2019. június 26., szerda

Menetrendváltozás lakossági igény alapján - Ócsán azonban hiába is kérik az emberek, a polgi nem enged

Biztosan sokan lehetnek Ócsán, akik még támogatják, vagy újraválasztanák azt a sikertelen embert, aki ma a város dolgai felett rendelkezik polgármesterként. Hiába is tartják mások sikertelen és rossz vezetőnek az önkormányzatunk élenjárójaként, ha  a lekenyerezett többség a rá kent vaj lenyalására vágyik. 

Érdekes volt megtapasztalni az elmúlt évek során Ócsán a polgármesteri ténykedés sutaságát, és eredménytelenségét. Rossz volt napjában átélni a közlekedés szervezetlenségét, az átgondolatlanul fenntartott járatokat, és azt a kerülővel kikényszerített körutazást, amivel csak az ittenieket büntetik.  Így az ócsai polgármester nevéhez köthető a leghosszabb menetidőt tartó járat, a leghosszabb ideig tartó utazás a fővárosba.  Mindezt a rekordot az ócsai polgármester tudhatja magáénak, amihez úgy tűnik makacsul ragaszkodik, megcsúfolva ezzel a várost átszelő autópályát, mint a gyors és biztonságos közlekedés egyik útvonalát.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6a/636-os_busz_%28DUD-863%29.jpg/1280px-636-os_busz_%28DUD-863%29.jpg

Mindennek alapját az szolgáltatja, hogy a lakosság több ízben kifogásolta és panaszolta a volán járatainak a várost érintő sűrűséget, meglévő útvonalát és a fővárosba jutás idejét. Nem véletlenül merült már fel többszörösen a buszjáratok átszervezésének igénye. Lakossági kezdeményezés, kérelem, előterjesztés, és aláírásgyűjtés is volt már az ügyben, hogy a jelenlegi buszjáratok más szisztéma szerint közlekedjenek. Ennek lényege, hogy az Ócsa városából induló és érkezőjáratok fele ma is Alsónémedi települést szolgálja ki azzal, hogy a községen belül helyi járatként közlekedik. Más szóval az Ócsa-Budapest és a Budapest-Ócsa járatok egy része Alsónémedi belterületén kóvályog, ahelyett, hogy egyenesen a fővárost összekötve vinni a dolgozókat.  Ezt már az évek során többször panaszolták az önkormányzat és a polgármester felé.

Ezzel párhuzamosan azt is kifejezték már az ócsaiak, hogy egyes városunkat érintő buszjáratokat az autópályán közlekedtetve kösse össze a fővárossal. Ez nem csak jelentős menetidő megtakarítást és gyorsabb eljutást jelentene, hanem egy alternatív munkába járási lehetőséget és útvonalat hozna az itt élőknek. Ezzel az Alsópakonyban élőknek szintén olyan minőségi javulást élnének meg, ami jelenleg nem biztosított a számukra. A főváros centrumától 30 kilométerre fekvő településről a Budapestre jutás közösségi közlekedéssel, manapság úgy 2 órába telik. Ez nem haladja meg a 15 km/órás sebességet, ami ügyebár egy átlag kerékpáros tempója. Vagyis ha valaki bringára kapna és a pályán feltekerne, hamarabb érne a fővárosba, mint a buszos utazással. 

Mindez persze a polgármester szégyene, csakhogy neki ettől még nem ég le a bőr a képéről. Ha ugyanis a már kezdeményezett "fordított irányú" járatokkal nem az autópálya sarkától indulva és attól eltávolodva keringőznének a buszok, hanem ellenkezőleg, akkor megoldható lenne az ócsai lehatón át az M5 pályáján a Budapestre jutás. Ez legalább fél óra nyereséget hozna az utazással eltöltött időveszteségből, minden egyes utas számára.

 635-ös busz (LLB-801).jpg

Ócsán azonban a városvezetés nem veszi figyelembe az itt élők igényeit és elvárásait. A polgármester immáron 9 éve nem képes megállapodni a közlekedési szolgáltatókkal. Ahogy legutóbbi fogadóóráján is említette, "egyeztetéseket" folytat.  A MÁV-val kapcsolatos problémák során ezt már legalább annyiszor bejelentette, ahányszor szorították a cipőt a lábán. A Volános buszközlekedés tárgyában ugyanolyan sikertelenséget mutat, mint a vasút esetében.  Tehát Ócsa polgármestere vagy nem érzi az emberek gondjait a magáénak, vagy pedig egyszerűen alkalmatlan. Hacsak nem rosszindulatú, de ilyet feltételezve sem gondolna az ember a másikról. Főleg nem egy városvezetőről. Marad  a korábbi két felvetés közül így a hozzá illő. Vagy nem foglalkoztatja ez az egész közlekedési anomália, vagy egyszerűen képtelen megoldani az évek óta húzódó problémát a kisvárosi polgármester. Bár mi is legyen a magyarázat, a végeredmény mindig az alkalmatlanságához vezet. 

Érdekes, látni, hogy Inárcs, Kakucs kistelepülések vezetői miként képesek sikeresen és gyorsan bejuttatni a polgártársakat a fővárosba. Ők már rég beértek a munkahelyükre, amikor a fővárosba tartó ócsai még Alsónémedi utcáin köröz a busszal. Ott, ahol amúgy is annyi járat halad át és áll meg, hogy az ócsainak már tényleg nem kéne. Az sem elhanyagolandó, hogy az alsónémedi járatok egyike sem jön át Ócsára,  vagy éppenséggel fejezi be itt a járatát. Nem. Az alsónémedi buszjáratok Alsónémedi végállomással  zárják az ajtókat. Csak az ócsai busz jár át, és vissza. Az Alsónémedi buszjáratok egyike sem teszi ezt meg viszonzásul.  Pedig alsónémedi központjában számos más járat is megáll. Így mondhatni semmi szükség az ócsai busz körbevezetésére némedin. Legyen összekötve buszjárattal a két település, de ne úgy, hogy az Ócsa kiszolgáltatásával és az itteniek felesleges időutaztatásával párosuljon. 

Jó látni, hogy az 5000 lélekszámú Alsónémedire községre mennyi (Bkktavolsagibusz.svg 626, 627, 628, 629, 630, 631, 633, 636) busz közlekedik és áll meg. Ezzel szemben a közel dupla annyi (9330 fő) lelket számláló Ócsa városának csak két (635, 636) fővárosi járata van, amelyik közül csupán egy a közvetlen. Alsónémedinek ebből is legalább kettő és fél jut. 

Ami pedig a menetidőt illeti, az ócsai (635, 636) buszjáratok 52 perc és 1óra 23 perc között teszik meg a 32,3 km illetve kerülővel a 45,8 km-s távot 650 és 1055 forintért. Vagyis a körutaztatással elnyújtott utazás drágább a nem bérletesek számára, mint a gyorsabb elérés másoknak. 


A kakucsiak 35,5 és 37,3 km-t kénytelenek utazni a fővárosba jutásért jórészt autópályán, amit 44 és 51 perc alatt tesznek meg 750 forintért.  
Az inárcsiak esetében ez 32,7 és 34,5 km, ami 39, vagy 44 perc utazást jelent, pályán, 650 forintért.

Ha Ócsáról is menne olyan járat, a mi az autópályán közlekedve érné el Budapestet, akkor az kb 30 km-s távot jelentene, 35 perc utazási idővel és vagy 600 forintos árat.    

Mindez nagyon kedvező lehetne az itt élők számára, különös tekintettel az alsópakonyiakat érintően.  

Az egyszerű ócsai ember, nem is érti, hogy akkor miért kell többet, hosszabban és drágábban zötykölődnie a buszon, ha van lehetőség az olcsóbb és gyorsabb bejutásra?

Az egyszerű ócsai nem érti, hogy a polgármester miért nem járt ár el ez ügyben? Mi az, ami nem teszi nálunk megvalósíthatóvá azt, ami mások számára adott és megoldott? 


 
Érdekes olvasni az ottani Polgármesteri Hivatal közleményét, mely szerint  "az összefogásnak is van ereje!"

Kérdés persze, hogy Ócsán miért nincs összefogás és normális polgármester?   

*

Nincsenek megjegyzések: