2020. október 1., csütörtök

Egy évet nem bírt ki a 150 milliós út - Ócsa polgármestere ettől még jól érzi magát ( - no és a helyi képviselők)

 Idén júniusában adták a 150 milliós költségvetési keretből készített útfelújítást a Székesi utcán. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi4fXVD7oz4HvvAMrM93ThhDfxIkvIbjBkvN3lZMqTYW7Z7FtAq2_IBdxqO68IPLGquTnIFv4qwTmqvwALJfGUgbF7V_LWJyVKnJtMdaTtEbscwr9vVh-3u3yeQpgpfLWtnLtXk5UNpaiI/s640/B.+%25C3%25BAt%25C3%25A1tad%25C3%25A1s.png
2020 júniusában adták át a fejesek - valójában most kéne bejárni és megnézni mihez adták magukat

  A felújítási munkát megelőző polgármesteri propaganda még a választások előtti időszakra nyúlik vissza. Sokakat sokáig hitetett a Damjanich- Székesi teljes felújításával, ami aztán jól elhúzódott és végül tartalmában sem az lett, amiről a polgármester az bejelentéseiben addig beszélt. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnq162zniyGh6-PG_b5DLfI_TPQjW1WSTYURZp9MyeGoFME9YuIt2KqL3qoeloVq03laKLFfgZrjgrc5T-vD7N5YnJrOWcZzdelrqCCZYIcTyXclf-d6OikKLmOEdvg2k_l64PDKV9dH4/w640-h288/k%25C3%25B6zmegh.18.12.04..png
A polgármester 2018-as önkormányzati beszámolójában még a Damjanich teljes szakasza szerepelt - ezt fogadták el a képviselők testületileg (- mégsem ez valósult meg)

A nyertes kivitelező a Dunaharaszti illetőségű Hidrográd Víz és Közműépítő Korlátolt Felelősségű Kft lett.

A Damjanich egy szakasza közben kimaradt. Nem csak a szegélyezési munkálataiból, de a Resti előtti zebra előírás szerinti rendbetételéből is. A beígért két akadálymentesített gyalogátkelő ezzel szintén kimaradt a felújításból és mondhatni nem is valósult meg. Így a menza előtti átkelés sem lett jobb. A Falu Tamás-Damjanich kereszteződése ugyanolyan pocsék maradt, amilyen volt. A "felújított" Damjanichon az úttest szélessége sehol nem tette lehetővé a terelővonal felfestését, mivel az ehhez szükséges minimális sávszélesség nem adott.  Az ócska helyi piac előtti szakaszon sem javult a helyzet.  Sem leállósáv, sem más nem javított a helyzeten.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiI11CMEyGm4ygrspzFUybA0L9YfSsuNb0aYgLSa9T3fmRJKXviyAzDfD6aTR7qdGZx0eTF0nrT378yPUM_eKtXzZB2iRX4z54DHhL0d6E3Z3z3iAn_r14-eotYw-EJQE31A6VzOdPoj2E/s1600/%25C3%2593+%25C3%25BAtjav%25C3%25ADt..png

 A Damjanich csapadékvíz elvezetését utólagosan most végzik egy másik pályázati kiírás keretében a Baross utca óvoda előtti szakaszával együtt 66 milliós költségvetéssel.  Érdekes mód ennek a közbeszerzésnek a nyertese is az a Seres Ildikó és Seres József nevéhez köthető Dunaharaszti vállalkozás, a HIDROGRÁD Víz- és Közműépítő Korlátolt Felelősségű Társaság, székhelye: 2330 Dunaharaszti, Akácfa u. 2/A. mint szerződő lett, mely oly kifogásolható mód slendrián hagyta hátra a korábbi 150 milliós munkát. 

De nem csak ez a két munka köthető a nevükhöz. Korábban ők már foltozták a buszmegállók előtti nyomvályúkat.  Biztos az akkori kifizetések és visszautalások gyümölcse mindez a megbízatás.

Az átjáró maradt a régiben - ide se járda, se gyalogút nem vezet, de át sem ( - még a KRESZ-táblák sem szabályosan vannak kint)

 A Székesi utca szintén keskeny maradt, amivel a buszközlekedés továbbra is kockázatos. A Székesin a szegélykövezést már elhagyták, és a vízelvezetést is csak egy oldalon próbálták épített árokkal rendezni.  A másik, (ráadásul magasabbik) oldalon azonban nem árkoltak mindenütt, és ahol igen ott is csak utólag, egy-egy nyomon amolyan szabad kivágású földárok létesítésével, ami ugyebár nem más, mint egy gépi markolókanál vájata.  Az aszfaltos útpálya szélesség nem éri el az 5 métert, így a 2,75 méteres sávszélességhez a felfestés nem alkalmazható. Ellenben az előírások erre az útszakra csak 30 km/órás sebességet engedélyeznek, amit az önkormányzat elfelejtett előjelezni és végül kitáblázni.

 A két 150 milliós útpálya ebből a szempontból továbbra is hiányos.  A Damjanich-Székesi kereszteződésében a gyalogos átkelés továbbra sem került rendezésre. Itt sem felfestés, sem gyalogút, sem pedig gyalogátkelő nem lett kiépítve a sínekhez.  A székesi utcai járdafelújítás is a Kölcsey utcánál kezdődik és valójában nem is kapcsolódik a Damjanichhoz. Kijelölt gyalogátkelő itt sem létesült.

KRESZ-táblák is hiányoznak még

A vasúti kereszteződésben máig rendezetlen a gyalogosforgalom. A kötelező előrejelző táblák KRESZ előírásainak megfelelő kihelyezésére az átadást követően sem került még sor.

A hivatalos átadási ceremóniára idén júniusában került sor, a megyei közgyűlés elnöke, Pánczél Károly országgy.-i képviselő, a polgármester és a jegyző által, amit a közterület-felügyelők és a helyi polgárőrség tagjai útlezárással biztosítottak.  

Az esemény bemutatása fontosabb volt a polgármester számára, mint a normális kivitelezés megvalósítása, vagy annak szakmai tartalma.

Az átadást megelőzően, és az után is számos panasz, kritikai megfogalmazás érkezett az önkormányzathoz a két felújításban érintett útszakasz hibái kapcsán. Mindezeket a polgármester igyekezett elhárítani és leverni érdemi intézkedés, vagy vizsgálódás nélkül. 

Leginkább azzal érvelt, hogy korábban ez még ilyen sem volt, és hogy itt ennek sem tudnak örülni.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhPlvTELSUaZZ1OkpvoZRC74BWipr31z2RsNEGhgEDDDYweesKjCptQR3hVtamf_t-w8zqh63GDGVvje2TTPTeP1upR6sfrKKSyJxE7f4T1x_dv4pFnny6GMpsOCB62Ql-w6qobThjyp44/s1600/Bk+b%25C3%25ADrja.png

Hogy mindez mennyire tükrözi egy városvezető hozzáállását, mentalitását és viszonyát a lakossággal, mindez elég hűen  igazolja hanyagságát és hányaveti modortalanságát. 

Aztán még a kis jegyző is beszállt (gondolom jó pénzért) a megmagyarázhatatlan visszaigazolásába.

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEicmJBgFauo0rVk0bmIY2-J4BFWi6spRHVOgHIO8BskVbnzeE1vLMGBcwtwDGmAjjC2OiMlK-5Ox73_xHh8Sar8uX7pyZTqYKMU6OEDw_bB-bxFTbs7CQhIIvp1mXuRngARLeKL7JzIJvg/s1600/Jegyz%25C5%2591i+v%25C3%25A1lasz+az+%25C3%25BAtra.png

Örüljünk, hogy van

 Persze Bukodi úszott már meg és tusolt el ehhez hasonló, vagy nagyobb balhékat is.  Lassan mégis úgy írja be magát Ócsa történelmébe, mint a kisváros egyik legtöbb problémás esetet tisztázatlanul hátrahagyó városvezetője.  Nem csak modern idők legkártékonyabb polgármestere, hanem az egyik olyan kétes személyisége is lesz a városnak, aminek ezen időszakban elszenvedett vagyonvesztése pótolhatatlan károkat okoz a jövőre tekintve.

Ócsa kiárusítása még a felújításokban is meglátszik.  A más településekhez mérten elnyert pályázati fejlesztések is úgy valósulnak meg Ócsán, hogy abból sok köszönet nem származik.  

A Damjanichon a felújítás már meg sem látszik. A Székesin pedig megindult már az állagromlás. 

Itt is az útalap bemosódása látható, és a vájt földárok beomlás előtti felgazosodása tetten érhető

 A Székesi-Martinovics sarkánál a román Misi előtt az aszfaltcsík már alámosásra került. A vájt földárok tele gazzal és bemosott útalappal. Az ígért szegélykövezés hiánya máris kártokoz.

Vele szemben a túloldalon az épített árok szintén gazzal benőtt, gondozatlan. És még csak pár hónapja hagyták hátra.  A város láthatóan nem kezeli, nem gondozza a a saját kezelésében levő közterületi útjait. Az is érdekes, hogy erre a felburjánzott gazosodásra nincs egy közterületese az önkormányzatnak, aki jelezné ezt a napi teendői sorában? 

A kiépített vízelvezető árok már nem is látszik a benőtt gaztól - a járdán magára hagyott kutyaszar (- Ócsa már csak ilyen)

Még fél éve sincs, hogy Fidesz emberei fényképezkedve átvágták felette a szalagot, az átmenti épített csatorna betonszegélye máris omladozni és több helyen  mállni kezdett. A kiépített behajtok feletti átvezetés szinte mindenütt betöredezett, mert nem elég erős, és teherbíró rétegben, nem is jól megalapozva készült el, hanem csak egy PVC csőre dobott sima betonréteggel fedetten, ami eddig  tartott. 

Hogyan is gondolhatta valaki, hogy ez az átvezetés elfogadható - 150 millióból csak ez tellett (- a leadó a lényeg)

 Persze ezt az önkormányzat részéről elfogadták és átvették, de az ezekhez köthető házak még el sem készültek és valós forgalom se bonyolódott le ezeken, de már így is tönkrementek.  Természetesen az önkormányzatban ennek felelős személye nem lesz, ahogy az eddig sem volt. A városi képviselők pedig úgy nem foglalkoznak ezzel, mint más botrányos, vagy korrupció gyanús esetekkel sem. 

 Ma a 150 milliós Székesi utca egy lepusztult városképet mutat. A vízelvezetésre szolgáló árok vagy töredezett betondarabokból málladozik, vagy be van nőve gazzal és az fedi. 

Akár hogy is legyen, ez nem csak egy hanyag munka, hanem egy nemtörődöm városvetés képe is egyben. 

Székesi utca - az aszfalt alámosása itt is megkezdődött, az árok betonszéle úgy töredezik, mintha 50 éves lenne ( - jól látszik, milyen ócska munkát végeztek)

 Az ember nem hiszi el, hogy ma létezik még ilyen városvezetés és olyan mögöttes képviselőtestület, aki mindezt hagyja.  És lássuk be, Ócsán létezik az a testület, ami ezt a bizalmunk ellenére a pénzünkből hagyja és eltűri.  De már hogy ne tűrné, ha a második legtöbb szavazatot kapó polgármester-jelöltet a regnáló javára képesek voltak kizárni mindenből.  Ezek összességében a saját képviselőtársukat is képesek voltak Buksi nyomán bojkottálni. Hogyan is lennének tekintettel akkor ránk, a választókra akik nem véletlenül cserélték le a régi gárdát a változás mellett voksolva. Úgy tűnik ezeknek már egy aprónyi Júdáspénz (egy ciklus) is elég az áruláshoz, vagy a beígért gazdagodáshoz. 

Mindenesetre hányingerkeltő ami itt látható.

Ócsán márpedig ez van.  A felvételek dokumentáltan ezt a képviselői mulasztást, mint milliós tékozlást igazolják vissza.  Nem hiszem, hogy az önkormányzati felelősök mindezt csúszópénz nélkül hagynák. 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése