Szűcs Lajos ócsai honpolgár, országgyűlési képviselő arról ad hírt közösségi oldalán, hogy egyre népszerűbb a kerékpáros turizmus, így Pest megyében is sorra épülnek a bicikliutak.
Bukodiék nem állták a szavukat - amit írtak sem igaz |
Érdekes ez a megállapítás, mert ebben igazán egyezzünk Lajossal, mert magunk sem vélekedünk másként. A baj csak az, hogy erre akkortájt amikor Ócsán is adott volt hovatartozása és képviselősége, erre még nem jött rá és amíg Bugyi, Tatárszentgyörgy, Gyál, Dabas és a többi szaros település kerékpárút építéseket, fejlesztéseket hajtott végre, akkor a fideszes ócsai városvezetésnél ezt valahogy nem szorgalmazta, vagy pedig ezek itt nem álltak kötélnek. Az ócsai városvezetés még az aláírta szerződésben foglalt kerékpárúttól is képes volt elállni, ami Alsópakonyból indulva az üllőin keresztül a vasútállomásig haladt volna, csatlakozva ott a megépített kerékpár-parkolóhoz.
Aztán egyszer felmerült a vasútállomásról a Falu Tamás utcán végigfutó kerékpárút gondolata is, de azt is elvették aztán, nemhogy már az itt élők megszokják, és a végén majd biztonságban tudhatják a jelenlegi semmihez viszonyítva.
Erre most mint aki feltalálta a spanyolviaszt, tör előre a hír, miszerint a kerékpáros turizmus egyre népszerűbb, így Pest megyében is sorra épülnek a bicikliutak.
Ócsán bezzeg erről nem szól az önkormányzati propaganda. Holott a városi kasszából előfizetett Pest Megye Lapja is erről ad beszámolót.
Ócsán azonban a Városházán nem hallják meg az idők szavát. Eddig is így, volt, ezután sem fognak változni.
Bukodi és Horváth két olyan őskövület, mely a dinoszauruszok mogyorónyi képességivel ösztönösen végzik napi teendőjüket, de társaikat követve ugyanúgy kihalásra ítéltettek, mivel ők sem képesek a korhoz illeszkedően a fejlődésre. Ha pedig az egyed megáll a fejlődés útján, úgy ahogy egy település a várossá alakulását követő dinamizmusát veszítve megáll a fejlesztésekkel és ott stagnál, ahol a koravén dinók, akkor maga is azok sorsára számíthat.
Ócsán nem létesítenek kerékpárutat |
veszi fel a ritmust és mint az ütemét vesztett szív, úgy vergődnek és fognak ütembe, melynek semmi haszna a felpezsdülés és a vérkeringés szempontjából.
Ócsa láthatólag nem pezseg és nem vesz részt a környező városok vérkeringésében. Sőt, már annyira nem számítunk, hogy sem az iparosodás, (ipari parkok,) sem a közlekedés, (busz, vonat, autópálya,) szempontjából nem jutunk szerephez, sem pedig a bensőnket illetően (járdázottság, buszmegállók, vasúti átjáró, kerékpárút,).
Ezen az sem változtat semmit, hogy Bukodi mostanság próbál a kerékpárosok közé vegyülni egy-egy látványos tekerés erejéig. Ez azonban a lényegen nem változtat. Bukodi polgármestersége alatt egyetlen kilométernyi kerékpárút nem épült, annak ellenére, hogy hatalomra jutásának első lépesei egyikeként vetette ki a kommunális adót. Az időközben beszedett százmilliós nagyságrendű összeget máig nem tudni mire használta a költségvetés. Annyi biztos, hogy kerékpárútra, úthálózat-fejlesztésre a legkevésbé.
Bukodi és Horváth valószínűleg nincs annak a tudásnak a birtokában, aminek talán Szűcs igen. Elvégre a mostaniak szerint Szűcs a kerékpárosbarát városok pártján áll.
"A szabadidős kerékpározás lehetőségeinek megteremtése, aszolgáltatások színvonalának emelése alapvető feltétele a kerékpáros turizmusnövekedésének. Csupán az igazán kerékpáros barát országok képesek arra, hogynagyszámú külföldi biciklis turistátvonzanak."
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése