2021. február 18., csütörtök

Megint adnak a szarnak egy pofont - 150 millióból kerékpárútra sem telik a Falu Tamás utca felújítása során

 Nemrég csesztek el egy 150 millió forintos beruházást Ócsán, amikor a Székesi utca és a Damjanich utca évek óta várt és halogatott felújítása során csak egy keskeny, alulméretezett útsávot voltak képesek kialakítani ebből  a pénzből.

Bár a polgármester a projekt meghirdetésekor és az önkormányzatban a teljes szakasz felújításról szónokolt, az út szegélyezésétől  járdákig bezárólag. Szó szerint ez írták: "a Damjanich utca burkolat felújítási és járda szilárd burkolattal történő teljes körű felújítására kerül sor."  Végül aztán ebből sem az lett, amit propagált és a sajtóanyagban megküldött az illetékes. 

  Az egész 150 milliós felújításból a Damjanich három különböző szakasz újult meg az Árpád utcától egy nagyon keskeny aszfaltsáv, a Széchenyitől egy szélesebb sáv a Baross utcáig, majd a Baros és a Falu Tamás közötti részhez hozzá sem nyúltak, ami ugyebár nem egyezik azzal, hogy a teljes hosszában megújul, mert ez a szakasz változatlan maradt. "Damjanich utca burkolat felújítási és járda szilárd burkolattal történő teljes körű felújítására kerül sor." 

Aztán a Falu Tamás utcai torkolat túloldalától kezdve folytatták az út "felújítást" ugyanabban a szélességben, ami a Széchenyi és a Baross utca közötti szakaszon is megvalósult. Ez nem egy normál szélességi út, mivel nem éri el az 5,5 métert, ezért arra normál méretű sávok sem festhetők. Közben a Damjanichon beígért két gyalogátkelőhely akadálymentesített kialakítása is elmaradt, mert a dohánybolt előtt hozzá sem nyúltak, csak a menza oldalán alakítgatták azt, ahol végül az önkormányzat egy másik keretből alakította ki a járdát azon az oldalon, míg a szembelévőn éppen ott ér végett a vasútállomás előtt korábban megvalósított.  

A Damjanich utcában a járdához hozzá sem nyúltak holott a 150 milliós tételben szövegezetten az is benne volt a vízelvezetéssel együtt.  Természetesen nem tudni, hogy az elhúzódó beruházásból miért maradt ki a járdarekonstrukció, ha a pályázati hirdetmény és annak összege ezt tartalmazta.  Azt sem tudni, miért vették át és fizették ki ezt a nem teljesült beruházási munkát, és miért nem élt Ócsa a kötbérfizetési terheléssel az elmaradt munkavégzés, valamint a csúszások okán.

Az sem tisztázott, hogy a Damjanich utca piaci szakaszának részleges vízelvezetését miért a Baros utcai óvoda vízelvezetésének és parkolókialakításának költségvetési kerete terhére fejezték be.  Minderről senki nem beszél az önkormányzatban és a polgármester sem adott erről tájékoztatást a képviselő-testület felé. 

Ezt imádják - átadni a drága szart ( - közben két autó alig fér el egymás mellett, nem hogy két busz és a kerékpáros-forgalom)

Most erre a kétes 150 milliós silányságra egy újabb útfelújításba kezd a város, amit Bukodi Károly és Pánczél Károly máris úgy reklámoz, mint valami nagy dolog.

A valóság ezzel szemben az, hogy az önkormányzat erről sem egyeztetett a lakossággal, nem kérdezte az ott élőket, és nem mutatott be terveket, nincs elérhető nyomvonalvázlat, vagy  más képi bemutatás. 

2013 november - itt sem lett zebra

Csak kiálltak az út szélére, mint egykoron a temető elé és a vasúti átjáróba állt ki korábban a polgármester fényképezkedni, hogy "itt egy zebra lesz", ott pedig megújul a vasúti kereszteződés

Aztán ahogy kiderült ezzel is csak hitegette és becsapta a lakosságot, mert ezekből sem lett semmi. 

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy
Üllői úti vasúti átjáró bejárása a biztonságos gyalogos átvezetés okán - drágának tartotta Bukodi

 

Most Pánczél Károllyal áll le a Falu Tamás utca gimi előtti szakaszán álltak neki mutogatni, hogy itt egy kicsi parkoló, ott megújuló járda, és csapadékelvezetés lesz, meg lesz festve kerékpársáv az útra.

Beszarás - megint ígérgetnek mindent, miközben nem adnak semmit

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhC1rsyWCPUxR2GNCfk3ZRnUjh0B1aI49B9maKQGa_-eYHV6iVmszwnWP3rVSo6DhoHL7Loz71uRUW6wKNmBjcrpFL5AVd6SH3NegtcK7H7Vf9VM4hyphenhyphenQuw4jIIVJtpZNNil_6maCppwqb8/s1600/Buksi+%25C3%25A9s+a+M%25C3%2581V.png
2018 - és az óta semmi

Ez egy olyan pályázat, ami kerékpárutak létesítésére, kialakítására biztosít pénzt a kiírás és az elképzelés szerint. Erre Ócsa polgármestere a Fidesz hátszelével útfelújítást végez, aminek során a kerékpárút csak egy felfestett sáv formájában fog megjelenni az aszfalton.  Ettől még sem az út nem lesz szélesebb, sem a buszközlekedés, vagy a kerékpározás nem lesz biztonságosabb, mert egyazon nyomsávot fognak használni ugyanúgy, mintha fel sem lenne festve.  Ez sem más, lesz másabb, mint az a korábbi 150 milliós útfelújítási buli, aminek során eltűnt a beígért munka, mert a Székesi nem kapott szegélykövezést, nem lett szélesebb az út, és a Damjanichon sem valósult meg a járdafelújítás. Ráadásul azt sem táblázzák ki, hogy az adott útszakaszon a meghatározott sebesség az út szélessége alapján csak 30 km/óra lehet.

  Sőt még a vasúti átjáró KRESZ előírás szerint előjelzőit sem helyezték vissza az átadott útszakaszra.  Erre sem figyelnek oda. Nem vették a fáradtságot, amikor ennek az átadására Pánczél Károly is eljött Ócsára pózolni.  Azóta sem történt meg a kötelezőn előírt közlekedési jelzőtáblák  kihelyezése, illetve szükség szerinti pótlása. Csak az átadás, és a felújítás lekönyvelése volt a lényeg, a többi nem számít

Most ismét itt járt a Fidesz  parlamenti képviselője a villamos távvezeték körüli anomáliákat átbeszélni, és ha már itt volt, akkor gondolták, kicsit megpróbálják kioltani a lakossági feszültséget azzal, hogy előadják a Falu Tamás utcai elképzelést. Azt, aminek a látszata megint több, mint ami valójában meg fog valósulni. 

Ennek a 150 milliós felújításnak a legnagyobb átverése hátránya, hogy biztonságos kerékpárutak kialakítására van meghirdetve a pályázati forrás, de Ócsa és a mögöttes Fidesz mindezt átértelmezi és útfelújításra fordítja, aminek során pont a cél veszt értelmet, hiszen a kerékpárút helyett csak egy felfestett sáv lesz az, ami az egész beruházást szimbolizálni fogja.  

(A kerékpársávok problémájáról külön foglalkoznak, mert a közlekedésben ez több gondot okoz. Az alapproblémát elsősorban az okozza, hogy az eddigi kerékpársáv fogalom, illetve közúti jelzés mellé új elemként bekerült a szabályozásba a nyitott kerékpársáv.)

A 2021-2027-es fejlesztési időszakban a kormány 4 milliárd forintot biztosított kerékpárutak építésének előkészítésére, tervezésére - mondta Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a kerékpározás évéhez kapcsolódó sajtótájékoztatón.

    Megjegyezte, ekkora összeg kerékpárutak építésének tervezésére még soha nem állt rendelkezésre Magyarországon.

    A rendelkezésre álló 4 milliárd forint keretösszegből Pest megye kivételével a megyék egyenlő arányban részesednek. Így megyénként 200 millió forint jut a tervezésre, Pest megye 400 millió forintból gazdálkodhat, mivel az elmúlt években Pest megye uniós forrásból sokkal kisebb mértékben részesedett.

Dabason elkészült a Dabas-Öregországút-Újhartyán és a Dabas-Szőlő-Dabas-Gyóni városrész összekötésére szolgáló kerékpárút terve. Alsónémedi is pályázik.
 
Ócsa városvezetése azonban nem akar kerékpárutat a városban , mert se nem pályázik, se a beígért Alsópakony-Ócsa MÁV-állomás szakaszt nem valósítja meg. 

Hadházy Ákos szerint ha ez nem csalás és ámítás, akkor előbb-utóbb a Momentumból is úgy fog kiszállni, mint a szintén sok pártot megjárt trágár társa, Nagy Blanka is távozott.

https://4cdn.hu/kraken/image/upload/s--bteLFAh6--/c_limit,w_1160/7N0AE57FhLIJ1QHwqs.jpeg
Hadházy üzent a Fidesznek

Nincs is mit ehhez az egész bemutatóhoz mit hozzáfűzni, mint egy Hadházy idézetet: "lónak a faszát". 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése