2016. október 10., hétfő

Már ott is vasúti átjárót építenek, ahol nincs is forgalom - Ócsán az önkormányzat még sem tesz semmit ezért

Az elmúlt héten bejárta a hír a világhálót, miszerint a Kunszentmiklós-Tass-Dunapataj mellékvonalon befejezték a vasúti átjáróban a baleset-megelőzési, szabályozási munkát. 
Ennek eredménye egy fénysorompóval, és félsorompóval ellátott vasút-közút kereszteződése, - más néven vasúti átjáró - amit így korszerűsítettek.  Most mégis ezzel van a gond.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhsmh0RzgYv0jz3bMrc2-CvSkvt6FK3gYHDRIRmXfWEy0hSb923sclEOFoiw9ErJSLh3e7ke6Iopj8wAbRN-0t2pVMsP_vZVteloQMc8JO7qfmErjCiie3S5EMBh1Eq2BJQbuzrLiCUJA4/s1600/012.jpg

Ez eddig mind szép és jó, és lehet, hogy a Bukodi- Horváth adta vezetésnek is megfelel, de a mai követelményeknek már nem.


A sajtóban és a Facebookon közzétett fotókon látszik, hogy a fent idézett mellékvonali átjáró sokkal korszerűbb, szélesebb és biztonságosabb, mint az ócsai. A láthatóan felújított külterületi vasúti kereszteződés sokkal fejlettebb szintű áthaladást biztosít az ott közlekedőknek, mint a városunk központi vonala mentén található. Erről van szó akkor, amikor a vasúti átjárót érintő baleset-megelőzési, szabályozási munkáról tesznek említést. Mint a beszámolóból kiderül és a felvételeken is látható, félsorompó és működő fénysorompó is biztosítja az áthaladást a megfelelő nyomsáv mellett, míg Ócsán ez nem biztosított. A bökkenő csak az, hogy ezen a "túlbiztosított" vonalon már kilenc és fél éve nincs vasúti forgalom. Nem így Ócsán, ahol pont az ellenkezőjét tapasztalni.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJTrxMe8Bqijebn6WFrb0DPz4H7ziNtY84IvTdyS8uFfGHtOuT4g2mIRYnrwludtqXU6OqTsfi0gPQWQpqgvs4_NT4_bC4JJlKOGuaQnsHOEcrDo8U-oalwVpRBahGYmpIKG_tYqqU9ys/s1600/SSA40356.JPG

Ezt az átjárót a tavalyi parkolóberuházás után sem hozták rendbe, annak ellenére, hogy itt kamionok, buszok, mezőgazdasági gépek, gyalogosok, rokkant kocsik, kerékpárosok is egyazon sávon kénytelenek közlekedni.



Ócsán a vasútnak elvileg elővárosi vonalnak kéne lennie, ami a gyors, kényelmes munkába járás eszköze lenne egy modern társadalomban, csakhogy ennek ez a mai állapotában nem felel meg e-célnak.  Így a megfelelő funkcióját sem tölti be a vonal akként, ahogy más környékbeli vasúti pályaszakaszok.
Ócsán sem az átjárók, sem a szerelvények, de a vasúti pálya sem alkalmas a korszerű, gyors és kényelmes elővárosi forgalom lebonyolítására. A vonalon rendszeresek a késések mellett elég bizonytalan az időbeni célba érés. 
A vonalszakaszon érintett városok polgármesterét nem igazán mozgatja meg ez az elmaradottság. 
Ócsa vezető tisztségviselőjétől erről semmit nem hallani, ahogy arról sem, hogy mikor és miként képzeli el a korszerűsítést és a félzárkózást más települési hálózatokhoz. 
Bukodi uraság lassan majd kitölti ciklusát, de az ócsai vasúti átjárók az általa képviselt évek alatt semmit nem változtak. Érdekes ez a tétlenség, mert amíg a polgármester pár éven belül képes volt megújítani és korszerűbbre cserélni a saját autóját a városi költségvetésből az önkormányzat által, addig a vasúti átjárókra ezt a törekvést már nem terjesztette ki.

Nem hiába jut másutt pénz a fejlesztésre, és hiába telik korszerűsítésre a Kunszentmiklós-Tass-Dunapataj mellékvonalon, nem leszünk tőle boldogok, míg Ócsán az elavult és korszerűtlen pályán döcög a forgalom.

http://sztarklikk.hu/image/own/298410.jpg

Felújították, szintbe hozták, és még működő fénysorompóval is felszerelték a vasúti átjárót Solton, az 52-es úton


A MÁV 142 számú Budapest - Lajosmizse vasúti vonal nagyon elmaradott. Pedig Ócsán nem csak halott vágányok, hanem élő személyforgalom is van. A vonat közel óránként zakatol a síneken az elavult kereszteződéseken át. 
Itt a fejlődés mégis megállt az Eu-s parkolónál. A milliárdos beruházásban kiépített vasúti parkolóhoz itt már nem jár annyi, mint egy mellékvonalhoz illő átjáró. 

Ócsa önkormányzata a P+R  projekt kapcsán is csak ígérgetett. Azt írták, a Damjanich utca megerősítését, aszfaltcseréjét is megoldják és, a vasútállomásig ér majd a kerékpárú. Azonban egyikből sem lett semmi.

Ócsa mai vezetése évek óta nem képes a saját úthálózatát rendbe rakni és a  mai forgalomhoz igazítva biztonságosabbá tenni. Pedig, van itt pénz, csak a városi egyesület hizlalása lesoványítja a pénztárcát.

Bár Ócsa városára is ráférne a közlekedés korszerűsítése csak az önkormányzatban nem ebben, hanem a fociban látják a jövőt. 

*

1 megjegyzés:

Vanek írta...

Nincs gazdája a városnak. Polgármestere, alpolgármestere, hivatala, juttatása mind van, de gazdája egy sem. Egyre inkább a leépülés tapasztalható. Szégyen ránk nézve.