2017. január 22., vasárnap

Tavaly ismét lehetőséget kapott Ócsa a fejlődésre - önkormányzati úthálózat-, közterületi kialakítások és egyéb

A Kormány 1517/2016. (IX. 23.) Korm. határozatában arról döntött, hogy 2016-2018. között 80 milliárd forintot fordít Pest megye kompenzációjára Pest megye Területfejlesztési Koncepciója és Pest megye Területfejlesztési Programja megvalósítása érdekében. A pénzügyi keret pályázatok útján kerül felhasználásra. 2016. évben, illetve 2017. év elején az alábbi pályázati lehetőségek kerültek megnyitásra.

http://www.hirarena.com/_user/image/Junius/korruption_3.png
Ócsa város önkormányzatában a pénzen kívül semmit nem látnak - a költekezésről nem beszélnek és a nép szavát nem hallják

Bukodi és társa hat éve hitegeti az embereket hazug mód
Mindennek keretében Ócsa ismét és újfent lehetőséget kapott a helyi elmaradottság felszámolására, arra, hogy az utóbbi években elhanyagolt és leromlott belső úthálózatát felújítsa és esetleg újat is építhessen.

Erre Ócsán kimondottan nagy szükség lenne, hiszen több beígért útfelújítás elmaradt már és tavaly év végén a kátyúzásokat sem oldották meg mindenütt. Számos belterületi útburkolati hibát a lakosság saját maga próbált már orvosolni, de önkormányzati segítség, gépek és megfelelő alapanyagok híján ezek többnyire nem hoztak tartós javulást.

Mindezt az önkormányzat képviselőtestülete és a város vezetése is tudja, de ők inkább mást helyeztek előtérbe. Még a beszedett kommunális adót is felélték, semhogy visszaforgatták volna a városba. Bukodi Károly szerint az normális felhasználás, hogy ezt az összeget „beteszik a nagy kalapba” és a működésre fordítják. Így a közterületek, a közutak, a közműhálózat fejlesztése helyett akár önmagukra is fordíthatják ezt a pénzt. Vagyis a maguk megélhetésére, jutalmazásokra, egyéb juttatásokra, vagy éppen a polgármesteri autó költségeire, fenntartására.  

http://keszthely.jobbik.hu/sites/default/files/Gyurcs%C3%A1ny%20elk%C3%BArtuk.jpg
Bukodi polgármester is csak egy nagy "elkúró"
Természetesen ezek után mondhatni ezért marad el évről évre a város rendbetétele. Ezért okozhat gondot a város takarítása, üzemeltetése, az iskolai és gyermekétkeztetés önkormányzati kézben tartása. 

Nem véletlen tehát, hogy Bukodi többéves polgármestersége után még képes pofátlanul kiállni és azt közölni a lakossággal, hogy a közeljövőben nem terveznek kerékpárutat építeni.

Annyira biztos nyeregben érzi magát a kormánypárt árnyékában, hogy ezt is megteheti, miközben a belterületi utak szilárd burkolattal történő kiépítésének, felújításának és korszerűsítésének támogatására egész Pest megye területén lehet az önkormányzatoknak pályázni.

Az így rendelkezésre álló összeg 3,5 milliárd Ft.  Az elnyerhető támogatás mértéke: 20-150 millió forint, míg a támogatási intenzitás: 85-95% (a település adóerő-képességétől függően).  
Vagyis 5-15 % önerővel akár (10 millióval) 100 milliót is lehet(ne) közterület-fejlesztésre fordítani.

http://aszfaltozasutepites.hu/wp-content/uploads/2015/04/hengerelt-aszfalt.jpg
Ócsán is megkezdődhetne az útfejlesztés, és építés - közvetlen összeköttetés létesülhetne Felsőpakonnyal és a városon belül is létesülhetne körforgalom, de  kiépülhetne és biztonságossá válhatna a két vasúti átjáró is ( - mindez pályázati forrásból)

Ez egy olyan olyan lehetőség, amit Ócsának már nem szabadna kihagynia. Ezzel a céltámogatással rendbehozható lenne a lelohadt városi úthálózat, korszerűsítésre és pótlásra kerülhetne olyan aszfaltozatlan rész is, amiből akár elkerülő út is lehetne. De ha Felsőpakonnyal összefognának, akár a két település közt is normál közúti kapcsolat létesülhetne, ami nagy könnyebbséget jelentene a két városban élők kapcsolatában. 

https://www.google.hu/maps/vt/data=RfCSdfNZ0LFPrHSm0ublXdzhdrDFhtmHhN1u-gM,EX2EqRsI--D56272sAIU5EOZ_yEAR7h1amNrQYia1AuTN7cPQ-b5pGr6tes06mxxvrCTRG-wSQp-8Ag2h3GM4mEePjSqv3rgYQ0oICndqcNkRcaWBEgG-i0r1qwValószínűleg hiába is említjük, hogy a Székesi, Martinovics-Vadvirág kereszteződésében egy körforgalom kialakítására is lenne lehetőség, ami könnyebbséget jelentene a buszok bekanyarodására, valamint lefogná a Székesin jelenleg száguldozókat. Ugyanez vonatkozna a Martinovics felől erre érkezőkre, ami egyben biztonságot is jelentene az ismert balesetekkel szemben.

https://www.google.hu/maps/vt/data=RfCSdfNZ0LFPrHSm0ublXdzhdrDFhtmHhN1u-gM,s5UJRfKAqEV-NZw1mV3mQkuKe0Me0OXRadZAeIHJf5Xbgyxgmqs9h1m8x1L-E_QAdeVishbR5qFoSOFrJDADFn7lFnpp7ytUmOAvl6eJiVYIFvqxc8kq-qovK04Ugyancsak körforgalomért kiált a Bajcsy - Némedi betorkolása, ami ugyancsak egy balesetveszélyes gócpont, ahol a busz is kénytelen éles szögben fordulót venni. Az itt létesítendő körforgalom biztonságossá tenné az éles szögben elsőbbségadásra kötelezett Némedi utca forgalmát a Bajcsyval szemben. 

Bajcsy-Alsónémedi-Falu Tamás utca kereszteződése - nagyon időszerű lenne itt egy körforgalom ( - biztonságosabb lenne)

https://1.bp.blogspot.com/-GnMjCbkth5M/TiiCKGSefNI/AAAAAAAAAx8/NTr04eYoE0g/s320/SSA40911.JPG
Végre ez az iskolai buszmegálló is megépülhetne - Ócsa szégyene
De ebből a pénzből kialakítható, és létesíthető lehetne a gimnázium előtt egy normális buszmegálló is, amire eddig szintén nem volt érkezése a Bukodiéknak.  

Szóval volna mit tenni és behozni a választások előtt a polgármesteri csapatnak ezzel a pályázati lehetőséggel. Csak arra kéne odafigyelni, hogy a felszedett betonaljzatokkal ne hordják tele a város önkormányzati kezelésben levő területeit, úgy ahogy azt korábban lehetővé tették. Mert az önkormányzatunk lehet, hogy jó a környezetszennyezésben, de ugyanez már kevésbé mondható el az infrastrukturális fejlesztéseket illetően.

Ócsán eddig sok hasznos pályázatot hagytak elmenni. A városi önkormányzat tavaly nem vett részt a vidékfejlesztési programokban. Így például nem pályázott a helyi termékértékesítést szolgáló piacok infrastrukturális fejlesztése, vagy a közétkeztetés fejlesztése című kiírásokon sem.  Inkább kiárulták az önkormányzati étkeztetést, mintsem pályázati pénzeket vontak volna be abba. Ezért nem véletlenül van ma sok gyermekes szülőnek gondja a helyi étkeztetéssel. 


Ócsán az Üllőin a lakosság már megkezdte az útépítést - a polgármester inkább a szolgálati autóra és másra (jutalmazásra) költ ( - a lakosságtól beszedett kommunális adót is ekként élik fel)

Így nincs mit csodálkozni, hogy a városhoz tartozó külterületek útjai, vagy a belterületi munkák rendezetlenek, megoldatlanok. Ezzel a vezetői hozzáállással csak a város leépülése valósulhat meg.

Most azonban ismét itt a lehetőség, csak tudni kéne élni vele. Most megmutathatná az évek óta a város nyakán élősködő regnáló Bukodi-rezsim, hogy mire képes, ha odafigyelnek és a városért ténykedve tesznek is valamit érte, vagyis pályáznak a kiírásnak megfelelően.


*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése