Tegnapi írásunkban nem csak a rendőrségi túlkapásokról és az érthetetlen rendőri fellépésekről, vagy túlkapásokról értekeztünk, hanem valahol a közbiztonságról és arról az érzésről, mely amúgy bennünk is kialakul egyes hírek hallatán.
Ma nem feledve a tegnapiakat, akaratlanul abba a szolgálati híranyagba futunk, hogy "Drogosok lepték el az 1-es villamos vonalát – rettegésben tartják az utasokat".
Másrészről meg (szinte erre csattanó válaszként) ugyancsak a nap híreként került terítékre, miszerint: "Ellepték az utakat a rendőrök. A gyorshajtókra vadásznak".
Érdekes és meghatározó jelensége ez hazánknak és annak társadalmának, (hogy a rendőrséget ne minősítsük,) mert az ember azt várná el, hogy a rendőrök az 1-es villamos vonalát lepik el, hogy kiszűrjék és felszámolják a drogos bandázást, a tisztességesen munkába járókat fenyegető aszfaltbetyárokat. De, nem a rendőrség nem a sajtóhírek mentén szerveződik és a nép érdekét szolgálva jár el, hanem inkább a közutakon akciózik pénzéhesen.
Kiállva az utak mentén, mint pénzéhes stricik által foglalkoztatott közúti kurvák a kuncsaftra várva.
Vajon kit szolgál a rendőrség, az állampolgárt vagy a költségvetést?
Ha rendőrségünkről van szó, mindent elhiszünk, és annak az ellenkezőjét is. Azonnal, fenntartás nélkül. A
legabszurdabb pletykákról is bebizonyosodhat, az valójában nem
rosszindulatú híresztelés, hanem a kőkemény valóságról objektív
tudósítás, miközben úgy érezzük magunkat, mint parasztbácsi azon a
bizonyos viccbéli repülőn a dugóhúzó után: "ezt azért már nem gondoltuk
volna".
Csakhogy a rendőrség nem egy törvényenkívüli, vagy a joghézagon lovagló társulat, hanem egy olyan szervezett egység, mely parancsszóra teljesít. És ezt megfelelőn közli, indokolja és alá is támasztja.
"Mától három napon keresztül az összes traffipax kint van az utakon. A
statisztikák szerint idén júniusig 245-en haltak meg. Ez 11 százalékkal
több, mint négy évvel ezelőtt. A balesetek többségét a gyorshajtás
okozza."
Ha ott vannak a placcon, a banda visszahúzódik - val'szeg a legutóbbi balhé miatt |
Ellenben a sajtó csak a magáét fújja: "A Stadionok közlekedési csomópont környéke sosem számított elit
vidéknek, az utóbbi egy-két évben azonban borzasztó állapotok alakultak
ki – készített érzékletes riportot a helyzetről a 24.hu. Megtámadják az utasokat! Különösen az 1-es villamos Stadionok-Népliget szakasza veszélyes: itt
történt például, hogy minden ok nélkül rátámadtak egy 25 éves nőre, de
nagyobb visszhangot kapott a villamosról lerúgott (majd szerencsére épségben előkerült)
kutya esete is. Innen szállították kórházba augusztus 2-án több,
zavartan viselkedő személyt a mentősök, akikről kiderült, hogy
pszichoaktív szer hatása alatt állnak, és itt találták meg ugyanaznap egy – mint később kiderült, természetes halállal elhunyt – férfi holttestét a nyílt utcán."
Erre a rendőrség ma csak az M5 bevezető szakaszán 3 helyen mérte a sebességet. A Nagykőrösi úton a gyalogos felüljárón 3 rendőr és egy háromlábú traffipax fogadta a fix telepítésű sebességmérő után a városból kifelé hajtókat. A Budapestre érkezőket pedig ugyancsak itt, de a Nagysándor József utca után telepített 50-es korlátozást követően szintén a felüljáróra felállva mérték, (egy készülék mögött négyen állva,) hogy ki lépi túl ott azt az értelmetlenül meghatározott sebességet, ami az ellenkező irányba haladva amúgy 20-al több lehet.
Ezzel már a Totálcar és más autós szaklap is foglalkozott, de sebaj, a rendőrség tudja mi ebben az értelem. Mármint, hogy a 2x2 sáv+1-1 busz sávos, ajvédő falas és egymástól elválasztott úttesttel rendelkező útszakasz egyik irányban 70-el használható, míg a másik felén 50 a kvóta.
Óriási traffipaxrazziába kezdett a rendőrség - szerdától péntekig |
felüljáró alatt egy Merci rendőrautó és 4 zsandár várta lesben készen a gyorshajtókat, míg a felüljáró túloldalán 2 rendőrmotoros és két rendőrautóval összesen 6 egyenruhás állt készen a lecsapásra. Mondanom sem kell, belassul és feltorlódott rendesen a forgalom, az adott útszakaszon, adva az atmoszférának a pöfögésből, de hát mit számít, ez nem egy környezetvédelmi akció.
Aztán a rendőr urakat az sem zavarta, hogy ennyi emberrel már drogdillert is foghattak volna az 1-es villamos vonalán, de hát ez sem érdekes, mert ugyebár a közúti közlekedés biztonsága mindig csak az autós társadalmat sújtja, a villamosozóknak ennél többet is el kell viselniük.
"A népligeti aluljáróban rendszeresen hevernek a herbál nevű
dizájnerdrogtól kiütött fiatalok, a Stadionoktól pár száz méterre pedig a
Hős utca található, melynek X. kerületi szakasza évek óta a főváros
legnagyobb dizájnerdrog-tanyája és elosztója."
A Stadionok a város egyik legnagyobb közlekedési csomópontja: itt a
Volánbusz-állomás, megáll a kettes metró, az 1-es villamos, a 75-ös
troli és a rendőri akció.
A környék állapota azonban az utazóközönséget elrettenti: a
drogosok mocsokban fetrengenek, kéregetnek az arra járóktól,
aki nem ad, azt megfenyegetik, leköpik. Erre nincs szolgálatos, akit oda vezényelnének úgy, mint a békés autósokra, akik csak gyorsan át akarnak haladni ezen a szakaszon.
A kétlábon utazók közül sokan inkább több megállóval
arrébb szállnak le, csak hogy elkerülhessék a környéket, miközben a pirosban várakozó autók közt is félmagyar-félromán kéregetők játsszák el a szegény nyomorék szerepét. Rendőr erre sem mozdul, még akkor sem, ha éppen arra autózik.
A rendőrség a háromnapos sebesség-ellenőrzéssel próbálja kiszűrni a hajtókat |
"Tavaly 857 helyen állt traffipax.
Minden helyszín nyilvános volt, mégis 3741 gyorshajtót kaptak el."
A rendőrség – a TISPOL Műveleti Csoport éves ellenőrzési terve alapján – 2017. augusztus 23-ától augusztus 25-ig a TISPOL SPEED nevű kampányban elsősorban a megengedett legnagyobb sebességet túllépő járművek vezetőit akarja kiszűrni.
Az ellenőrzés ugyanakkor kiterjed az illegális migráció, az
embercsempészés, a kábítószerrel és lőfegyverrel kapcsolatos, illetve a
vagyon elleni bűncselekmények felderítésére, megszakítására is.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése