2017. január 20., péntek

A közútkezelő és a közlekedési hatóság is hibás sok esetben - mi mégis szótlanok maradunk, és némán halunk

Az ócsai ember, - ugyanúgy, ahogy más honpolgár, - lassan mély mély közönnyel fogadja és éli meg azokat a közéleti-, társadalmi eseményeket, amik átszövik mindennapjainkat. Még akkor is, ha élet-halálról van szó.

Mi magunk sem kívántunk már beszámolni arról a héten történt halásos balesetről, melynek során az M5 autópálya Újhartyáni szakaszán történt a minap. Ne,m azért, mert a Facebookon az egyik Boros-fan ezt szóvá tette, hanem azért, mert magunk is fásulttá válunk ennyi baj láttán. Lassan felesleges, mert a szakhatóságokat nem nagyon izgatják a kiváltó okok, és ha tudják is, mi a baj, akkor sem igazán tesznek ellene.

http://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/BL-ktkqTURBXy9iMDFiM2EwYzVjZDcxNjZiODhmNjRiYTZhZTgxNzJkZi5qcGVnkpUDAADNDwDNCHCTBc0DIM0Bwg
Újabb halálos baleset az M5-ön - ennyi maradt az autóból
 
Mi magunk már számtalanszor leírtuk, hogy rossz, és a forgalmi viszonyhoz képest szűk keresztmetszetű, a 2x3 sávos M0 autópálya és a  2x2 sávos M5 autópálya találkozásának csomópontja. Hibás, túlbonyolított, kis áteresztőképességű a kialakítás, ami nem engedi és nem biztosítja a megfelelő forgalom autópálya méretű és szintű forgalom átsorolását, lebonyolítását. Az M0 kiszélesítésének és átadásával a régi kereszteződés, áteresztőképessége nem változott. Maradt az egysávos fel és lehajtás a két autópálya találkozásánál a gyáli gubancos csomópontban. Ez ma alkalmatlan a két nagyforgalmu létesítmény zavartalan és gyors forgalomcseréjére, az átsorolás és az áthaladás lebonyolítására. Ez nem egy autópálya szintű átvezetés. Itt le kell lassítani kisorolni, besorolni és visszatérni a másik pályára. Ennek a megfelelő megoldása, és a társult biztonságos kialakítása az lenne, ha a két pálya találkozásánál az autópályák nyomvonala találkozna és ezzel maga a nyomvezetése épülne össze. Vagyis a ugyanúgy két-két forgalmi sávon lehetne továbbhaladni mind északi, mind pedig déli irányba a körgyűrűn, úgy ahogy ez Európában szokás az autópályák átvezetésén.
http://www.bigg.hu/wp-content/uploads/2014/12/M0.jpg
Autópályák találkozási pontjának átvezetését ilyen szarul és bonyolultan megoldani, tervezőnek kellett lenni - botrányos

Nálunk azonban a szakhatóságok, közlekedésfelügyelet, a minisztérium és végül a kormány is szarik  a balesetveszélyes gócpontok felszámolására. 

Jórészt ezért van a térségben és mondhatni az M5 autópálya itteni szakaszain annyi baleset.  

Nem tudnak egy felüljárót befejezni, ami már az autósok idegeire megy – írja az InfoRádió.

De közel-távoli környezetünkben másutt sem jobb a helyzet. Tovább haladva az autópálya kivezető szakaszán, már Budapestre beérve a Gyáli úti felüljáró az, ami a városi forgalmat tovább vezeti.  Itt a 3 sávos út (Nagykőrösi) kétfelé ágazik a Határ út és a Gyáli út irányába miközben a feljáróra vezető belső és középső forgalmi sáv egy enyhe ívvel balra kitérve vezet a feljáróra. Igen ám, de a belső sáv kitérését és az ívben átsorolást nem jelzi előre semmiféle tábla. Vagyis a felvezető ívben is lehet sávot változtatni. Így aki későn pozicionálta be magát és netán arra számított, hogy a Határ útra egy balos fordulóval a belső sávból fog kihajtani, az itt beszophatja, mert egy bizonyos ponton túl erre esélye nincs. "Természetesen" ezt sem jelzik előre táblával.  A baj csak az, hogy amennyiben ezt valaki benézte, akkor az így eltévelyedettnek esélye nincs a javításra, ugyanis a Nagykőrösi úton a Határ út felett átívelő (Gyáli úti) felüljáróra vezető belső sáv képzeletbeli egyenes nyomvonalába (érts. az egyenes közepén) egy földből kivezetett oszlopos tűzoltócsapot helyeztek.  Ezzel lezárva a korábbi nyomvonalat, mely a Határ út felé történő balra sorolás harmadik sávjának kezdete valójában.  Nem véletlen, hogy a vidékről érkező, helyismerettel nem rendelkező gépjárműveket vezetők időről időre összetörik itt magukat, miközben vagy kidöntik a tűzcsapot, vagy nem.  Külön érdekessége a dolognak, hogy a GPS is balra besorolást mond be, annak akinek ez a határ út felé vezető irány van beütve.

Tavaly augusztus 17.-én adott hírt a BKK, hogy a IX. kerületi Gyáli úton (M5-ös autópálya bevezető szakasz), a Határ út és Illatos út feletti közúti felüljárók teljes körű felújítása.  Azóta felépült már az MTK Hungária körúti standionja is, de ez a fontos objektum még mindig nincs kész.  Január 17.-ég bezárólag 5 hónap telt el, ami alatt egy újat is lehetett volna építeni, vagy akár 2x3 sávra is bővíteni, de nem, ez a két sáv sincs kész. 
Most is terelés szembeforgalom, sebességkorlátozás és egy sáv szabad az egyik hídpálya elemen. Az autós meg szopik napjában, és hónapokon át.  

https://jarokelo.hu/files/report/9/9788/14589-5804326d0e314.jpgA helyzetet nehezíti, hogy Soroksáron sem haladnak azzal a felüljáró felújítással, amit 2016. júliusában kezdtek el. Budapest Főváros XXIII kerületének tájékoztatása szerint: 

Ezen idő alatt két stadion is elkészülhet.

http://23.kerulet.ittlakunk.hu/files/ittlakunk/styles/img-style-457/public/upload/article/7/23.goh-feluljaro-foto.jpg?itok=6GCFqq6aÉs hogy az eszetlenséget fokozzák, a két déli bevezető út  egyik ága (régi ötös) Ócsai út-Grasalkovich, valamint (M5-ös bevezető szakaszán) a Határ út és Illatos út feletti felüljárók teljes beszűkítése is egy időben történt. Így a fővárosba a reggeli bejutás hosszú hónapokon keresztül háborús állapotokat okoz.  Csak a Nagykőrösin átívelő sebességmérők működnek zavartalanul.

És amikor a bennünk élő közönyről szóltam az elején, akkor mindez benne foglaltatik, ami itt leíratik, avagy zajlik. 

Ebből a letargikus állapotból a ma hajnal ébresztett fel, amikor is a határ út felett átívelő, máig korlátozás alatt levő (építési terület) felüljárón történt balesetet megláttam. Mert ennek sem kellett volna bekövetkeznie, ahogy számos más olyan balesetnek sem, mely mögött az emberi mulasztás, vagy hanyagság áll.

Ma hajnalban két autó ütközött a felüljárón, aminek során többen megsérültek. A felüljárót lezárták, a forgalmat tovább korlátozzák és terelik. Mert ez a baleset sem sem jöhetett volna létre a hatóságok nélkül.

Ha átgondoltabban fognak a közúti munkákba, ha jó a felvezetés, az előjelzés és amennyiben nem húzódik el az építkezés, időben kész a felújítás. Csakhogy a szakhatóságok, az önkormányzatok és az emberek is annyira közömbösek már az ilyen történések felett, hogy képesek mások, vagy önmaguk beáldozására is, ha nem is kiállásban, hanem a bekövetkezett balesetek során. Mert ki az aki mindezért szólni mer? Lássuk be magunkba fordultak és önmagunk morgósai vagyunk, de önálló, vagy közösségi cselekvésre képtelenül állunk a napi jelenség előtt. Ezért válunk áldozatokká. Úgy ahogy ma hajnalba egy valaki közülünk. Egy ember, akit majd vétkesnek kiáltanak.

http://media.borsonline.hu/cikk/13/127926/big-lead/650x360/1146024_hatarut.jpg
Brutál a dolog, csupán azért, mert hanyagul van előjelezve, kitáblázva és ráadásul elhúzódik a munka - a hatóság felelőssége is felmerül

Meghalt az az ember, akit a mentők a IX. kerületi Gyáli úti felüljárónál történt baleset után megpróbáltak újraéleszteni. A balesetben egy kisteherautóval ütközött össze egy személyautó, közel az Illatos úthoz. A Katasztrófavédelem (BM OKF) tájékoztatása szerint személykocsi utasai közül az újraéleszteni próbált ember meghalt, ketten pedig súlyosan megsérültek. A kisteherautó vezetője nem sérült meg, azonban megfigyelésre őt is kórházba szállították.
 A Police-hu tájékoztatása szerint az érintett szakaszon  teljes útlezárás van érvényben.
 
http://ocdn.eu/images/pulscms/OGE7MDMsMmU0LDAsMSwx/9c4474697035e406ab62ef6e4064bf65.jpeg
Egy halott, egy súlyos sérült és egy könnyebb - az elhúzódó felújítás járuléka
A mai baleset vizsgálata során biztos megállapítást nyer majd, hogy melyik járművezető hibázott.

Azzal azonban továbbra sem foglakozik senki, hogy a városvezetésben, a közútkezelőnél, a hatósági oldalon, a minisztériumban, vagy a kormányon ki és mikor hibázott, amikor ezeket a közállapotokat ránk hagyják. 

És ez a mai bejegyzés lényege.  Mert ma képesek egyszerre és közel egy útvonalon több olyan kétes helyzetet teremteni, fenntartani és hosszú időn keresztül nem javítani, ami nem csak kihat a mindennapjainkra, hanem még károsan is hat a közéletünkre. Mondhatni a közérzetünkre. Mert itt is csak mindenki mellébeszél, hivatkozik, magyaráz, vagy indokol. De a Nagykőrösi mentén élők, a Wekerle házaiban az ottani mesterséges dugóban elfüstölt gázait belélegzőkkel és a kényszerű feltorlódásra ítélt, elkárhoztatott munkábajárókkal  ki foglalkozik? 

https://www.google.hu/maps/vt/data=RfCSdfNZ0LFPrHSm0ublXdzhdrDFhtmHhN1u-gM,QEcGmbkxPih1T38zSXzkUcBzySeytoqY-fHxUsJwvaMyqxoqO5FeFqxSAAVK_rWMlxQ8rIANDn-UvnjWvTfTGvAgJQi1DfweCmF0fVhKJTTLKBRUN-ItygF-j4_qS67xbhh__GIOsiRGXBFTXqu0jZuYjSidSKsQhP36sDH5cxfF_speVEx1TxKXtR-3uJSU82Ij4ov8FtTzLTuJ5R4vty4HK7ajY_2pohwn7AjZxwiTZZu3xpqjM8IqyjVU3MTdu6qt2KZ9mcTPoNOwQS9roRqG72JuYDNSjg5ktxGaBOfjTKV1A6McoenAred7_Kl0LFpWrjkpv3fE9OdpswcUwwIqH75yAzCLue3AGMEYQr7YafAaJC5Z2_Ku3AtnG4zmBbyCAHsvM3ad1b-FS1R0CkH0DvjUqr2ElA2njaHA4EQ6hPPjtDYmSD4Ad-WVI-6uxieEMfcei8DC_38cDr9GcenyHbTUa_PQzzs3AmVs76aobYSxtIOb2KMYqVb7ZC5Xr4KPNIqMVSWlXdMBZ8shTYQoUGz5gY7nEdXK823dz-IbFFbLlp8wsEOTlDPXEFF0J-fxIHreXWlsfGe8qB2bDIF1JwY0Ng3nZAY00arpQIg5pA
A több mint fél éve elhúzódó felújítással járó egysávos forgalomkorlátozás, komoly visszatorlódással jár - az itt veszteglő járművek kipufogójából áramló gázt a Wekerle lakossága szívja magába - hatósági felelősségvállalás nincs

Azokkal, akik a hülye vezetők végett napjában órákat szenvednek a dugókban. Hacsak nem éppen egy ilyen magára hagyott felújítás, vagy más hibás elgondolás okozta baleset során vesztik életüket.

Mert bizony ma erre is adott minden, és az ez mögött levő hatóságok a legvétkesebbek ebben. Még akkor is, ha az egyes esetek során rendre mást marasztalnak el. 

*


http://www.langlovagok.hu/kepek/2017/budapest/170120_gyalivolkswagen/eredeti/170120_gyalivolkswagen_05.jpg
A Gyáli úton az Ecseri út felől érkező Volkswagen Golf személyautó az Illatos út feletti felüljárón a felújítás miatti sávelhúzásnál áttért a szemközti sávba, ahol összeütközött a szemből érkező Iveco kisteherautóval. A Volkswagenben hárman ültek, közülük az autót vezető nő a helyszínen életét vesztette. Két másik embert, valamint az Iveco vezetőjét a mentők kórházba szállították.

*

1 megjegyzés:

Boros Tibor írta...

Szívből gratulálok! Az első írás a blogon, mellyel majdnem teljes egészében egyetértek! Bár a fanom már jó előre borítékolta a problémát és katasztrófát!