:

Vadai Ágnes már 2014-ben lemondott a benzinkártyáról, és annak terhére minden hónapban vásárol BKK-bérletet. Rajta kívül még a független Szabó Szabolcs és az MSZP-s Kunhalmi Ágnes választotta a tömegközlekedést.
Az LMP frakcióvezetője saját autó és jogosítvány híján szintén csak tömegközlekedést használ, a bérleteket, jegyeket saját zsebből fizeti.

A frakcióvezetőknek saját frakciójuk is fizethet gépkocsit és üzemanyagot, de vannak akiknek ez sem kell. 

Na ez aztán a vérlázító mocskosság!

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése