2015. április 24., péntek

Már a Google is fel fogja használni a neved és az arcod - élő tájkép, térkép, tájékozódási pont lehetsz ( - arcmás)

Valóban élő térkép, vagy akár a táj része lehetsz.  Ma már nem csak a biztonsági kamerák, vagy a selfi fotosók osztják meg képeinket, hanem más szolgáltatók is. A személyes jog és a felhasználási jog kettéválik és elkülönül. Aki arcát mutatja a közösségi oldalaknak, az viszonláthatja magát. Aki közterületen követ el közelleneset, az is hamar viszontláthatja magát akár egy rendvédelmi protálon, vagy egy megosztón. Ezen már nincs mit csodálkozni. A rend éber őrei a kamerák.
 
Úgy tűnik a Google elirigyelte a Facebooktól a nevek és az arcok használatát.
 
Tavaly novemberben megváltozott ugyanis a Google Általános szerződési feltétele. Az egyik legfontosabb újdonság pedig a felhasználók nevének, fényképnek és vélemények használata a hirdetéseknél.
 
http://facebooktippek.hu/wp-content/uploads/2013/10/google-ajanlasok-2-2013-10-12.png
Ajánlás a Google Maps-ben
Persze a Google-nek nagyon jól megmagyarázza az ügyet:
 
“Ismerősei visszajelzései alapján időt takaríthat meg, és az ilyen visszajelzések valamennyi Google-szolgáltatás, így például a Google Keresés, a Google Térkép és a Google Play, továbbá a hirdetések esetében is jobb találatokat eredményezhetnek az Ön és ismerősei számára is. Ismerősei például láthatják azt, ha Ön 4 csillagra értékelte valamelyik együttes albumát a zenekar Google Play-oldalán. A kedvenc helyi pékségének adott +1 pedig megjelenhet abban a hirdetésben, amelyet a pékség a Google-on keresztül jeleníttet meg.”
 
https://lh5.googleusercontent.com/-1xG2yQvskGo/UjGKpE8_MgI/AAAAAAAABTA/YeGpESofERc/s1600/spak1.jpg
Személyes ajánlás blog bélyegzővel
Vagyis az, hogy felhasználja a fotónkat és a nevünket, az nekünk és az ismerőseinknek jó, ami biztos, hogy valamilyen szinten így is van. De ne feledjük el, hogy ez talán a Google-nek még jobb.
 
Azt ugyanis mindenki tudja, aki Facebook hirdetést üzemeltet, hogy ha a hirdetés mellett meg tudunk jeleníteni ismerősöket, akkor jobb az eredmény.
 
Ha pedig a jobb az eredmény, szívesebben hirdetnek a hirdetők, ez pedig jobb a Google-nek (meg persze a Facebooknak is, hiszen hasonlóra ott már régóta lehetőség van).
 
http://facebooktippek.hu/wp-content/uploads/2013/10/google-ajanlasok-2013-10-12.png
“Megosztott ajánlás” termék értékelésnél
Egyébként ezeket megosztott ajánlásnak nevezi a Google:
 
A Google-lal könnyedén kaphatsz nagyszerű ajánlásokat ismerőseidtől. Amikor például meglátogatod a Google Play zeneáruházat, láthatod, hogy egy ismerősöd +1-ezte a kedvenc előadód új albumát. Amikor éttermet keresel, olyan hirdetést láthatsz, amelyre egy ismerősöd 5 csillagos értékelést adott.”
 
Az új szabályozás tehát november 11-én indul, a Google gyakorlatilag minden felületen tájékoztat hiszen a keresőben is megjelent felül egy kék figyelmeztető sáv és a Google plusz értesítései között is megjött a figyelmeztetés.
 
Jó ez nekünk valójában?
 
Talán, de igazából mindegy is. A Google-nek jó, és ha a hasonló nagy cégek változtatnak, mint például alig egy napja a Facebook, akkor nem sokat tehetünk.

Ti mit szóltok a változásokhoz?
*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése