2019. november 28., csütörtök

Tovább folyik a pénzszórás - most a polgármesternek van szüksége még több illetményre ( - másra meg nem jut)

Azok után, hogy a Fidesz elvesztette több polgármesterét, arról szóltak a hírek, hogy a galád ellenzék milyen pénzéhes osztogatásba kezdett az elnyert területeken.

Máris havi jutalom a polgármesteri feladatok ellátásáért
Akkor most itt szeretnénk megnyugtatni Szűcs Lajos, Pánczél Károly és a Bukodi Károly vagy a Horváth Tamást kedvelő pártcsaládot, hogy az ócsai fideszesek sem különbek az általuk mélységesen elítélt ellenzékieknél. Ócsán csupán annyi a különbség, hogy itt nincs ellenzék, és szabad a pálya, adott a pénzfolyás, a pénzügyi garázdaság, a környezetszennyező tolvaj tempó, ahol a vezető tisztségviselők határozzák meg, hogy ki vihet építési törmeléket az önkormányzat telkére, ki használhatja a strandot, ki viheti haza a temető melletti fasort és ki mennyi plusz juttatásban részesülhet még az önkormányzati vagyonból.  Mindez ne zavarjon senkit, hiszen ez nem más, mint a közvagyon megdézsmálása, amolyan féltörvényes kartelezéssel. 

Nem akarok én itt újra a ciklusonként szokásos laptopok drága beszerzésével megvalósuló cseréjével jönni a kilógókecskelábról beszélni, vagy hogy ezen kihány százalékot nyerve tehetett zsebre. Biztos van itt egy házi komputerfutár, aki mindezt jobban tudja. 

Az is köztudott, hogy a választási ígéretek összhangban nincsenek a városvetői tevékenységgel. Ma már a nép úgy megszokta a tisztességtelenséget, hogy a polgármesteri hazugságok meg sem rendítik.

Ma már az sem zökkenti ki a választót az elkötelezettségéből, hogy a polgármester alig kezdete meg újabb ötéves ámokfutását, máris pénzt szeretne még bezsebelni, az előző testületin megállapított havi 598 ezer 302 forinton és a hozzácsapott 89 ezer 745 forintos költségtérítésen túl, most még 1 havi jutalmat is bezsákol magának. Igen! - a múltkori ülésen megállapított havi járandóságán felül most még egy havi illetményt irányzott elő magának, aminek előterjesztője nem más, mint a jegyző.  Az, akit ő maga tett naggyá emelt be abba székbe, ahol ma is tisztségében lehet. Így teljesen érthető kettejük pártos kézfogása a közpénzek osztása során. 

Az, hogy a Köztársaság téri (millenniumi) játszótér munkálatai leálltak és hogy arra jelenleg nincs fedezet, nem számít akkor, ha a város vezető tisztségviselőinek kell a pénz.

Így volt ez akkor is amikor az egyik legelutasítottabb személy, az összeférhetetlenül állást-halmozó  és pénzt nyelő alpolgármesternek kellett adni köszönésképpen a Bukodi jóvoltából még 3 havi illetményt.  Természetesen ezt is megszavazták a hozzá hű képviselők.

Ezek után a most visszaválasztott polgármesternek jött meg a pénzéhsége és erre szerényen egyhavi illetményre tart igényt.   A hozzá lojális képviselők pedig készséggel ezt is megadják neki, mivel ez előrébb való, mint a gyerekek játszótere.  

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a Szűcs Lajos, Pánczél Károly, valamint Bukodi Károly és társai képviselte Fidesz semmivel nem különb annál az általuk alantasnak ítélt társaságnál, akik mindezt ellenzékiként megteszik. 

Bukodi Károly sem tehetné meg ezt a mögöttes tagság, valamint Szűcs Lajos, Pánczél Károly országgyűlési képviselők elfogadó támogatása nélkül. 

Csak emlékeztetőül érdemes felidézni a választások eredményét. Azt a népi akaratot, amit a szavatok útján az itt élők kifejeztek.   
 

Ezek szerint Török László a 361 szavazattal maradt le az őt megelőző Bukodi Károlytól a polgármester választás során.   

Ennek ellenére a polgármester által javasolt bizottságok felállítása során neki semmiféle tisztséget nem ajánlott és nem is kérte fel annak vezetésére. Mindez jól illusztrálja azt a frusztrációt, ami Bukodi szellemiségét jellemzi.   

Általában az volt eddig a szokás amit országosan is leképeztek, hogy a választási arányoknak megfelelő alpolgármesteri és bizottsági struktúrát javasoltak. 

 Budapesten Pokorni Zoltán a bizottsági tagok megválasztásának vitájában ismét előhozta az ülés elején hangoztatott érveit, miszerint a pozíciókat a képviselői arányoknak megfelelően lenne ildomos elosztani.  

A fővárosban a Fidesz szerint a posztok elosztása nem tükrözi a képviselő helyek arányait, ezért szót emelve tiltakoztak.

Ócsán azonban ez már nem számít itt ez senkit nem zavar. Nálunk a helyileg érintett két fideszes országgyűlési képviselő egy szót nem szólt az általuk képviselt párt vonatkozásában a máshol kifogásoltan méltatlan helyzetért. Ócsán ez is megengedett.

Bukodi Károly az embereivel (közöttük a függetlennek feltüntetett Balló és Gallai) gyakorlatilag gúzsba köti a választási eredmények alapján az alpolgármesteri székre érdemes második legerősebb jelöltet. Bukodi a háttértárgyalásokon sikeresen megegyezett a jelöltekkel a bizottságok előosztásáról, amiben Török Lászlónak nem szánt szerepet.  Inkább olyan behajolt külsősöket rendezett az elnök mellé, mint a volt, de kiesett gazdasági bizottsági elnök (Kardos Zoltán), valamint Hajdúné Papp Katalin, aki már annyi pénzt nyal föl a különböző tisztségeiért, hogy más tisztes munkával sem keres meg ennyit.

Aztán azon is érdemes elgondolkodni, hogy a polgármester számára miért jár havonta közel 90 ezer forint költségtérítés, amikor az általa használt 6 milliós autót a mi közvagyonunkból vásárolták, azt ugyanebből mi szervizeljük és tankoljuk, az ablakmosófolyadékával együtt.  A polgármester a szódájától a WC-papírig mi állunk mindent a városi költségvetésből. Minek akkor számára annyi költségtérítés, amennyit a menza étkeztetési cégnél egy kézilány egy hónapi munkával sem keres meg?

Havi 89.745,- Ft költségtérítés is kijár - drága polgármester
Bukodi Károly a saját túlhatalmát (önkényuralmi károlyiságát) építi ki Fidesz közreműködésével. Olyan testületi bizottságokat hoztak létre, melybe egyetlen pártidegen, vagy ellenzéki nézeteket valló személy nem kerülhetett be.  Olyan SZMSZ-t fogadtak el, mely a polgármester hatalmát növeli és terjeszti ki.

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) lehetőséget ad arra, hogy a képviselő-testületi szervezeti és működési szabályok (SZMSZ) felhatalmazzák a polgármestert arra, hogy a testület két ülése között halaszthatatlan esetben döntsön, ez alól csak pár hatáskör, például a rendeletalkotás kivétel. Az önkormányzatok ezzel jellemzően szűk körben élnek, pontosan meghatározva, milyen kérdésekben jogosult a polgármester dönteni.

Egyesek szerint Bukodi megkerülheti az átláthatósági és nyilvánossági garanciákat, amik a képviselő-testület működéséhez kapcsolódnak, csak a két ülés közt halaszthatatlannak kell minősítenie egy/az ügyet.  Lássuk be, hogy valahogy ekként szennyezhették le a környezetet, bár azt hónapokon át tették, amikor is lett volna helye a testület elé tárni.  Csakhogy ők ezt akkor sem akarták.  Nem véletlen, hogy ma többen is a város egyik legnagyobb korrupciós ügyeként tartják számon azt.

Most ennek nyomán még tovább építheti önkényuralmát az a polgármester, aki nem csak ebben, hanem az oxyfa ügylet botrányos végkifejletében és a vagyonvesztéssel járó ingat ügyekben is érintett volt.


Bukodi polgármesterségére mindig is jellemző volt az önös érdekek előtérbe helyezése és a milliók elszórása, vagy oda dobása másnak, mintsem a lakossági érdekek képviselte. Jelenleg sem a választási eredményeknek megfelelő önkormányzatiságban, vagy képviseltben gondolkodik, hanem a maga juttatásainak növelésében. Neki a pénz, a bevétel sohasem elég. 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése