2018. január 7., vasárnap

Tegnap több baleset is volt Ócsa környékén - a helyi tűzoltóság még nem bevethető ( - mikor leszünk készek)

Tegnap az M5-ös autópálya Budapest irányába tartó oldalán több baleset is történt, ezért dugók alakultak ki - hívta fel a figyelmet a rendőrség. Aztán a másik oldalon szintén bajba jutottak emberek.
Végül az ötös főúton, Alsónémedi település ócsai elágazásánál is volt esemény. 

Egy szombat délutáni koccanásos baleset miatt torlódás alakult ki az autópálya gyáli csomópontja előtti szakaszán a fővárosba tartó oldalon, ott ahol a szűk keresztmetszetű, sebességkorlátozással terhelt M0-ra történő átvezetés kezdődik.  Az itt feltorlódott kocsisornak ütközött egy autó 14 óra körül. Mindez az autópálya 32. kilométerénél történt, ami kihat Ócsa közlekedési forgalmára, hiszen az a bevett szokás, hogy ilyen esetben a Kecskemét-Szeged felől érkezők a városunkon keresztül próbálják kikerülni a dugót, terhelve ezzel a helybélieket. Amúgy az autópálya balesetben egy ember megsérült.

A szakhatóságok ennek ellenére nem képesek áttervezni, kibővíteni és autópályák találkozási csomópontjához méltó átvezetés kialakításával biztonságosabbá tenni a halálos áldozatokat is produkáló kereszteződést.

Büntetlenül és rendszeresen használják a leállósávot az M5 autópályán
A M5 autópályán rendszeresen közlekedők jól ismerik azt a baleseti gócot, ami két autópálya közti egysávos kialakítás magában hordoz. A gyáli csomópont bizony nem biztonságos és nem megfelelő a jelenlegi forgalom normális lebonyolítására.  

Előttem nem ismert olyan az Uniós országokban olyan megoldás, ahol egy 2x3 sávos és egy 2x2 sávos, mondhatni négyforgalmú autópálya-kereszteződést úgy alakítanának ki, hogy az egyik pályáról a másikra egy lassító sávon keresztül lehet déli és északi irányba is áthajtani. Mindezt a 130 tempó után 60 km/órára csökkentéssel. 

A rendőrség nem vet gátat az M5 autópálya ismert szakaszának baleset veszélyes használatának

A minap is előfordult, hogy Felsőpakony után a feltorlódó kocsisort hol a leállósávban, hol pedig a belső sávban igyekeztek előzni. Köztük számos utasokkal teli busz, kamion és személyautó is.

Aztán az egysávos átsorolásnál a szabályosan közlekedők sorába jobbról és balról egyszerre próbálnak becsapódni a kamikaze pilóták. 

Bevett gyakorlat, hogy az M5 beálló gyáli csomópontját a Felsőpakony után a leállósávon haladva közelítik meg

Mi is találkoztunk már olyannal, hogy a Gyál térsége alatt egyszerűen azért áll be az M5 egyenes haladást biztosító mindkét sávja (a belső is !) mert a szabálytalankodók nem tudnak befurakodni a tömött sorban araszoló kocsisor közé.

Persze autópálya rendőr, biztonsági kamerás távfelügyelet, motor járőrök nincsenek itt, így az előkerülő kurva anyázáson kívül, senki más nem jön rendezni a helyzetet. A rendőrség csupán a bekövetkezett balesetek után lép fel és jár el. Prevenció nincs. Inkább ott állnak és traffipaxoznak, ahol nyoma nincs baleseti vészhelyzetnek. 

Folyamatosan használják a torlódás megkerülésére a leállósávot az M5 autópálya adott szakaszán, az M0 előtt

Szokás szerint a mentőszolgálat munkatársai a helyszínen látták el a sérültet, ezért a rendőrök egy sávon lezárták az utat. 

Aztán egy másik - személyi sérüléssel nem járó - közlekedési baleset is történt ugyanitt néhány perc eltéréssel.
 
Továbbá baleset történt két kilométerrel odébb is, az M5-ös autópálya 30. kilométerénél, a másik irányba menet szintúgy, de itt sem történt személyi sérülés.

Így előznek a külföldi rendszámú buszok a leállósávban
 
Később pedig (18:15 és 18:20 közti időben) Alsónémeditől nem messze, az elágazásnál történt baleset. Itt az 5-ös főúton frontálisan rohant egymásba egy kisbusz és egy személyautó. 

Az első adatok szerint két ember sérült meg a karambolban. 

Az egyikük a járművébe szorult, ahonnan a műszaki mentést végző dabasi hivatásos tűzoltók feszítővágóval szabadították ki. Az érintett szakaszon teljes szélességében lezárták az 5-ös főutat. 

Sajnos Ócsáról egyik eseményhez sem tudott segítséget nyújtani a bejegyzett helyi tűzoltó egyesület, mivel az állományi képzés, a szerhiány, és a mobilitás még mindig hiányzik az egységből.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgRZLwY4oJdx7z9bNRuDNOmHZSJNneoDaRxRwVsR3wKzhBAE_1G8dnaZsCUovNSTajLKe8a16AZ3_YiaD4zfIXoyWIrn_yfVAuXA_Jqj7N5CYl1zUM38GVDkwDlOk6rWJiJhhH_hph00XA/s1600/Csupasz+polg%25C3%25A1r%25C5%2591r+1in1.png
A volt polgárőr-elnök, toborzó
Úgy látszik, a 2014-s Boros-féle toborzást követő több évnyi tunyaság akkora kárt okozott a szerveződésnek, hogy máig nem képesek utolérni magukat. 

Bár a mostani új szerveződés állománya kevés ahhoz képest, amit Boros egyik beszámolójában utólag lejelentett, de az elmúlt közel sem kerek év során mégis többet értek el, mint a volt polgárőrelnök munkássága alatt.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/19944227_132243047365619_6358796116275036245_o.png?oh=66923fef92e426bb33f6715e8234c28d&oe=5AEC9936A helyi önkéntes tűzoltóság történethez az is hozzátartozik, hogy míg Kakucs önkormányzata  milliós nagyságú összeggel segítette az alakulatot, addig Ócsa város önkormányzata az elmúlt évek összességében nem biztosított számukra ennyit.  

Tavaly is inkább a képviselők és a városvezetők köz osztották szét a milliókat, amolyan kiegészítő járandóságként.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése