Mint ismert, választások előtti fogásként ismét internetes fogadóórát tart a polgármester, hogy közelebb hozza a város lakóit az önkormányzat első emberével, magával a vezetővel.
Azzal a polgári vezetővel, akit mesternek képzelünk az itt élő emberek és a város élén. Sok évi tapasztalat alapján azonban a mesterség, a gondos gazda keze nem lelehető fel a munkásságában.
A mostani polgármesteri fogadóóráján sem tudott semmi konkrétumot, vagy biztosan mondani a visszatérőn felvetett problémákra.
Közismert, hogy Bukodi Károly polgármester Horváth Tamás segédletével egy olyan életképes kisvárost vett át az előző vezetéstől, - aminek alpolgármestere a mostani elöljáró, - aminek újszerű és jó minőségű egybefüggő belső úthálózata volt. Hogy ez mennyire igaz, azt a mostani polgármester is visszaigazolja azzal, hogy az úttal kapcsolatos OTP Ltp befizetések sem zárultak le ekkor még mindenkinél. Tehát a belső úthálózattal nem volt különösebb gond. Annak csak az állapotmegóvásával kellett volna foglalkozni. Ez azonban az évek során valahogy elsilányult, és ma már olyan rossz állapotba kerültek, hogy majd minden utcán található kátyú, és minden lakónegyednek meg van a saját, körbeaszfaltozott krátere.
Ezt a mostani fogadóórán is felvetették. Ismert a probléma, csak a vak nem látja. Kérdezve a polgármestert, azonban kiderült, ő ezzel nem foglalkozik, azt Icsó Zsuzsannna hatáskörébe utalva a Városüzemeltetésre hárította, annak ellenére, hogy az útjavításokkal és azok pénzbeli betömésével alapjaiban a képviselő-testület foglalkozik. Nem mondom hogy hazug volt a polgármesteri válasz, de hogy alantasan kitérő és lepasszoló, azt igen. Bukodi Károly nem a probléma megoldását, hanem egy köztes kitérőt adott válaszában. Valójában a polgármester is tudja, hogy nagy a baj, amit képtelen orvosolni. Az úthálózat felületén található kátyúk száma és nagysága a város lyukas gatyáját mutatja.
Azt a kifosztott városi büdzsét, amiből jutott úgy 40 (27+13) millió a TSZ-Irodára, vagy 20-40 millió a OXY-fa ültetvényre, és az összes többi hülyeségre. És ekkor a perek valamint a mögöttes ügyvédek költségeit nem is számolva még ott van a polgármesteri foci milliói, a képviselők SZMSZ-ben foglalt díjazásán felül biztosított külön juttatások milliós terhei és még ott ül a lakosság nyakát terhelve a kommunális adó kivetésének 25-30 milliós terhe is. Mindezeket számításba véve és a városra fordítva bizony élhetnék egy szép rendezett és gondozott városkában, ahol szegélyezett utak mentén járdán biztonságos lehet közlekedni, ahol a kerékpárosok és a buszok nem egyazon kátyús nyomvonalon egymást is kerülgetve haladnának és a buszra várakozó gimnazisták sem a földbe vájt megállóban várnák a csodát. Természetesen egy ilyen nem Bakodi-stílusú környezetben a vasútállomás is kiépített kerékpárúton lehet megközelíteni aminek környezete is tiszta és rendezett, nem úgy mint a jelen állapotokban. A vasutat keresztezőátjárók pedig biztonságosan kiépítettek, ahol mindenkinek meg van a maga elkülönített közlekedési útvonala.
Ócsa azonban nem ilyen. Bukodi Károly és Horváth Tamás vezénylete alatt itt csak a problémák halmaza gyarapodott. Környezetszennyező önkormányzattól, a szabálytalanságok során át itt minden van, csak rendezettség nincs. A város forráshiányos, amit maga a polgármester sem tagad.
Nincs pénz a vasút kereszteződés rendezésére immáron 8 éve, nincs lehetőség kerékpár-útépítésre, a piac környékének normalizálására, az intézményesített étkeztetés jobbá tételére. Itt csak be és kifolyik a pénz, de nincs megoldva a felszíni vízelvezetés, nincs közúti csatornahálózat, és Alsópakony sem jutott még a hálózatból szolgáltatott vezetékes ivóvízhez. A két városvezető pedig ezzel is kampányolt, meg a hihetetlen járulékos fejlődéssel anno, amikor deviza-lakónegyedbe adták a derekukat. Aztán ebből az ígérgetésből sem lett semmi jó. Az alsópakonyiak problémái is maradtak azok, amik évekkel ezelőtt is megvoltak.
Most sem mondott és használt mást a polgármester, mint a jövő időt. A jelent csak annyiban érintette, hogy folyamatban van. Vagyis megint a semmi.
Aztán az meg már milyen, hogy amikor jelzik neki, hogy az úthibák bejelentése ellenére sem történik meg a javítás, akkor azt mondja, hogy jelentsék be még egyszer. Nem is érti az ember, hogy ez miért a lakosságra hárítják? Miért nem a polgármester által meghatározott városüzemeltetés járja és ellenőrzi az utak állapotát? Miért kell ehhez még külön lakossági igénybejelentést tenni? A közterület-felügyelő is mit végez napjában, amikor sem a szemétlerakások nem továbbítja a vezetés felé, sem az úthibákat. Ha ezt megtenné, akkor a polgármester sem csodálkozna úgy el, mint ahogy tette ezt a kollektív szemét szedés alkalmával tapasztaltak során. Ha közterület-felügyelő normálisan ellátná a feladatát és jelezné a kátyúkat, akkor a polgármesternek nem kéne a lakosságot ráuszítani a városüzemeltetésre. A közterület-felügyeltünk arra sem képes, hogy a három napig füstölgő szemétdomb esetén eljárjon, mert azt a haveri körhöz tartó égeti. Ugyanez van a parkoló közepén szabálytalanul lerakott félpótkocsi és a terület közepén hagyott kamion esetében is. Erre mondja valaki, hogy nem korrupt az egész. De mit is várhatunk az olyanoktól, akik maguk is a kocsiból hajigálják ki az égő cigarettavégeket? Nem egy esetben láttuk már, ahogy azt kidobja Janó a kék Suzukiból menet közben. Nos egy ilyen közterületes hűen tükrözi a felettesei hozzáállását. Mit is várhatnánk el tőlük még?
Nem tudunk mást mondani, mint amit a polgármester a fogadóóra végén: sajnálom, elrepült felette az idő.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése