Hol a hiba, és mi a baj a várost illetően? Ma arra keressük a választ, miért akadt meg Ócsán a beígért fejlődés.
2011-ben Bukodi Károly, Ócsa polgármestere telekürtölte a sajtót, miszerint: "Városunk legújabb kori történelmének legnagyobb fejlesztése előtt állunk.''
Azóta több mint négy év és egy választási ciklus telte el, de a kiugró fejlődés, a legújabb-kori történelmi esemény, a hatalmas fejlesztések valahogy elmaradtak.
Ócsa városképe ma sem lett másabb, vagy szebb, mit volt azelőtt.
2015-ben, vagyis jelenünkig egyetlen méter kerékpárút nem épült, az utcakép mintsem változott, arculat is maradt a régi. A város látható fejlesztése, a fejlődés valahol megállt. Csupán annyira tellett, amire kormányzati és Eu-s szinten támogatást adtak. Mindez persze nem tette jobbá, élhetőbbé, vagy vonzóbbá a várost. A külcsín maradt a régi.
Az Index egyenesági kudarcról számol be már 2014-ben. És lássuk be némileg igaza van.
Alsópakony továbbra is a város problémás területe. Az ott élők körülményei alig javultak. Az infrastruktúra szinte semmit nem változott. Még az alapígéretek sem teljesültek.
A sajtótájékoztató megtekinthető itt: |
Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár és Szaló Péter a Belügyminisztérium területrendezési és
építésügyi helyettes államtitkár Ócsán Bukodi Károly polgármester, Horváth Tamás alpolgármester és Horváth Zoltán főépítész társaságában közösen tartott sajtótájékoztatóján az alábbi ígéret hangzottak el:
"Az első nyolcvan ház megépítéséhez a kormány által kijelölt beruházó
vállalja a szükséges infrastruktúra kialakítását (közművek, utak),
Alsópakony és Ócsa-vasútállomás között kerékpárút létesítését, valamint
egy két kilométer hosszúságú út és egy buszforduló építését Alsópakony
településrészen. Segíti továbbá - akár EU-s pályázati forrás
felhasználásával - bölcsőde építését és a Baross utcai óvoda bővítését."
Fele sem lett igaz |
A kibővített óvodás gyerekek részére azonban kisebb udvari terület jut ma, mint volt korábban elérhető a kevesebb gyerek számára. Az épületegyüttes Baross utcai szakaszán az utcakép nem változott. A bejárat előtt egyetlen egy parkoló nem került kiépítésre. A reggeli időben az épület előtti földsávra leálló autósok rendezetlensége naponta közlekedési zavart okoz adott időben.
A vasútállomásra vezető kerékpárút pedig csak mese volt, és hazugság lett belőle. Ugyanígy jártak ezzel az alsópakonyiak is, hiszen az ő bejutásukat segítette volna a szolgáltatások nélküli területről. Szintén ez mondható el a megvalósulatlan buszfordulóról is. Mindezzel a közlekedés színvonalának javulása maradt el a várost illetően.
Akár napjainkban - ma, vagyis 2015-ben is készülhetett volna ez a felvétel, mert változatlan a kép |
Ez bizony a város legújabb kori történelmének nem a sikere. A nagy fejlődés bizony elmaradt. Az alsópakonyi beruházás és a mögöttes tartalom hiányossága továbbra is áll, vagyis semmiféle szenzációról, vagy sikertörténetről nem beszélhetünk Ócsát illetően.
Itt sincs változás |
A vasúti átjárók, a buszmegállók, a közterületi csapadékelvezetés, a járdázottság terén nem lelni jelentős változást. Blogunk minderről folyamatosan beszámolt. Megfelelő kritikai észrevételek mellett képekkel bizonyítva az elmúlt évek tunyaságát és a városvezetői ígéret tartalmatlanságát.
Ócsa legújabb kori történetében még az önkéntes tűzoltóság megalakítása sem vált valóra. A városvezetés a helyi polgárőrség vezetőjének közreműködésével sem járt sikerrel ez ügyben. A hirtelen fellángolt toborzást követő több mint egy év távlatában sem jött létre a működőképes egység.
Mindezek szerint Ócsa csupán a ígéret földje maradt, mert a szavakat nem követték valós tettek. Az elhangzottak valóban csak ígérgetések maradtak.
Közpénzen Skóciába - oda-vissza ( - ez a lényeg) |
Előbb fordítottak figyelmet és költöttek a székelyföldi (ozorai), és a testvérvárosi kapcsolatokra, mint a városon belüli visszásságok felszámolására.
Aztán a polgármester inkább a focira koncentrált. Az elmúlt évek során annyi pénzt pumpáltak Ócsán is a labdajáték eme formájába (focira), hogy abból rendezni lehetett volna az áldatlan közállapotok nagy részét.
Ezek közt legalább belefért volna a Falu Tamás utca rendezése, sávszélesítése, vízelvezetése, a buszmegállók öblösítése, a várók kialakítása.
Vagy legalább az egyik vasúti átjáró előírásoknak megfelelő kialakítása, biztonságossá tétele. De, nem ez történt. Mindezek fejlesztése elmaradt.
A polgármester csapat, a képviselői testület gerince ( - az egyik legrosszabb összeállítás) |
A polgármesteri csapat inkább az önkormányzati alapokon nyugvó egyesületi használatban álló sportpályába, és az MLSZ-grundfoci programjába fektette a város pénzének egy részét. Ezek a fejlesztések azonban nem a lakosság egészének szánt beruházások voltak, inkább csak a maguk és mások szórakozásának, vagy hobbijának kielégítésére jók. Az iskolai foci soha nem pótolja az Egészségházból hiányzó nőgyógyászati szakrendelést, a hiányzó buszjáratokat, a járdákat, vagy a megállókat.
Az Ócsa Sportegyesületbe fektetett milliókból nem lesz kerékpár út és nem rendeződik a vasúti átjáró kérdése. Ettől nem indul meg az ipar, és nem lesz fejlődés.
Orbán Viktor után szabadon:
Arról van szó, hogy Ócsán azért fontos az ipari park (léte, vagy nem léte,) létesítése mert
az autóút önmagában nem teremt munkahelyet, csak lehetőséget ad; - ahhoz
jó városvezetés, a vállalkozásokat támogató polgármester, jó
testület, jó helyi politika is kell, valamint kell egy együttműködés a
kormánnyal.
Ócsa meg egyre rosszabbul teljesít |
Orbán Viktor azt mondta: a következő időszakban minden
település sikere azon múlik, hogy vannak-e ötletei, vannak-e derék,
kipróbált, bizonyított, választott vezetői és ezek a vezetők ki tudnak-e
alakítani együttműködést a kormányzattal. Ha ezek együtt vannak, akkor
ezek a települések a következő néhány évben rohamosan fejlődnek majd -
jelentette ki.
Vagyis teljesen mindegy, hogy mit nyilatkozik valaki, ha közben potenciátlan és nem képes a saját maga által hangoztatottakat betartani vagy megvalósítani. Azaz a saját mércéjét megugrani, avagy a saját árnyékából kilépni.
Ócsa jelenleg ebben a felvilágosulatlan árnyban tévelyeg a valós fejlődés és a jobb lét helyett.
*
4 megjegyzés:
Siker siker hátán
A városvezető fejlődik, mert neki jár az új autó, igaz korábban, még beérte egy laptoppal is.
Arra már gondolni sem merek, mi lesz a következő kívánsága, ha esetleg megint őt kívánja megszavazni a nagyérdemű.
Egyébként szívesen Károly, használja egészséggel!
Ez az új kamuneved folak? Nevetséges vagy. A bíróságon nem a Józsinak kéne állni és szipogni, mint beszari kisgyerek: A Bukodi felel az egészért. Ez nem barátság kérdése. Ez szemétség.
Biztosíthatlak róla, hogy a név mögött nem folak rejtőzik.
Mellesleg, ha Ő nevetséges, akkor mi a véleményed arról, aki közpénzen játssza a műmájert?
Nem sír a Józsi, csak próbál jól kijönni az egészből. Különben fellebbezett, és megy tovább. Tudja, hogy gáz az egész. Nem így gondolta. Behúzták. Így alakult, végigcsinálja. A védelmén túl többet nem tudnak rendezni. A választott utat neki kell bejárni. Felesleges beleszólni. Tudol segíteni, itt a helyed. Ha nem, ne gáncsoskodj.
Megjegyzés küldése