2018. július 21., szombat

Szűcs Lajos ismét az ócsaiakat hergeli bejegyzésével - a képviselő bemutatta a kormány kerékpárút pályázatát

Ócsán a nem kevés hiányosságok egyike az évek óta elmaradt kerékpárutak létesítése.

Ahol csak lehetett, közzé tették - aztán a feles sem lett igaz

Városunkban a Bukodi-Horváth alkotta városvezetői páros pár éve már beígérte az alsópakonyi lakónegyed létesítésével párhuzamosan a vasútállomásig húzódó útszakaszt, aminek részleges tervei is elkészültek.

Azonban nem tudni mi okból, a városvezetés lemondott a kerékpáros-forgalom biztonságossá tételéről akkor, amikor elállt a korábbi ígérvényektől és ezzel gyakorlatilag becsapta a város lakosságát. 

Elméletig minden el volt rendezve

A két érintett helyi vezető azóta sem mondta el, miért álltak el attól az ígérvénytől, amit anno a ciklushosszabbítással járó megválasztásuk érdekében propagáltak. 

Aztán még a köztes időben egyszer előálltak egy olyan jó, de megalapozatlan gondolattal, hogy a vasútállomás és a Polgármesteri Hivatalhoz vezető Bajcsy-Zsilinszky út közt húzódó Falu Tamás utca vonalában létesítenek kerékpárutat, mindenféle kapcsolódás nélkül. Később ezt aztán az önkormányzatban maguk vetették el, hiszen még a korábban lefektetett ígérvényüket sem váltották be. 

Magyar Nemzet (MTI) híradás

Ócsa jelenleg nem csak a járdák, a kerékpárutat hiányával, hanem az úthálózatának felújításával sem tud megbirkózni. A városvezetés hadilábon áll a vasút átjáró biztonságossá tételével is, mivel ott sem sikerült megvalósítani az elkülönített gyalogosforgalmat. 
 
A MÁV megrendelésében nem volt benne a gyalogos átvezetés és a kerékpárút

A most befejezett pályafelújítás során a MÁV feljavította az átjárót, de önkormányzati kezdeményezés és csatlakozási pontok híján nem volt hova szélesíteni illetve megosztottá tenni a kereszteződést. A mostani beruházás sem hozta el a város fejlődésének azon szakaszát, ami a lehetővé tette volna a csatlakozó beruházások átvezetését. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJTrxMe8Bqijebn6WFrb0DPz4H7ziNtY84IvTdyS8uFfGHtOuT4g2mIRYnrwludtqXU6OqTsfi0gPQWQpqgvs4_NT4_bC4JJlKOGuaQnsHOEcrDo8U-oalwVpRBahGYmpIKG_tYqqU9ys/s1600/SSA40356.JPG
Ócsán a helyzet mit sem változott

Ócsa vezetése nagyon nem ura ennek a helyzetnek. 

Minderre Szűcs Lajos korábbi országgyűlési képviselőnk, helyi lakos világít rá közösségi oldalán azzal a közzététellel, amiben számtalanszor megosztja azokat a pályázati lehetőségeket, amivel a hozzá tartozó települések pályázat beadás után nyernek és fejlődnek. 

Ebből is látszik, hogy állunk

Ócsa népe bosszankodhat mindezek után, olvasva a képviselő beszámolóit, és látva azt a semmittevést, ami itt zajlik. Nem véletlen ez a hangulat akkor, amikor megye szerte kerékpárutakat építenek pályázati forrásból a települések és Alsónémedi is fejleszti az eddig kiépült úthálózati létesítményeit.


Ócsa városvezetése azonban nem hogy az alsópakonyi kezdeti szakaszt, - ami a lakónegyedből kivezető 400 méter után a kiserdőben véget ér, befejezné és a vasútállomáson létesített kerékpártárolóig (B+R parkoló) vezetné, de ezután sem pályázott meg olyan forrásokat, mint például Alsónémedi.  

Vasútállomási kerékpártároló - kerékpárút nélkül

Most, hogy itt az új időszak, mégsem hallani a Polgármesteri Hivatal felül olyan hírt, mint amit Szűcs Lajos is osztogat, a városi kerékpárút-fejlesztésekkel kapcsolatosan.
 

Nagyon úgy tűnik Ócsa városvetése továbbra sem gondolkodik azon, hogy a lakosság és a kor igényeit kielégítve megfelelő közlekedési hátteret biztosítson a kerékpárosok számára, elősegítve ezzel a városba jutást, a munkába közlekedést, a turizmust és a közúti biztonságot ezen szegmensben. 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése