2021. március 4., csütörtök

A kormány 4 milliárdot biztosít kerékpárutak építésére - Ócsán egyetlen kilométer sem valószinüsíthető ebből

A kormány országszerte összesen négymilliárd forintot biztosít kerékpárutak javítására, megépítésére és a munkálatok előkészítésére. 
 
Pest megye kiváltságos helyzetben van, 400 millió forintot költhet bicikliutakra.
 

A megyék az összesen négymillió forint támogatást a 2021-2027-es fejlesztési szakaszban költhetik el kerékpárutak tervezésére. Mivel a bicikliutak tervezése kilométerenként egymillió forintba kerül, a támogatás minden forintjának meglesz a helye.  

Ócsa azonban egyetlen kilométernyi kerékpárutat nem fog ebből a pénzből megvalósítani, mert a Falu Tamás utcára tervezett nyomvonal is csak egy felfestett "nyitott" kerékpársáv lesz, ami ügyebár nem azonos a biztonságot jelentő kerékpárúttal.

https://www.autoszektor.hu/sites/default/files/u86/nyitott02.jpg

„A nyitott kerékpársávot - amely a kerékpárosok közlekedésére kijelölt sáv - az úttesten felfestett fehér színű szaggatott vonal és kerékpárt mutató burkolati jel is jelzi. A nyitott kerékpársávot - az egy irányban vagy egymással szemben közlekedő járművek egymás mellett történő elhaladás ezt szükségessé teszi - más járművek is igénybe vehetik, az irányváltoztatásra vonatkozó szabályok megtartása mellett. A jobbra bekanyarodást a nyitott kerékpársávról kell végrehajtani. A kerékpáros balra bekanyarodásra történő felkészülés céljából, vagy ha a nyitott kerékpársáv megszűnik, a nyitott kerékpársávot elhagyhatja.”

 

https://autoszektor.hu/sites/default/files/u1911/ket_ksav.jpg


 A négymilliárd forint országszerte 1200-1400 kilométer biztonságos kerékpárútra lesz elegendő. 

Elsősorban a külterületi kerékpárutak megépítése a sürgető, a következő két évben ezeket tervezik és építhetik meg a biztosított összegből. Fontos, hogy az adott fejlesztést a hálózatkialakítás indokolttá tegye és forgalmi, turisztikai szempontból fontos legyen megépítése.  

Ócsa ebből a szempontból kiemelt érdekeltséggel bír, mivel jelenleg egyetlen méternyi ilyen speciális közlekedési úttal nem rendelkezik a város összeköttetése, valamint a turisztikai célzatú elérhetőség szempontjából.  Mindez a hátrányos helyzet Ócsa városát korszerűtlenné, elmaradottá, és turisztikailag sem hozza előnyös helyzetbe.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj15-EKNlnsr48q4XNhy0qjqQNgaaonGa1hIg87thCze5I2Hjdy66-2MYQ4Mbn1pAF7f2nWMixb0C7LEtdT4MW_oiU1Z4QOlsiJTSln5YrQypUwOSDpyqktVlYGPBuVCryrwT6KPp4fTh0/w640-h560/BK+ker%25C3%25A9kp%25C3%25A1r+s%25C3%25A1v.png

Mindez Bukodi Károly 10 éves polgármesteri térnyerésének egyik olyan kudarca amit szintúgy nem tud megmagyarázni, mint megannyi elmaradt fejlesztést.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1T6WZu8PQTIkq1eqXMj4dG9uTvPaAwdQu4w&usqp=CAU

Ócsa Pest megye azon települése, ahol a városi léte ellenére nem rendelkezik belterületi kerékpárúttal, és nem adott a biztonságos kerékpározás lehetősége, mivel a számos korábbi pályázatok ellenére sem sikerült kerékpárutakat létesíteni itt az elmúlt idők során.  Bukodi polgármester ez idáig mindezt háttérbe szorította és hanyagolta. 

Ócsa ezért e-téren nagyon rossz helyzetben van. A városnak kétszer annyi pénzt kéne a kiépített és biztonságot jelentő kerékpárutakra fordítani ahhoz, hogy a környező településekhez zárkózhasson.  Erre kínálkozik most lehetőség, amivel jó lenne élni.  A baj, azonban az, hogy erre a városvezetésnek, a városfejlesztési bizottságnak semmilyen elképzelése, vázlata nincs. 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyFfOuCH7lTYFzRGT84KFNtnytw8m7N3mhTA&usqp=CAU

Megyénk az eljövendő időszakban kétszer annyi pénzügyi alapot kap kerékpár-útépítési célzattal,, mint más térség.

A megyék egyenlően 200-200 millió forintból gazdálkodhatnak, egyedül Pest megye az egymaga összesen 400 millió forintot kap.  Ebből kéne majd valós kerékpárutakat kialakítani Ócsán.  

A Pánczél Károly és Bukodi Károly által preferált Falu Tamás utcai felújítás utáni kerékpársávja nem helyettesíti a városban hiányzó biztonságot jelentő kerékpárutakat. Az erre szánt 150 millióból nem fog fejlődni a város turizmusa, és nem lesz biztonságosabb a kerékpáros közlekedés. Sem helyben boltokat elérve, sem pedig a biztonságos és gyorsabb munkába-jutást elősegítve.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6GCK6V2aXSUvNi8-npmXj0QTBrq2YOGJdAQ&usqp=CAU

A helyi Fidesz adta vezetés Falu Tamás utcát érintő kerékpáros közlekedés-fejlesztése semmi másra nem szolgál, csak az adott útszakasz felújításáról. Valójában nem kerékpárút és nem a kerekezést biztonságossá tevő beruházásra készülnek. A kerékpározás ez esetben is csak egyfajta szövegelés amint "parasztvakítás"-ként tolnak a képbe.  Valójában a pályázati forrást nem is céloknak megfelelően, hanem azt kiforgatva, inkább közútépítésre használják fel igazi kerékpárút létestése helyett.

Pánczél és Bukodi ezzel semmi mást nem tesz, mint ismét hülyére veszi az itt élőket. 

Amíg azonban a Fidesz marad, senki nem fogja ezeket számonkérni ezeken.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése