Reggel óta, és szinte egész nap torlódik vissza az M0 autópálya forgalma az M5-től egészen a régi ötösig (50 sz.-ú főút), hol pedig az 51-ig.
Volt, hogy Ócsáig ért a dugó - rendszeres a torlódás és nem ritka a baleset sem errefelé - már többször jeleztük |
Roppant nagy a balesetveszély ezen a szakaszon.
Mindez pusztán azért van, mert hibás és rossz az M0-M5 autópálya találkozásának kialakítása, szűk az átvezetés, ami nem megfelelő és így érthető okokból nem vezeti le, nem nyeli el a mostani forgalmat.
Senki nem akar hibázni, de balesetezni sem - mégis sok itt a legnagyobb a veszély ( - nem akarunk több áldozatot) |
Fogalmam sincs ki lehetett az a hülye, aki a két nagyforgalmú autópálya szakaszt úgy engedélyezte, hogy annak találkozásánál olyan lehajtót alakítottak ki, mint például az ócsai kihajtó, aminek áteresztőképessége nem egyenlő és nem is azonos egy háromsávos és egy kétsávos gyorsforgalmi út csomópontjával.
Nem véletlen, hogy az M5-M0 gyáli csomóponti kereszteződése az egyik legrosszabb átvezetésű pályacsomópont. Nem csak átláthatatlan és bonyolult, hanem szűk keresztmetszetű és nem megfelelő áteresztőképességgel bíró, alultervezett, hibás, rossz kialakítású.
Bonyolult, szűk-keresztmetszetű és balesetveszélyes a két autópálya átvezetése a Gyál-Némediszőlők csomópontban |
Az M5 autópálya bármely irányából megközelítve veszélyes ez a ki és bevezetés.
Dél felől a szűk egysávos kihajtó kevés a keleti és a nyugati irányú kihajtás lebonyolításra, amit ráadásul sokan tévesztenek. Ezért nem csak hirtelen sávváltások, fékezések, torlódások, nem egyszer autópályán való tolatgatások jellemzik ezt gócpontot.
Nem csak baleset esetén van torlódás - a torlódásból inkább van baleset |
Északról (Pest irányából) pedig a rövid egysávos bevezetése az M0-nak okoz galibát az M5 déli irányú forgalmában, mert a nullásról lehömpölygő gépkocsisor az egyetlen rövid gyorsítósávról próbál besorolni, ami azzal jár, hogy a szűk íven lelassuló kamionok nem képesek kellő hosszon felgyorsulni, így azok aránylag lomha tempóban, sokszor a záróvonalat átlépve próbálnak besorolni a 100-140 km/ó ide érkező, többnyire személyforgalomba. Ezáltal a szélső sávból a belsőbe tolják a forgalmat, ami szintén azzal a következményekkel jár, mint a déli irányból. Az érkező forgalom kényszeredetten fékez, lelassul, balesetveszélyes helyzetek sora teremtődik a pálya visszatorlódik, a nullás (egyetlen) lehajtó sávja bedugul.
Ma is ez volt tapasztalható szinte egész nap. A jelenség ismert, a balesetveszély szintúgy. Az egész jelenség Ócsáig kihat. Volt itt már nem egy halálos baleset az átadást követő, s elmúlt időszakban.
Fiatal rendőrnő vesztette életét az M5-M0 találkozásánál a hírhedt gyáli csomópont alatt |
A két autópálya eme találkozásának átvezetését, a mostani rossz kialakítását nagyon meg kéne reformálni. Minél hamarabb át kéne építeni és akár bővítéssel, hosszabb rávezetéssel biztonságosabbá kéne azt tenni.
Jó lenne ezzel is foglalkozni, mert az sem járja, hogy a kamionok az ötvenesen (régi ötös főút) Alsónémedi-Ócsa felé veszik az irányt, hogy aztán itt, a városon áthajtva kerülve a dugót, térjenek vissza délre vezető pályára, ahogy az sem, hogy az 51-es főúton lehajtva Bugyin és a természetvédelmi területen át próbálják elérni a sztráda járható szakaszát.
Igazán megérne egy többszereplős polgármesteri értekezést ez a dolog, mert az érintett települések összefogásával talán még hathatós beavatkozást, eredményességet is el lehetne érni.
Hajrá Bukodi;
Hajrá Ócsa!
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése