Halálra gázolt két embert egy mozdony tolatás közben pénteken kora
délután a kapuvári vasútállomáson, harmadik társukat könnyebb
sérülésekkel a mentők kórházba vitték.
Rázó László, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. szóvivője elmondta, hogy
az elsődleges vizsgálatok szerint a Budapestről Kapuvárig közlekedő
InterCity vonatról három utas rossz oldalon szállt le. Ők a vonat
kocsijait és a mozdonyt megkerülve, a vágányokon keresztül indultak
vissza az állomás épülete felé. Ekkor a második vágánynál már elindult
az InterCity-vagonokról lecsatolt mozdony, amely elütött két embert,
harmadik társukat pedig elsodorta.
Egy ilyen baleset Ócsán is szinte bármikor előfordulhat, mert a vasúti alúljáró nem köti össze a peronokat és a helyi utasok nagy szeretettel a vágányokon keresztül közlekednek, ami bizony roppant balesetveszélyes, ahogy az a fenti híradásból is kiszűrhető.
Egy ilyen baleset Ócsán is szinte bármikor előfordulhat, mert a vasúti alúljáró nem köti össze a peronokat és a helyi utasok nagy szeretettel a vágányokon keresztül közlekednek, ami bizony roppant balesetveszélyes, ahogy az a fenti híradásból is kiszűrhető.
A MÁV Ócsán nem különíti el biztonsági hálóval a forgalmi vágány és a tartalék (külső) vágányok közti részt. Sőt, a nem egész egy éve épült MÁV parkoló és a vasút elválasztására szolgáló kerítés kiépítését is félbehagyták a felhalmozott vasbeton aljatok sarkánál, aminek következtében a szabálytalankodóknak adott volt a lehetőség a szélső kerítéselem ledöntésére és a vágányokon át történő közlekedésre.
Ócsa állomásfőneke nemigen foglalkozik az egésszel, mert a vasúttársaság hosszú évek óta nem rendezi a helyzetet, és a legutóbb megrongált új létesítmény csonkolt elemével, valamint a síneken át történő közlekedéssel sem törődik.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése