2025. február 6., csütörtök

Erről beszéltünk - Pánczél és Bukodi tétlensége

 Pánczél Károly közösségi oldalán a hét elején (február 4.-n) számolt be arról a sikerről, amit képviselőségével Dunaharaszti bezsebelhetett.

Mint ebből kiderül, Dunaharaszti és  Taksony közt húzódó 501 számú főutat szélesítéssel tették alkalmassá arra, hogy ott egy zárt kerékpársávot létesítsenek. Mindez a Top Plusz Program keretében valósulhatott meg. 

2024 július közepén vehették át a nagyjából egy kilométeres munkaterületet a kivitelező cég szakemberei.

A 267,29 millió forint európai uniós támogatás segítségével megvalósuló beruházás keretében Dunaharaszti és Taksony kerékpáros összeköttetése valósult meg az 510-es számú közút mentén irányhelyes kerékpársávok kialakításával oldalanként 975 m hosszúsággal – tájékoztatott az önkormányzat. Hozzátették: a projekt konzorciumi partnereként a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a beruházás során az 510-es út szélesítésével az út két oldalán egyenként 1,25 m széles kerékpársávokat építtetett. A nyomvonal mentén 70 kilométeres sebességkorlátozás került bevezetésre.

"A projekt útépítési, forgalomtechnikai és vízépítési munkarészeket is jelent, hiszen a területen nem csak a főút szélesedik, de új járdaszakaszok épülnek és parkolók alakulnak át."

 A Király utcai Volán buszmegállónál a B+R rendszer kialakítása érdekében 10 db kerékpár tárolására alkalmas fedett tárolót is telepítettek. A közlekedésbiztonság javítása érdekében a buszmegállónál meglévő gyalogátkelőhelyet kiemelt közvilágítással látták el.

 A Ráckevei-Duna egyre népszerűbb a kerékpárosok körében, hiszen gyönyörű, sűrű vegetációjú természeti környezet és folyóparti strandok várják az ide látogatókat szinte kőhajításnyira a fővárostól. Ezt felismerve született meg az a döntés, hogy a térség két meghatározó városának kerékpáros összekötésével javítani szükséges a környéken élők és a kikapcsolódni vágyók közlekedési lehetőségeit.


 A kerékpáros fejlesztés a TOP_PLUSZ-1.2.1-21 kódszámú, „Élhető települések” tárgyú pályázati felhívás keretein belül a TOP_PLUSZ-1.2.1-21-PT1-2022-00013 azonosító számú, „Kerékpáros közlekedés javítása Dunaharaszti Városában” című támogatási szerződés keretében, európai uniós támogatás segítségével valósult meg. 

Maga a beruházás nem a legjobban sikerült, hiszen a megvalósítás helyenként elég gyatrára sikerült, de ez is több annál, amit Ócsa városvezetése és Pánczél Károly adott időszakban itt nálunk produkált. 

Blogunk már említette, hogy Bukodi évei alatt a város fejlődése leállt, és míg más települések előreléptek, addig Ócsa egy helyben toporgott és lemaradt. Bukodi Károlyt nemigen foglalkoztatta a város fejlesztése. Pályázatokat hagyott el, nem figyelt az emberek igényeire és a város fejlődésére.

Pánczél Károly pedig nem ösztönözte és nem szólt neki. Hagyta Bukodit és a várost a láposban.

Mi sem bizonyítja jobban ezt, mint maga Pánczél Károly aki a szomszédba megy parádézni egy-egy esemény kapcsán.  Ócsán ilyet nem tud felmutatni, hiszen nem sokat tett a városért. Legalábbis annyit nem mint amennyit felmutat Dunaharasztit, vagy Taksonyt illetően. 

Ócsán annyit sem tudott a buksiból  kipréselni, hogy legalább a Bajcsy Zsilinszky egy szakászán a Semmelrock-Bata Zrt távig létesüljön kerékpáros nyomvonal. 

Az Alsópakony és a vasútállomás közti államilag beígért kerékpársáv megvalósításáról a városlakók már rég letettek. Tudván, ezzel is csak átverték a népet.  

A mostani Dunaharszti-Taksony távon létrehozott kerékpárossáv azonban visszaidézi azt, hogy lám erre is volt pályázat, és lehetőség, amivel nem él, avagy kihagyott Fidesz adta vezetés. Pánczél Károlynak ez is az orrára köthető.

Képviselősége utoljára a kétes bölcsőde átadáson volt jelen, ami ismerve a fejleményeket, az arcára égett.  

Pánczél Károlyt azóta sem látni Ócsán. 

*

Nincsenek megjegyzések: