Talán emlékeznek még a Nefelejcs óvoda előtti Dózsa György utca rövid szakaszának tavalyi felújítására.
Decemberben adta át a polgármester és a város országgyűlési képviselője, amikről az út közepén kiállva készült képet is megosztotta a hívőkkel.
Mindez mondhatni jelentéktelen dolog, de mivel Ócsa közismerten a lepusztult úthálózatával váltotta a polgármester csuklásait, így ez is kiemelt fontosságot kapott, annak ellenérte, hogy ez a rövid szakasz nem is volt vészes.
Mégis ezt választották, a kátyúkkal terhelt forgalmasabb szakaszok biztonságossá tétele helyett. lelkül rajta, ahogy azon is, hogy ha már sok millióért felújítanak egy utat, akkor azt miért nem lehet normálisan megtenni úgy, hogy előírás szerinti két forgalmi sáv szélességű legyen.
Ugyanez történt a Vadvirág utcában is, ahol az útfelújítás annyiból állt, hogy a régi alapra ráhúztak egy új aszfalt réteget, de az úttestet, nem szélesítették ki a megfelelően. Igaz, azt hazudták, hogy "vízhálózat rekonstrukciós és egyben aszfalt felújítási munkálatokat végez" a DPMV, de a vízhálózathoz, a csövekhez nem nyúltak, addig nem mentek. Valójában nem is bontották fel az utat és nem tárták fel a vízvezetéket, azzal nem foglalkoztak, mindebből az következik, hogy ez egy fedőszöveg és elszámolási alap volt a "fedett" munkára. Bukodiék így tudták elérni, hogy a DPMV elszámolásában és társult mutyijával leaszfaltozzák az utcát, amire amúgy önkormányzatával képtelenek voltak. Az útfelújításnak nevezett munka eredményeként a padkával együtt is hiányzik még fél méter a szabványszélességből, figyelembe véve „a belterületi közutak méretezése szerint a kétirányú autós forgalomhoz legalább 5,5 méter kellene”. Tehát még ezt sem voltak képesen úgy elvégezni, hogy az hosszútávon megfelelő és jó legyen. A Vadvirágból az előírás szerint hiányzó fél métert végig elspórolták, annak ellenére, hogy itt buszforgalom is bonyolódik. Ócsa város vezetését persze mindez nem zavarta abban, hogy erre a beruházásra is rendesen elszámolják a ráfordításokat, amibe már a felszíni vízelvezetés, az út menti csatorna, vagy a gyalogosjárda kiépítése sem fért bele. Az pedig csak hab a tortán, hogy mindezt amolyan barter keretében intézték azzal a DPMV-vel, ahogy az ócsai alpolgármester a tanácsadó testület tagja.
Az, hogy miként lóg ki a lóláb, itt ugyanúgy senkit nem érdekel, ahogy az Arany János utcában székelő hasonszőrű, de ellenzékiként is belőlük prosperáló honpolgárt sem, csak kapja meg támogatásként a jussát. Az ócsai utak, és célok a mögöttesekkel már csak ilyenek.
A Dózsa György utca feljavítását követően egyenirányították azt, ugyanazon elv alapján, aminek mentén a 25,4 millióért elszámolt Vadvirágot nem. Pedig az ovi előtt csak akkor jár busz, ha esetleg kiránduláshoz rendelnek, vagy a sofőr éppen ott áll le vele. A Vadvirágban azonban menet-rendszerint járatok közlekednek a nem szabványos (nem az előírt szelességű) úton, ahol kétirányú a forgalom.
Nem is ez az aktualitása a dolognak most, amikor ezt a nemrég feljavított és egyben leaszfaltozott útszakaszt tekintjük. A lényeg, amiért szót emelünk az nem más, mint annak a gondoskodásnak a hiánya, ami mindezeket a műveleteket övezi.
A hétvége előtt szomorúan éltük meg, hogy a Bukodi-Pánczél által letaposott aszfaltszőnyeget átvágták. Ezzel ezt az egyetlen egybefüggő, nemrég még milliókért javított utat is szabdalttá tették. Bizonyítva mindazt, hogy Ócsán a befektetett érték nem számít.
Szégyen mindez a városvezetésre.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése