Ma, idegenben szerzett győzelmével 7 győzelmével. a 8 helyen 21 ponttal zárta a tabella idei őszi fordulóját a polgármester csapata.
Mondhatni nem nagy szám egy 10 milliós támogatási keretből működő sportegylettől, ha azt nézzük, hogy a nálunk kisebb települések hol állnak és milyen eredményeket értek el a területi fociban.
A 3530 főt számláló Felsőpakony például egy osztállyal feljebb az élen áll. Ők a megye II. vezető csapata 15 mérkőzésből 14 győzelemmel vezetik a listát. Mögötte Bugyi nagyközség együttese 11 győzelemmel végzett a második helyen. Őket követi Tápiószele, Tápiószecső, Ráckeve, Üllő, Őrkény, Halásztelek, Taksony II együttese, és Alsónémedi. Aztán a megyei másodosztály déli csoportjában a 11. helyen is egy 2700 fős kistelepülés áll. Ők pedig Újhartyán.
Ócsa lakossága ennek háromszorosa, de még sem képes azokra az eredményekre, melyre az előbb említettek.
Nem véletlen tehát, hogy annyi bírálat éri a focit mostanság a közösségi oldalakon. Igaz régi mondás szerint ez az a sport, amihez mindenki ért. Nagy ész sem kell hozzá, hiszen elég a labdát a kapuba juttatni, amihez adottak a játékosok. Bár ez mindkét oldalra igaz, mégis vannak, ahol ebben rendre mások a jobbak. Állítólag ilyen a magyar a foci.
Ennek ellenére sokan szeretik és többen utálják, vagy kritizálják a beleölt pénzek nyomán.
Nincs ez másként Ócsán sem. Vannak akik durvábban és vannak, akik visszafogottabban.
Blogunk is többször előjött már vele annak kapcsán, hogy a város lakosságát sújtó kommunális adóterhek városházi bevételeivel nem számol el az önkormányzat. Az egyesületet vezető polgármester többszöri kérdésre sem volt hajlandó elmondani, hogy mire költik azt a 25-30 milliós bevételt, amit az ócsai állampolgárok produkálnak. Bukodi Károly mindvégig csak azt hangoztatja, hogy erre a pénzre szüksége van, és az beépül a kisvárosi költségvetésbe. Vagyis azt nem címkézik fel és nem kimondottan kommunális, vagy közösségi célokra használják. Így a befolyt milliók általa bármire elkölthetők.
Ismerve Ócsa közállapotait, az elmaradottságot, a vízelvezetési problémákat, az utak állapotát, a járdázatlanságot, vagy a vasúti átkelés balesetveszélyeit, a szemétszállítás hiányosságait, bizony lenne itt elég olyan kommunális jellegű célkitűzés, amit az elmúlt évek több százmillióiból rendezni lehetett volna.
Ehelyett azonban azt olvasni, hogy a focira költhetik a kommunális-adóbevételek egy részét. De fizethetik a polgármester megállapított járandóságán felül biztosított külön juttatásait, ahogy az alpolgármesterének és a képviselőknek is ilyen célra kifizetett milliók is származhattak ebből. Sőt még az is előfordulhatott, hogy az oxyfa-ültetvényeken elvesztett millióink is a kommunális adóból lettek fizetve, ahogy az egykori TSz-Iroda 27 millió körüli felvásárlása, majd 10 milliós lebontása is.
Gyakorlatilag bármire felhasználhatja és elköltheti a beszedett pénzünket az önkormányzat, anélkül, hogy azzal külön, vagy részleteiben elszámolna. Ezért nem akarja felpántlikázni és külön kimutatni a polgármester, hogy a kommunális adóbeszedése miként kerül felhasználásra, vagy visszaforgatásra az adózó állampolgárok felé. Ezzel a városvezető azért nem akar élni, mert elszámolni sem hajlandó azzal a mögöttes pénzzel, amit immár 10 éve hogy beszednek. Valójában el sem tud vele számolni, hiszen maguk a fizető felek sem tudják, hogy ebből a hatalmas összeg mi célból kerül beszedésre. Mert az, hogy erre szüksége van a költségvetésnek, az csak annyira igaz, mintha azt mondanák, hogy Rolls-Royce-ra van igénye a polgármesternek. Tehát bármilyen célra felhasználhatja a kommunális adót, annak érdemi célja, és elszámolhatósága nélkül. Valójában nem is a közösségi célokra került felhasználásra, hiszen ebből eddig sem került megreformálásra a közösségi közlekedés, nem lett "ingyen" szemétszállítás, és Alsópakony majorjába élőkhöz sem jutott még el a vezetékes ivóvíz.
Nem marad más, csak a foci, aminek mögöttes önkormányzati finanszírozása szintén a polgármester keze ügyében van. Tehát az sem elképzelhetetlen, hogy a városlakóktól beszedett adó bizonyos összege átcsorog a polgármesteri sportegyesülethez, hiszen az önkormányzatban senki sincs, aki megtudná mondani, hogy a Bukodi-Horváth által bevezetett kommunális adóbeszedésből milyen közösségi ügy, vagy dolog valósult meg. Gyakorlatilag nem képesek elszámolni az eddig beszedettekkel, azt csak a költségvetési kalapban elsüllyesztve használják fel, vagyis koptatják el. Ezért is lehetséges mindaz a felsorolás, hogy mire is fordíthatták, ha nem arra, amire közösségi érdekeik kívánnák.
Akár hogy is tekintünk a focira és a mögöttes teljesítményre, ugyanazt a siralma állapotot látjuk az ÓcsaVSe teljesítményében, mint az egyazon vezetővel megáldott Ócsa Város Polgármesteri Hivatalának munkájában. Ahogy a polgármesteri sportegyesület is gyenge produktummal bír, úgy a város élén álló polgármester is ugyanolyan rossz hatásfokkal ténykedik.
Így pedig Ócsa városának mutatója is hasonlóan gyenge.
Nem véletlen a párhuzam az értelmetlenül focira költött milliók és az ugyancsak mögöttes produktum nélkül beszedett kommunális adó milliós nagyságrendű tételei közt.
Ahogy a focira is értelmetlenül költünk, ugyanúgy a kommunális adóteherrel szintén hasonló mód aránytalanul és érdemtelenül sújtanak minket. Talán ezért sem véletlen a futballal szembeni kritika.
Ócsa nem csak a fociban van egy osztállyal lentebb, hanem a települések rangsorában is alatta marad másokénak. Alsónémeditől Bugyi községen át Újhartyánig mindenki előrébb van.
Többre érdemes városunk pedig a megye harmadosztályának középmezőnyében található, és ez nem labdajáték.
Többre érdemes városunk pedig a megye harmadosztályának középmezőnyében található, és ez nem labdajáték.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése