Bár Ócsa legújabb kori történelmének legnagyobb fejlődését ígérték a Fideszesek ócsai helytartói, amikor arra kérték a kisváros lakóit, hogy mosolyogva fogadják az Alsópakonyra kitelepített devizahiteleseket.
A beváltatlan ígérvények földje - Ócsa külterülete |
Ócsa - műemlékvédelmi környezetben (-Lakatosház önkormányzati elbontása) |
Nos, Bukodi és Horváth hantáinak egy legnagyobbikja lett ebből, nem pedig fejlődés. Az ebben részt vállaló szerencsétlen ócsai főépítész pedig bele is bukott akkor, amikor már mindezt lerendezték és leigazoltatták vele a Lakatos-ház értelmetlen elbontását, valamint a bölcsőde felépítését és az óvoda kibővítést. Valahol ez volt az utolsó, ami még ehhez a "hatalmas" fejlődéshez tartozott.
Az ezt követő EU-s pénzekből finanszírozott MÁV P+R és kerékpár tárolós agglomerációs csomagjában a "parkolj és utazz" tovább környezett kialakításaként Ócsán 137 db személygépkocsi, 70 db B+R és 3 db autóbusz parkolási lehetőségét kívánták biztosítani,elősegítve ezzel a Budapest elővárosi hálózatát érintő vasúti vonalszakasz kihasználtságának növelését.
Mindehhez csupán két dolog társult. Az egyik az, hogy Ócsán elmaradt a kormány és a polgármesterek által beharangozott kerékpárút megépítése, így a jelentős Eu-s forrásból biztosított kerékpártárolóhoz egyetlen ilyen beruházás sem kapcsolódik a városban.
MÁV 142-es számú elavult vonal Kőbánya-Kispest állomása - felújításra várva |
Kettő, hogy a Kőbánya-Kispest - Dabas (Lajosmizse) vonalszakasz nem került a prioritások és a kiemelt beruházások közé, így az elavult pályaszakaszok és a lomha, pontatlan továbbá megbízhatatlan vasútvonal ahogy eddig, eztán sem tölti be a tőle elvárt korhű szerepét.
Így az Eu-s beruházásban kiépített Inárcs-Kakucs-Ócsa
településenként több mint 100 P+R parkoló NIF
Zrt. általi kialakítása majd, hogy értelmetlen dologgá vált, hiszen az elavult vasúti közlekedést Inárcs És Kakucs már az autópályás buszjárattal váltotta ki, míg Ócsa csak a saját porában fuldoklik.
Mindehhez társult, hogy az itteni beruházásban mégis csak sikerült megtalálni azt a lehetőséget, hogy ebből pénzt nyerjenek ki avagy spóroljanak meg egyesek számára. Így történhetett meg, hogy a beruházást végző cég kézről kézre adott egyik alvállalkozója közvetlen lehetőséget kapott a városvezetőktől, hogy az önkormányzat külterületén a beruházás építési területéről - a MÁV rakodóterületéről - kinyert hulladékot elhelyezhesse. Minderről természetesen a képviselők nem szavaztak, mert az nem is került a testületi anyagba és a választottak elé. A hónapokon át zajló eseményről senki nem tudott, (nem akart tudni,) annak ellenére, hogy a korábbi polgárőrvezető sokszor még arról is beszámolt, hogy ki mikor tarja a születésnapját, neve napját, mikor van szabadságon, vagy betegállományban. Ezt azonban a Tibor vezette őrség nem szemlézte úgy ahogy az előbbieket, és nem értesítette a hatóságot sem az illegális tevékenységről. Minderről csak azután tett bejegyzést itt a korábbi vezető, hogy azt már a környezetvédelem is bejárta, és kötelezte a városi önkormányzatot a lerakott építési törmelék felszámolására. Akkor már tudta, hogy mikor tüntették el.
Fuvar- és tonnaszám hordták ki a vasúti rakodó építési törmelékét - büntetlenül |
Mindez azért lényeges, mert az egész ügylet nem hogy hasznot nem hozott a városnak, hanem még a jó hírnevén is csorbát ejtett, arról a mögöttes pénzügyi manőverről nem is beszélve, amibe mindez került.
Így nincs is mit csodálkozni azon, hogy a több milliós parkolóberuházás nyomán az ígéretek ellenére nem valósult meg a Damjanich utca burkolatának megerősítése és aszfaltozása, nem épült gyalogosjárda az átjárókhoz, nem valósult meg a kerékpárút vasútig érő szakasza és nem létesült a az állomás leromlott peronjai közt felszíni átvezető az utasok számára sem.
Mindezek után fel sem tűnik, hogy az elmaradt beruházások nem a fejlődést, hanem a kétségeinket erősítették csupán.
Nem véletlen, hogy az ócsaiak táborában jelentős a hiányérzet.
Nagy a hiányérzet a városban a biztonságos kerékpáros-közlekedés terén |
Ez pedig nem más, mint a helyi kerékpárút első szakaszának, vagy ha úgy tetszik pár száz méterének gondolatba foglalása és pályázati úton történő megvalósítása.
Mindehhez nem kell mást tenni, mint amit Inárcs tett az úthálózatának rendebtétele érdekében. Ők ugyanis Ócsával ellentétben találtak pénzt és lehetőséget a kompenzációs alapból történő megvalósításra, míg ugyebár Ócsa nem.
Mindehhez nem kell mást tenni, mint amit Inárcs tett az úthálózatának rendebtétele érdekében. Ők ugyanis Ócsával ellentétben találtak pénzt és lehetőséget a kompenzációs alapból történő megvalósításra, míg ugyebár Ócsa nem.
Inárcson a Napsugár utcát így sikerült rendbe hozni, míg Ócsán a Székesi aszfaltozása elmaradt. Ahogy a városüzemeltetést olvassuk, még mindig a lehetőségre várnak. Arra, amit mások már rég igénybe vettek.
Pánczél Károly városunk országgyűlési képviselője Inárcson mosolyog az útátadáson a helyi polgármester társaságában - Ócsán erre nincs alkalom |
Ezek után szégyen lenne nem részt vállalni és meríteni abból a négymilliárdos pályázati forrásból, amit a Pest megyei települési önkormányzatok területén a helyi
hivatásforgalmi - a lakás és a munkahely vagy az iskola közötti -
kerékpárutak létesítésének, felújításának és korszerűsítésének
támogatása, illetve a települések "kerékpárosbarát" fejlesztéseinek
elősegítése, a megye kerékpáros közlekedési infrastruktúrájának bővítése
és a kerékpárút-hálózatokhoz csatlakozás biztosítása érdekében írtak ki.
Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára kedden az MTI-vel közölten tette hírré, miszerint a támogatási kérelmeket 2018.
szeptember 24-től lehet beadni a kormány Pest megye célzott fejlesztését
szolgáló 80 milliárd forintos támogatási programjának idei, ötödik
pályázati felhívására.
Rákossy Balázs hangsúlyozta: a fejlesztésekkel a kormány ösztönözni
kívánja a környezetbarát kerékpározás terjedését, illetve azt, hogy
többen használják a kerékpárt munkahelyük és az iskola elérésére.
Kerékpáros van és lenne is még Ócsán, csak elkülönített, biztonságos út is kéne hozzá - ebben nem partner a városvezetés |
A fejlesztéssel érintett kerékpárutak lehetnek a településközpont és
lakott területen kívül elérhető településrész között, lakott területen
kívül elhelyezkedő munkahelyek és a település belterülete között,
illetve a települések belső, helyi közútjai mentén vagy külterületi
szakaszon két település között, amennyiben a fejlesztéssel az érintett
települések között folyamatosan használható kerékpárút jön létre.
Emellett lehetőség nyílik nem önálló nyomvonalon vezetett, hanem a
meglévő útpályán felfestéssel kijelölt kerékpáros nyom kialakítására,
korszerűsítésére; forgalomcsillapító, a közlekedésbiztonságot fokozó
megoldások megvalósítására, valamint biztonságos kerékpártárolók és
kerékpárparkolók építésére és közmű kiváltására, zöldterület-építésre
is.
A most bejelentett 4 milliárdos kerékpárút-fejlesztési pályázati keretből lehetőség nyílik - akár Ócsán is - új útszakaszok kiépítésére a kerekezők biztonságos közlekedését megteremtő alapok lerakására és megvalósítására - amennyiben a városvezetés képes lesz végre eredményes pályamunkát összehozni |
A "Kerékpárutak létesítésének, felújításának és korszerűsítésének
támogatása Pest megye területén" című pályázati kiírásra a támogatási
kérelmeket 2018. szeptember 24 -én reggel 8 órától nyújthatják be a
pályázók a www.allamkincstar.gov.hu oldalon - ismertette az államtitkár.
Helyi érdekeltként kíváncsian várom, hogy most, az idei, ötödik pályázati felhívására miként fog reagálni Ócsa városvezetése.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése