2017. július 30., vasárnap

Beleerőszakolják a mentőket a 112-be - idén az egész országban átirányítják a 104-et a Központi Hívásfogadóba

Még idén az egész országban átirányítják a 104-et a Központi Hívásfogadóba

A rendőrség és a tűzoltóság után sajátos módon a mentőszolgálat is csatlakozik az Egységes Segélyhívó Rendszerhez – tudta meg a Lánglovagok.hu.

 http://langlovagok.hu/logo/langlovagok_fb.jpg

112-es telefonközpont

A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a 104-es számra érkező segélyhívások majdan a Központi Hívásfogadóba futnak be, de a bejelentőt minden esetben továbbkapcsolják az Országos Mentőszolgálathoz, melynek mentésirányítói saját protokoll alapján kérdezik ki a segélyhívót.

Amennyiben kizárólag egészségügyi panasz a bejelentés tárgya, az alapadatok rögzítését követően az elektronikus adatlap továbbítása történik meg, ezt követően kapcsolják csak át az élőhangot, és kezdődik a mentők saját kikérdezése.

Mentésirányítás az Országos Mentőszolgálatnál (Fotó: Kis-Guczi Péter)

A Belügyminisztérium álláspontja szerint az állami veszélyhelyzeti feladatellátás rendszerének átalakítását az indokolja, hogy a segélykérések fogadása minden esetben haladéktalanul megtörténjen, egyetlen segélykérés se vesszen el. Az átalakított hívásfogadási rendszernek köszönhetően az információkérő, rosszindulatú, szabálysértő és egyéb, intézkedést nem igénylő bejelentések kezelése a hívásfogadó központokban megtörténik, ennek következtében a készenléti szervek ügyeleteseinek már csak az érdemi intézkedést igénylő bejelentéseket kell kezelniük, melyekről a rendelkezésre álló információkat a hívásfogadó központból azonnal megkapják.

A hívásfogadó rendszer lehetőséget biztosít több készenléti szerv egyidejű értesítésére. Ez lehetővé teszi, hogy a segélykérő csak egy alkalommal mondja el a bejelentését, ezzel jelentősen lerövidítve az információk átadásához és a készenléti szervek reagálásához szükséges időt, továbbá lehetővé teszi, hogy a készenléti szervek munkatársai részére egyszerre valamennyi szükséges információ rendelkezésre álljon – közölte a Belügyminisztérium.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18198661_1326521887439803_3033834274304832681_n.jpg?oh=29259b5000d26ea567a86f7847157a1d&oe=5A331CE8

Időnyereség vagy időveszteség?

A Belügyminisztérium már önmagát megcáfolta azzal, hogy elárulta, a mentők esetében akár kétszeri kikérdezés is lehet, az eddigi tapasztalatok alapján pedig tudjuk, a rendőrök és tűzoltók is rendszeresen kényszerülnek visszahívni a jelzőt, mert a 112 operátorainak meghatározott protokoll szerinti kikérdezése gyakorta elégtelen.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője azon kérdésünkre, hogy a mentőknél mekkora időveszteséget okoz az új rendszer, azt válaszolta, hogy a fejlesztés célja többek között az idő- és információnyereség.

A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a 104-es segélyhívószám átirányítása az idei évben valamennyi régióban – elsőként az észak-magyarországiban, utolsóként a közép-magyarországiban – megtörténik a 112-re.

Lánglovagok.hu (2017. július 27.)
*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése