2016. március 4., péntek

A közlekedésbiztonság javítására pályázhatnak az önkormányzatok - kérdés, hogy akarja-e a vezetés (- ébresztő)

Itt az idő, hogy tegyen végre mozgósítsa magát a város önkormányzat és tegyen valamit a helyi közlekedés biztonságának növelése, pontosabban javítása érdekében.  

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvhW5Cl81e1hn2B1yfaGDbta_3TtrBIw5LpVkZ8d-cQMPS_unBs9vOzt3s05VCfwkigsJCDiW1vxpi9VFN9uuF26mkcJneX6-hj3mwEkJlzefu0T63gYYTgfd1uf95BUp8GqAu4_s1ztI/s1600/DSCF9058.JPG

Mint ismert, Ócsa városa az egyik olyan hely a környéken, ahol nagyon kevés az egybefüggő járda, és ahol van, az összefüggéstelenség okán ott sem kihasználható.  A városban közlekedő buszok megállóihoz sem vezet a városban mindenhol kiépített gyalogút.  Sőt a gimnázium előtt az egyik buszmegálló sem alkalmas a feladatának betöltésére. Ezekből a jelenségekből kiindulva, ma Ócsa lehet az egyik legelhanyagoltabb város a környéken a párját ritkító viszonyok hasonlatában.

A kerékpáros közlekedési viszonyokat tekintve itt is látható az elmaradottság.

http://bikemag.hu/images/2011/01/Ocsa_10.jpgÓcsán nem csak a gyalogjárdák, a kerékpárutak is hiányoznak. Ez a hiány a belső városrészben a nullával azonos, ami más városi rangon sorolt helyekhez viszonyítva, kuriózum.

Ennek ismeretében az ember logikusan azt gondolná, hogy a helyiek ezt a hiányosságot fokozott óvatossággal, elővigyázással orvosolják.  Nem így van.  A legtöbb bringás a kiépítetlen, járdázatlan, keskeny aszfaltcsíkon másokkal osztozva is képes a KRESZ előírásoknak vétve, világítás nélkül tekerni.  Ez a kiemelten balesetveszélyes helyzet szintén egy olyan szindróma, ami másutt kevésbé jellemző.

https://external-vie1-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQCw-7doONn-86bI&w=487&h=255&url=http%3A%2F%2Fstatic.fidesz.hu%2Fnewsite%2Fgallery-pic%2Fcaj%2F648x364%2F1435330654-bicaj.JPG&cfs=1&upscale=1&ext=png2jpgAz önkormányzat az elmúlt évek során nem volt képes a vázolt rossz helyzet javítására eddig.

Most azonban lehetőség nyílt a városvezetők előtt arra nézve, hogy ezen a hibás helyzeten és szokásjogon változtassanak.  A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium lehetőséget biztosít arra, hogy a településünkön javuljon a közlekedésbiztonság.  Ehhez nem kell mást tennie a városvezetésnek, mint pályázni erre.

Ne feledjük, hogy mi már januárban jeleztük, hogy  2020-ig bezárólag 1500 kilométer kerékpárút épülhet hazánkban. Jó lenne, ha most nem maradnánk ki ebből az önkormányzat hanyagsága okán.


A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pályázatot hirdet az önkormányzatok számára a települések közúti közlekedésbiztonsági helyzetének javítása érdekében – jelentette be Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár pénteken Budapesten, a Kerékpárosbarát szemléletformálás című szakmai konferencián, amiről a tárca tájékoztatta az MTI-t.

Az NFM közleményében ismerteti: Magyarország kedvezőbb közlekedési statisztikái az elemzések szerint érdemben az országos közúthálózati mutatók javulásának voltak köszönhetőek, a mintegy 172 ezer kilométeres, önkormányzati tulajdonú helyi közúthálózat baleseti helyzete nem változott lényegesen.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/11102858_792954564154820_6400054839177599116_n.jpg?oh=9c653fee34975eb8a7786f3c5b45d38f&oe=57577C07&__gda__=1466300209_20a7b21d0d64ec8ddcc4ceb826003858Az Önkormányzatok a települések közlekedésbiztonságának növeléséért című pályázat célja a helyhatóságok közúti közlekedésbiztonsági szakmai ismereteinek elmélyítése, a helyi közösségek aktivitásának serkentése, a bevált jó gyakorlatok összegyűjtése és széles körű elterjesztése.

A kiíró az értékelési eredmények alapján hat kategóriában közlekedésbiztonsági díjak adományozásával ismeri el a legjobb településeket. A nyertesek a rendelkezésre álló 15 millió forintos keretösszegből közlekedésbiztonságot segítő eszközöket vagy programokat kapnak. A pályázatokat a www.kozlekedesbiztonsagahollakom.hu oldalon lehet benyújtani április 20-ig.

A közlemény kitér arra is, hogy a regisztrációs időszak félidejéhez érkeztek a Kerékpárosbarát munkahely és kerékpárosbarát település pályázatok. Az NFM által tizedik alkalommal meghirdetett kiírások arra ösztönzik a vállalkozásokat, intézményeket és önkormányzatokat, hogy a megfelelő infrastruktúra kialakításával, szemléletformálással tegyék lehetővé, biztonságossá és vonzóvá a kerékpáros közlekedést lakosaik, dolgozóik és ügyfeleik számára. A résztvevők száma tavaly kétszeresére nőtt az előző évhez képest, az idei regisztrációs időszak első felében pedig a tavalyi 55 települési pályázóhoz képest már 70 önkormányzat kezdte meg pályázata kitöltését a http://kerekparosbaratpalyazatok.hu/ online felületen.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfl1/v/t1.0-9/11012564_792954560821487_8937937634616011988_n.jpg?oh=0cd08a2d2951ba6269c49e2132f2891c&oe=5767BBB4&__gda__=1466117302_dfb3f00e1b78fc3f2331590c0c436ad8


A regionális turizmusfejlesztési program keretében egy előzetes felmérésre került Ócsa és környékére, mert ez lehet az egyik fejlesztésre javasolt útvonal.  

http://kerekparosklub.hu/sites/default/files/zen_ninesixty_logo.pngCsakhogy, ez nem az önkormányzatunk, hanem a Magyar Kerékpárosklub Dél-pesti Területi Szervezete, valamint a Norvég Civil Támogatási Alap és az Ökotárs Alapítvány segítségével  valósult meg. 
(Projekt azonosító: NCTA-2014-10906-E.)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése