Folyamatos a visszatorlódás az autópályán Felsőpakony magasságában Budapest irányába, ami nem csak Ócsáig, hanem azon túl is képes beállni.
M5 - M0 találkozási csomópontja, a bonyolult és kis áteresztőképességű le- és felhajtókkal - alultervezett, balesetveszélyes |
A mostani megnövekedett forgalmat a 2x2 sávos pálya még képes lenne lebonyolítani, csak az a baj, hogy a Gyáli csomópont egysávos kivezetése alkalmatlan arra, hogy az M5 délről érkező dupla-sávos forgalmát egy sebességkorlátozott kihajtón átvezesse a 2x3 sávos M0 autópálya észak-keleti és dél-nyugati irányba. A kutya ugyanis itt van elásva. Ezért állandósult a torlódás, és alakul ki jelentős balesetveszély, ami időről-időre be is következik. Az autópálya-kezelő és az Utinform tud a hibáról és ismeri a jelenséget, de az adott autópálya szakaszok hibás tervezéséből fakadó hiányosságokat, akár mint tervezési hibákat (alultervezett, elfuserált,) nem tudja megoldani, a jelenséget feloldani.
Torlódásra kell számítani Ócsa térségében, a Budapest felé vezető oldalon.
Szalagkorlátnak ütközött egy személygépkocsi az M5-ös autópályán, a Budapest felé vezető oldalon, Ócsa térégében, a 29-es kilométernél. Az első hírek szerint nincs sérültje a balesetnek, amelynél a dabasi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
Az érintett sztrádaszakaszon egy járható sávon nagy volt a torlódás.
Szalagkorlátnak ütközött egy személygépkocsi az M5-ös autópályán, a Budapest felé vezető oldalon, Ócsa térégében, a 29-es kilométernél. Az első hírek szerint nincs sérültje a balesetnek, amelynél a dabasi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
Az érintett sztrádaszakaszon egy járható sávon nagy volt a torlódás.
A baj mégis csak az, hogy a kialakult helyzet okán a közútkezelő még nem rakott ki a torlódásra figyelmeztető táblákat. A következmény pedig kettős, mert amennyiben nem oldják fel a beduguló autópálya átvezetést a Gyáli csomópontban, akkor az adott szakaszra előbb vagy utóbb sebességkorlátozást lesznek kénytelen bevezetni, hivatkozásul a baleseti statisztikákra. Holott a balesetek nem a nagy sebesség, hanem az autópálya-csomópont helytelen vonalvezetése, kis áteresztőképessége, vagyis a kialakítása folytán visszatorlódó és sávváltoztatásra kényszerülő ütközések következtében történik nagyrészt.
Az Útinform már napjában torlódásokról számol be.
Közben Ócsára egyre nagyobb teher nehezedik, amit senki nem képes kezelni. Már nem csak a nehézgépjárművek, az un. kamionok, hanem a járatos buszok is képesek az ócsai lehajtón át bejönni a városba az Üllőin és a vársóközponton keresztülhajtva nem csak az útjainkat tönkretéve, hanem füstgázt maguk után hagyva, balesetveszélyes helyzetek tömkelegét okozva átszáguldanak a lakóházak, a templom, a rendőrség, a Városháza és az általános iskola előtt is.
Mindez olyan káros következményekkel járó napi jelenséggé nőtte ki magát, amivel most itt senki nem kíván foglalkozni.
Az ember elsősorban a rendőrség közbeavatkozását várná, de az ócsai rendőrőrs vezetője nem foglalkozik ezzel. Nem csak azért nem , mert az állomány nagyon foghíjas, és kevés a járőr is, hanem azért is, mert különös kapcsolatrendszere nem képes olyan összehangolt működésre, mely a helyi polgárőrséggel közös szolgálatot adva megfékezze, vagy akár szankcionálja a behajtási tilalom alatti járművek áthajtását.
Sajnálatos, hogy a város polgármestere, a mögöttes hivatallal, a közterület-felügyeletével és az általa támogatott polgárőrséggel együtt sem képes fellépni az Ócsára zúduló káros forgalmi jelenséggel szemben.
Úgy tűnik a város mindegyik fél sorsára hagyta. Hosszú hetek, hónap telnek el úgy, hogy a napjában kialakult torlódások, vagy más ok folytán az Ócsára behajtók büntetlenül károsíthatják a várost.
A Polgármesteri Hivatal nem kéri fel a közterület-felügyelőt, a rendőrséget és a polgárőrséget, láthatóan hagyja a dolgok szabad folyását, ahelyett, hogy összehangolást kezdeményezne, segítséget nyújtana és a szakhatóságokkal a káros jelenség felszámolásán, az tiltott behajtások megszüntetésén fáradozna.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése